19 Ağustos 2009 Çarşamba

Naim Dilmener'den En İyiler



Naim Dilmener, Türk Pop Müziği adına benim gibi birçok kişi için kuşkusuz yeri ayrı değerlerden biridir. Aynı zamanda dostluğu da yüreğimde bir başka yerdedir. Onunla hayatın en güzel renklerinden biri olan müziği paylaşmak gibisi yoktur. Bu yüzden kendimi çok şanslı hissediyorum elbette.

Dün bir internet sitesinde çok özel iki liste yayınladı kendisi. Belki biraz öznel ama konunun hassasiyeti gereği nesnel açıklaması ile sunduğu bu listede “Türk Popunun En İyi 100 Şarkısı”nı ve “Türk Popunun En İyi 100 Albümü”nü paylaştı okurlar ile. Ben, sevgili Muhammed Tiryaki ve sevgili Ergin Erdemir zaman zaman sitemizde ilk yüz şarkımıza yer verdik belki ama Dilmener'den böylesi bir liste istemekten hep çekinmiştim ve bu yüzden sürpriz oldu bana özellikle. Listesinde şaşırdığım sonuçlar da oldu ve elbette beklediklerim de. Bu sıralama ile ilgili detayları ve listenin tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz ama ilk on şarkıyı ve albümü ayrıca buradan da sizlerle paylaşmak istedim. Kendisinin de dediği gibi o bu işin yıllardır içinde ve deyimi ile üzerinden bir yük kalkmış olması gerçekten kaçınılmaz zira uzun bir koşu bu ve dünden bugüne sakladıklarımız içinde bir tanesini bile atlamış olmak bizler için üzücü bir durum. Lafı çok uzatmıyorum ve sizi şarkılara, albümlere bağlıyorum.

“Türk Popunun En İyi 100 Şarkısı”

1-Darbe/Mor ve Ötesi, Pasaj
2-Yağmur/Erkin Koray, İstanbul
3-Resimdeki Gözyaşları/Cem Karaca-Apaşlar, Türkofon
4-Olsam/Ajda Pekkan, TRT
5-Bahane/Sezen Aksu, DMC
6-Bir Dünya da Bana Ver/Fikri Takbak, Balet
7-Beni Benimle Bırak/Nükhet Duru, Yonca
8-Affet/Umay Umay, Etno
9-Yaz Yaz Yaz/ Mor Ve Ötesi, İlk-M
10-Harp ve Sulh/Nükhet Duru-Surp Vartanants Korosu, Ossi


''Türk Popunun En İyi 100 Albümü''

1-Bir Nefes Gibi/Nükhet Duru, 1 Numara
2-Büyük Düşler/Mor Ve Ötesi, Pasaj
3-Beyhude/Hümeyra, Ada
4-Sultan-ı Yegah/Nur Yoldaş, Öncü
5-Bahane/Sezen Aksu, DMC
6-Gidenlerin Ardından/Kızılırmak, Ses
7-Canım Senle Olmak İstiyor/Özdemir Erdoğan, Hap
8-Süperstar 2/Ajda Pekkan, Philips
9-Benimle Oynar mısın?/Bülent Ortaçgil, 1 Numara
10-Yüreğine Al (Küçük Bir Öykü)/Alpay, Class Müzik


ve tamamı için E-Kolay WEB

5 yorum:

tuncywashere dedi ki...

Bu liste haberitam zamanında geldi teşekkürler Kadri. Şu anda müzik marketlerde beni heyecanlandıran bir albüm bulamamaktan yakınırken bu haberle hızır gibi yetiştin. Naim Dilmener'in müzik yorumlarına güvenen birisi olarak listeyi bir solukta okudum. Gözümden kaçan şarkıları dinlemek ve piyasada bulabileceğim elimde olmayan albümleri tamamlamak için şimdi elimde kocaman bir liste var ...

Kadri Karahan dedi ki...

Liste enteresan bir liste hani, gerçekten eğer atladıklarımız varsa bu boşluğu acilen kapamak gerekir senin de dediğin gibi ...

Ben teşekkür ederim ...

Adsız dedi ki...

Muhammed Tiryaki

İlginçtir, listede toplama albümlere yer vermedim demiş Naim Hoca ama Cem Karaca'nın Nem Kaldı'sı 2 şarkı haricinde toplama bir albümdür. Türk popunun en iyi şarkısı deyince bir durup düşünmek lazım. Darbe türk popuna ne kattı anlamış değilim. Listenin adı "en sevdiğim 100 şarkı" olsaydı tek bir eleştiri bile yapılamazdı ama "en iyi 100 şarkı/albüm" olunca eleştirel bakmak boynumuzun borcu. Açıkçası bu iki listede benim için birer hayal kırıklığı...

Kadri Karahan dedi ki...

''Darbe'' konusunda yüzde yüz hemfikirim Muhammed ...

Ayrıca listede şu anda aklıma geldiği kadarı ile Vedat Sakman, Zuhal Olcay olmamasına da şaşırdım Naim hocamın ... Kendisine de fikirlerimi kısmen yazdım ama aslında bu listeyi çok uzun tartışalım istiyorum, keşke buna bir fırsatımız olsa ...

gökçeçiçek dedi ki...

Benim dikatimi çeken başka bir şey var grup kızılırmak ve grup yorumun bu listede olması..Türk pop müziği başlıklı bir liste yapacaksın ve o iki grubu bu listeye alacaksın enteresan.ya ben pop müzikten anlamıyorum yada bu listede bir gariplik var..