24 Ağustos 2009 Pazartesi

PS (Pazartesi Sendromu)


Malum Ramazan geldi. Her sene bu zamanları müzik piyasası da kendine göre değerlendiriyor haliyle. Son çıkan çalışmalara bakıyorum da Ala Turka (Direkler Arası Ramazan Şarkıları) isimli bir albümle karşılaşıyorum. Şöyle bir kulak verdiğimde gayet de keyifli şarkılar seçilmiş, söylenmiş. ‘’Gemilerde Talim Var’’dan ‘’Ayva Çiçek Açmış’’a, ‘’Ada Sahilleri’’nden ‘’Kadifenin Kesesi’’ne, nerede ise bin kere dinlediğimiz ama nerede ise bin kere daha dinleyeceğimiz şarkılar. Sanırım biz eskiyoruz onlar eskimiyorlar. Herkese güzel ramazanlar bu arada.

Seyhan Müzik imzalı bir albüm ‘’Car-ı Yek’’, albümün sahibi Seydi. Albümün hemen altında bir dip not ‘’by Zerrin Özer’’. ''by'' olayı böylesi bir çalışma için nasıl kel alaka bir sunumdur. Beş şarkılık her biri farklı söz yazarı ve bestecilere ait bu çalışmada Zerrin Özer albümün prodüktörü, sesi ile de çalışmaları renklendiriyor durumu bu. Albüm için ‘’Zeynep’’ isimli çalışmaya klip çekilmiş bile. Kulak vermek için özel bir sebep Özer faktörü, hadi o zaman ne duruyoruz. http://www.seydi.com.tr/



Beşiktaş Belediyesi ‘’Ustalara Saygı’’ gecesi bu akşam Salim Dündar’ı ağırlıyor. Saat 21’de Abbasağa Parkı’nda başlayacak etkinliğin en özel yanı herhalde kendisinin 94 yılından beri sahnelerde olmaması. ‘’Aynalar’’, ‘’Sen Mevsimler Gibisin’’, ‘’Bir Dost Bulamadım’’, ‘’Kalbimi Kim Çalıyor’’ gibi önemli şarkıların değerli yorumcusu Dündar’ı elbette sanatçı dostları da yalnız bırakmıyor. Ayten Alpman’dan Nükhet Duru’ya, Doğan Canku’dan Selçuk Ural’a birçok özel isim de kendisi ile ilgili anılarını ve şarkılarını paylaşacaklar bu anlamlı buluşmada.

Geçtiğimiz hafta duyunca biz de sayfamızda yer verdik en sıcak gelişme yanından. ‘’TRT Eurovision 2010’a Tarkan’ı gönderiyor’’ haberi başta basına sonra internette birçok platforma, bırakın bizi Eurovision resmi sitesine kadar düştü. Malum durum asparagas olarak açıklanmış olsa bile acaba bu bir nabız yoklaması mıydı, kuşku düştü bir kere. Katılsaydı fena olmazdı katılmazsa da kaybımız değil ama bir düşünülse keşke, bir uzlaşma sağlanabilse yine de, zira bahsi geçen isimleri düşününce of of yani.



Başladığından beri bitmek bilmediler hiç. Her türlüsü denendi ama bugüne bir tek alaturka hâli sağ kalabildi. Popstar Alaturka bu kez FOX TV’de yeniden başladı. Bu kez Gülben Ergen ile Metin Akpınar eklendi kadroya, Bülent Ersoy ve Armağan Çağlayan jüride kaldıkları yerden devam ediyorlar. Şahsen müzik adına çok şey kazandırmadıklarına bu yarışmaların verilen çaba yadsınamaz diye düşünüyorum. En başta divanın hatırına, Çağlayan’a katlanarak da olsa yine de seyredeceğim ve gelişmemelere tanıklık etmekten büyük haz duyacağım fevkaladenin fevkinde yanından.

Bu yaz her konseri ile çok konuşulan Ajda Pekkan bir kere daha şarkıları ile Stüdyo Live’de. Radyo programcısı, DJ Olcay Tanberken, konuk DJ Vedat Gürtan ve özel multimedia kayıtları ile Şükran Herçiçek setin başında. ‘’Forever Ajda’’ partisi ile 28 Ağustos Cuma saat 22’de.

- Müziğin sustuğu yerden alternatifler

Değerli şair Nur Saka ‘’Anne de Olabilir İnsan Aşık da’’ isimli kitabını tanışmamız ile birlikte imzaladığında çok seveceğimi ve tekrar tekrar okuyacağımı hissetmiştim bu şiirleri, öyle de oldu. Ne mutlu ki bana geçtiğimiz hafta yine artshop imzalı bir başka kitabı ile daha buluştum ve elbette onu da imzalattım bir heyecan. ‘’Yıl 1900 Sevgili’’ isimli kitabını da bir yudumda içmekte gecikmedim. ‘’Sevişir gibiydi gelişin bile, beni bir kere daha terk edebilir misin?’’ diyordu sayfalarında şair, çok ayrı saklayacağımı biliyorum bu iki özel çalışmasını ve yeni şiirleri ile buluşacağım anı iple çekiyorum.


İlk sezonunu büyük bir heyecanla izlediğim ‘’Damages’’ bana sevgili Emre’nin tavsiyesiydi. Başta Glenn Close olmak üzere (ki dizi ve Patty Hewes rolü ile Close bu sene 60’ncı Emmy ödüllerinde yine aday) son derece başarılı oyuncularla, ilgi çekici bir kurguda yol alan dizi ile ilgili çok fazla dayanamadım ve ikinci sezona başlamadan bir takım ipuçları istedim kendisinden, çok fazla bir şey söylemekten çekinince ben de hemen akşamı araladım ekranı. Zira yeni sezonuna kadar bu seriyi bitirmek ve o heyecanı iple çekerek her hafta izlemek istiyorum. Bu dizi ile birlikte polisiye dizilerime de devam ediyorum ki her gün birileri ölüyor hiç bitmiyor. Bu hafta son dönem Türk filmlerinden ‘’Güneşin Oğlu’’nu izlemeye kalktım ve nadir yaptığım bir şeydir ama çok sıkıldım ve yirminci dakikada izlemeyi bıraktım. Üstelik Hümeyra başta Haluk Bilginer, Özgü Namal olmasına rağmen başlıca rollerinde filmin ben bir tat alamadım. Belki başka zaman denerim yine. Yalnız Namal filmde ‘’Çapkın Kız’’ı ne kadar güzel yorumlamış, çok beğendim ki; daha öncesinde yakalamamış olmam benim özürüm kabul.

Aslında bugün itibari ile Bodrum’a yol alma durumum vardı ve en çok maviliğine karışmak istiyordum ama olmadı. Bu sebep bunu düşündükçe biraz gerileceğim bir gün olacak bugün ama çok da fazla dert etmemek için kendime alternatifler yaratacağım. Siz de öyle yapın ve tadını çıkartın bu yaz mevsiminin son haftasının. Herkese güneşli Pazartesi’ler.

7 yorum:

Ergin dedi ki...

- Zerrin Özer ve Salim Dündar haberlerine sevindim, eskilerin ucundan da olsa bir şeyler yaptıklarını görmek iyi geliyor.

- Tarkan olayı ayrı bir muammaydı zaten. Tespitine katılıyorum belki de bir nabız yoklamasıdır. Gittigidiyor.com un bile facebook üzerinden verdiği şu malum reklamdan sonra böyle bir şey de beklerim açıkcası.

- Sanırım popstar alaturka Bülent Ersoy ve Armağan Çağlayan ile yollarını ayırmadıkça aynı çizgide ve reytingte devam edecektir. Metin akpınar ne alaka anlayamadım ama zaten Bülent Ersoy'un herkes yerine yeterince müzikal yorum yaptığı düşünülürse denge bozulmayacaktır yine.. Yarışmacılar pesleri fazla çıkmazsa her şey fevkaladenin fevkinde yani :)

- Ajda'nın yaşam enerjisine en az müziğine duyduğum kadar saygı duyarım. Gerçekten süperstar olmak böyle bir şey sanırım.

- Damage'ı da izlenilecek diziler listeme ekledim -ki bu listede şuan Dexter, Fringe, House MD., Supernatural'da var- Bilmiyorum bu kadar dizinin içinden nasıl çıkarım. Zaten Lost ve Prison izleye izleye dualarım bile değişti. Önceden "Allah kaza bela vermesin" diye dua ederdim, şimdi "Allah fazla uzun sezon arası vermesin" diye dua ediyorum :))


- Bodrum'a gidemediğine üzüldüm, ama daha yaz bitmedi. Yaz bitse kış turizmi var, sıkma canını bence..
Ha benim üzüntüm tatil yapamamak değil, Fatih Ürek'ten sözünü verdiğim canlı Bakiremsin kaydını alamayacağıma üzüldüm dersen ona bir şey diyemem işte :)

Güzel bir hafta olsun herkes için.

Kadri Karahan dedi ki...

Ergin; Dexter'ı çok özledim yeni sezonunu ben iple çekerken tadını çıkartmanı dilerim ki bu Damages de mutlaka listende olmalı ...

Saydığın diğer dizilere hiç bulaşmadım eminim ama hepsine sıra gelecek :) ...

Fatih Ürek'i artık kış sezonunda İstanbul'da yakalayacağım umuyorum, sözüm sözdür zaten en yakın zamanda İzmir'e yol görüyorum kendime, ayrıntıları yakında :))) ...

Bir de bu ay da bitiyor :) Bilmem anlatabildim mi hani yoksa pideler gitti gidiyor :))) ...

Ergin dedi ki...

ahaha selam verdim borçlu çıktım dedikleri bu olsa gerek :)))

gökçeçiçek dedi ki...

Aha aha burda yeni bir benlik sayfa var Ergin olmasa haberim olmayacak ve geri kalacaktım yazık bana ve size yani.. popüler kültür ikoncanı olarak bendeniz (meraklanmayın çantamı anneannem gibi taşımıyorum diğer ikoncanlar gibi) benimde Keramın ve Erginin söylediklerine ekleyecek bir kaç kelamım var izninizle:)
Önce bir müzik açalım ne ultra ne mega nede star olmayan birinden gelsin Recep Aktuğdan dinliyoruz ve onun naif sesiyle pazartesi sendromumuzu paylaşıyoruz:)

Zerrin starda bu albümün reklamını fazlasıyla yaptıydı zaten bir kaç hafta içinde sanırım trt deki yine yeniden hep olan o yarışmalardan birindeki bir finalist ama adamın sesi çok güçlü diyim ben..
Tarkan konusu benim için sadece asparagastı ve öyle olmasını diliyorum sonsuza kadar Sertap dahil o lanetli yarışmaya giren herkesde bir yıldız düşüklüğü olyor ve benim biricik Tarkanım zaten bir denge üstünde gidip gidip gelirken o dengenin örövizyonla bozulmasını hiç istemem..
pop star alaturka adıyla müsemma bizim tvlerin bir alatıukası olma yolunda ilerliyor.. Metin Akpınar daha geçen ntv de kendi yaptığı şeyi eleştirebilirken çok rahatlıkla jüri üyesi olabiliyor Gülbene zaten bişi demiyorum bırakında ekranlar biraz nefes alsın sizi özleyen yok demekten başka.. ne para hırsı bu bi anlasam..

veee en sevdiğim konu dizi diziler :)) lost prison break artık bizler için olmazsa olmazlarımız sanki onları izlemezsek ihanet gibi geliyor ama 9 aylık bir arada her şey olabilir ve oluyor hayatlarımıza yeni diziler giriyor..
Benim tek geçeceğim dizi house md.dir.. 2. sırada Keram dexter geliyor ve ikisinde başrolü anti kahramanlar sanırım buda benim anarşist bir yanım olduğunu gösteriyor:))
Tavsiye dizilerim içinde californication entourage weeds united states of tara mad men var
ve gelelim damages süper bir dizi 2. sezondayım ve gıdım gıdım izliyorum o nasıl bir bakıştır yareppim altın küre değil bütün ödülleri veirirm o kadına..

Ve nihayet sona geldik Fatihciğim için kelam etmezsem kesin kırılır ama ikinizin arasında bişi bu sanırım anlamadım bildiğim bişi varsa bakiremsin denince benim çılgın gibi oynadığım aklıma geliyor sadece:))

Ben yıllarca pazar sendromu yaşamış bir insandım taki işsiz kalıncaya kadar şimdi her günüm bir sendrom ..Allahtan popüler kültür var da beni bizi oyalıyor açılım maçılım derken müzikti filmdi diziydi derken vakit geçiyor
Kalın sağlıcakla

imza:sendromkolikgöyşe:)

Kadri Karahan dedi ki...

Valla aynen Gökçe'ciğim bize her gün sendrom da yalnız senin yorumlarını özlemişim ben ...

Ben dinledim Zerrin'li albümü tamam güzel de türkü albümü yapıyorsun ''by'' nedir çok feci takıldım ama epeydir TV izlemediğim için - ki eskiden derdi millet TV izlemiyorum hadi canım yalancı derdim :)- yarışmadan haberim yoktu ...

Bu arada herkes Recep Aktuğ mu dinliyor yahu, ben daha tam olarak tanışamadım ne ayıp ve kayıp ...

Dizileri deşelim ya evet ben mesela sitede de bunu düşünelim derim ... Birkaç tane daha tavsiyem olacak ki onu da diğer sendroma saklayayım ama yarın (bugün) ilk işim ''House md.''yi araştırmak olacak çok merak ettim ... Close bacı kaç kere o bakışı ile rüyalarıma girdi sen biliyor musun :)) ...

imza: banualkandankaçarkendoluyatutuldumoyaaydoğandankaçarkenavcıyavuruldum ...

Öptüm ...

gökçeçiçek dedi ki...

dur dur bende helecanlandım eski günlerim geldi aklıma:))

Recep Aktuğla ivedilikle tanışmanı tavsiye ediyorum sana..çok seveceksin eminim..
televizyon izlemiyorum diyen insanlara bende inanmazdım eskiden ama cidden izlenmedi mi izlenmiyormuş ben bunu bizati denemiş uygulamış ve dahi hatta çok memnun kalmış biriyim.. Ama gündemi kaçırıyom arada ona yanıyom bugün Cecelinin limon dallarımı ne öle bir şarkısına rast geldim tefadüsen dinlemeyim sizce ne dersiniz?

müzik by konusuna şiddetle katılıyorum ama Zerrin bu işte napacaksın he diyip geçiyoruz :)

Zaten senin sitene bir katkım 25 temmuzdan 25 temmuza oluyor çok içerliyorum :P :))(oda senin naifliğin sayesinde :)

Bence diziler konusunu deşmeli satır başı değil parağraf açmalıyız:) da benim ilgim bilgim dışında hanki dizilermiş onlar bakıyım birinin bugün hayranı olmuşun ordan kaptım tüyoyu diğerlerini şiddetle merak ediyorum..

hugh laurie ve close abla süper bir ikili olacaklar bundan sonra senin için ama rüyalarını çok merak etmeye başladım şimdiden :)) rüya gördüğün gecelerin sabahında feysten bir mesaj at ortadan kaybolayım:))

imza:bakiremsinleyanıptutşançılgıngöbekdansıyapangöyşe:)

Kadri Karahan dedi ki...

Hahahahha deli :) ...

Bu arada tavsiyelerinden ''Supernatural''i indirdim bir bölüm, bakalım izlemedim henüz kapılabilecek miyim acaba ... Ayrıca bir de yeni keşfim var ki artık onu sendrom günü paylaşacağım, site yayınından bir gün önce, dizi konusunu da ayrıca düşüneceğim bir şeyler olabilir mi diye :)...