28 Ağustos 2009 Cuma

Yüreğinin Şarkıları ile Yeniden Jale


''99 yılında yaptığımız ‘’Yüreğimin Şarkıları’’ albümümüz depreme denk geldi diye prodüktörümüz albüm çıktıktan on beş gün sonra rafa kaldırdı albümü. Hiç acımadılar verilen emeğe, harcanan paralara. Hayatım boyunca biriktirdiğim paralarımı o albüme yatırdım ama beni yarı yolda bile değil yolun başında tek başıma bıraktılar. Dost dediğim başka bir firmaya gittim albümde kayda değer bir şey olsaydı onlar yapardı dedi, geri çevirdi dinlemedi bile. Bir başka dost dediğim kişi telefonda kendi konuştuğu halde yok dedi. Ben bu acımasızlıkta yüzsüzce kapı kapı gezemem ki. Ben şarkıcıyım ve işimi doğru yaptığıma ve başarılı olduğuma inanıyorum. Kendimi ezdirerek aşağılatarak bir şey yapmaya çalışamam ki. Bu yüzden on yıldır sadece sahne çalışması yapıyorum ve hepsine şükran borçluyum. ''

Geçtiğimiz sene sevgili Jale sitemize konuk olmuştu ve yukarıdaki açıklamaları yapmıştı. Düşünün müziğe yıllarını vermiş bir insan var karşımızda ve diyor ki; tüm emeğimi o albüme yatırdım ben, yarı yolda bile değil yolun başında tek başıma kaldım ve ekliyor o günden sonra bir daha albüm yapmadım. Hayır bizler sevenleri olarak kuşkusuz yanındaydık ama yaşanan bu şanssızlığa belki de üzülerek uzaktan bakmak durumunda kaldık, yapabileceğimiz başka hiçbir şey yoktu, olsa yapardık.

Geçen gün yine bu sayfalara bir yazı eklemiştim hani bu vb. albümlerin ki kayıp değil belki ama internet gerçeğini yok sayarsak biraz ulaşılması, bulunması zor albümlerin yeniden basılmasında hiçbir sakınca yoktu, olamazdı. Kaldı ki; söyleşi yaptığımız esnada ben Jale'nin bu açıklaması karşısında çok üzülmüştüm şimdi çok sevindim bu güzellik karşısında. Zira on sene sonra bu sessiz isyan yankı buluyor ve tam da yakışır bir biçimde OSSİ Müzik bir güzellik daha yapıyor dinleyicilere. Burada yapımcısı Hakan Eren'e teşekkür ederken bu albümü bir kere daha hatırlatmak istiyorum sizlere.

Jale'nin yayınlamış olduğu bu son albümde tüm besteler Garo Mafyan imzalı. Beş şarkıda söz yazarı Zeynep Talu, dört şarkıda rahmetli Aysel Gürel ve bir şarkıda sevgili Seda Akay. Jale ile pop müzikte klasikleşen ki en özel albümüne adını veren ''Son Geceler'' ile aynı albümde de yer alan ''Üzgünüm'' bu albümde yeniden yorumlanıyor. Hani bazen ne gerek vardı deriz zaten biz bunun orjinal halini severiz, dinleriz, anlamsız falan olur ya. Bu kez öyle bir durum yok karşımızda; zira yıllar sonra yeniden yine bestecisi, aranjörü tarafından düzenleniyor, yine o aynı özel ses tarafından yorumlanıyor; böyle bir rahatsızlığımız yok evet ayrı bir keyifle dinliyoruz yeniden. Diğer şarkılarda dönemin tipik renginde ama çok fazla öne çıkmamış şarkılar, kuşkusuz bu saatten sonra ortalığı sallamayacaklar ama o yılları yeniden bizlere ayrı bir lezzette yaşatacaklar. Dileğim bundan sonrası adına da yeni bir albüm de yapması ve yüreğinin şarkıları hiç susmaması Jale'nin.

1 yorum:

tuncywashere dedi ki...

Eski albümlerin tekrar piyasaya sürülmesine ihtiyacımız var çünkü esas pop müzikte kalitenin geri dönmesine ihtiyacımız var. Delilik bu , son geceler , şerefim üstüne yemin ederim , bu çocuk neden ağlıyor gibi şarkıları tekrar duyabilmek çok güzel ...