17 Ağustos 2009 Pazartesi

PS (Pazartesi Sendromu)

- Emel Sayın ve Ferhat Göçer bu akşam bir konsere imza atıyorlar Kuruçeşme Arena'da. Körfez depreminin 10.yılında gerçekleşecek bu etkinlikte elde edilecek tüm gelir Kocaeli’nde hizmet veren SHÇEK’e bağlı çocuk yuvalarının yararına kullanılacak.

- ''Aman Tertip Can Tertip'' dersek akla kim gelir, elbette Ersen ve Dadaşlar. Kaldı ki kendilerinin çok da başka hit şarkıları var ama bir çırpıda kaçımız, kaç tanesini sayabilir. Seyhan Müzik bir best of albüm yayınladı kendilerine, yeniden anımsamak ve saklamak isteyenlere.

- DMC'nin yayınladığı ''Hepsi Hit'' enteresan bir toplama olmuş yine. Bu yaz adına piyasaya sürdükleri single çalışmalar (Resim, Bu Böyle, Martılar, Limon Çiçekleri) ile birlikte sanatçılarının daha önceki albümlerinden ne gerek varsa (dan Sonra, Ne Haber Aşktan, XL) ve ötesinde oradan burdan, merak ettiğim gerçekten alıcısı var mı bu albümlerin çünkü sonu dergi promosyonları oluyor da.




- Golden Stag, Avrupa'nın ikinci müzik büyük festivali oluyormuş ki ben ilk kez duydum, bu sene 02 - 07 Eylül tarihleri arasında Romanya'da gerçekleşecekmiş ve ülkemizi müzik yarışması bölümünde 4yüz grubu temsil edecekmiş. ''No Love'' ve ''Let Me Try'' şarkıları ile katılacak olan kendilerine ne diyelim, başarılar dileyelim.

- MTV İnternational, 2010 MTV Avrupa Müzik Ödülleri’ni düzenlemeye aday ülkeler arasında Türkiye’nin de bulunduğunu açıklamış. Türkiye, Yunanistan ve Hollanda ile birlikte favori ülkeler arasında yer alırken törenin bir milyar kişi tarafından izlendiği ve birçok önemli müzisyenin sahne aldığı düşünülürse gerek tanıtım, gerek ziyafet adına hoş bir durum olabilir. Peki bize düşen ne sadece beklemek ve dilemek, iş yetkililerin bağlantılarında.

- Serdar Ortaç'a korkunç talep gelmiş ve geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdiği konseri 19 Ağustos tarihinde Açıkhava Tiyarosu'nda tekrarlanacakmış. Basında geçtiğimiz günlerde okuduk ki ''Tüm zevkleri tattım, artık yeter'' demiş kendileri ve evlenmek istiyormuş artık, biraz rahat bıraksak ya artık.

- ''Uyan'' isimli ilk albümü ile dikkatleri üzerine çeken Jehan Barbur kuşkusuz ki sahne performansları ile de günden güne başarısını perçinliyor. Eğer ki yolunuz 28 - 29 - 30 Ağustos tarihlerinde Bodrum'a düşüyorsa mutlaka Mavi Bar'a da gidilmeli ve dinlenmeden dönülmemeli.



- Müziğin sustuğu yerden alternatifler

Jale Demirdöğen'in Liman Yayıncılık etiketi ile yayınladığı ''Kusursuz Veda'' isimli romanını okumaya devam. Bir de bu aralar polisiye durumlara sardım. Jürgen Ebertowki'nin ''Dionysos'un Mirasçıları'' isimli kitabını okumakla birlikte üç tane de diziye adadım kendimi. ''Castle''da bir yazarın, ''The Mentalist''te bir medyumun ''Life''da ise bir mahkumun cinayet masası'na dahil olmalarına ve her bölüm katil ya da katillerin peşinden koşmalarına sımsıkı bağlandım.

En son Erdal Murat Aktaş yönetmenliği ''Kirpi''yi izledim ve çok eğlendim. Mazhar Alanson ve Güven Kıraç muhteşem bir ikili olmuşlar. İzleme şansını bulduğum ve de kesinlikle tavsiye ettiğim bir diğer film ise ''Le Temps Qui Reste'' ya da Türkçesi ile ''Veda Vakti''. Francois Ozon'un seyrettiğim filmleri içinde en iyilerinden değil ama kuşkusuz atlanmaması gerekenlerden de. Son olarak yıllar sonra yeniden ''Beaches''i izledim ki film nicedir elimde mevcuttu ama bazı teknik durumlar vardı ve beni bu şahanelikten uzak tutuyordu, halloldu. Film defalarca izlememe rağmen beni o dalgadan aldı bir diğerine savurdu yeniden, vurduğum her şekilde uzun, sımsıcak, sarışın bir kumsaldı.

1 yorum:

Ergin dedi ki...

Çok hoş bilgiler. Bir çırpıda okudum ellerine sağlık.