26 Mayıs 2010 Çarşamba

Çarşamba Matinesi - Özgür Şahin

Bir Mayıs'ın son Çarşamba günü ve son matinesi. Adını sitemizin, blog sayfamızın içinde sık sık görebilirsiniz ve paylaşımlarını okuyabilirsiniz kaldı ki bu ayrıca tavsiyemizdir. Özgür Şahin ile tanışma vesilemiz olan Eurovision'dan (tam da haftasında iken) tutun da müzik adına birçok ortak noktamız hakkında konuştuk, üstelik tam da doğumgününde :) Matine başlıyor ...


- Öncelikle yeni yaşımı karşıladım ve koşa koşa senin yeni yaşını kutlamaya geldim Özgür. Doğumgünün bugün ve kutlu olsun :)

- Çok teşekkür ediyorum Kadri. Ben de tekrardan senin doğumgününü kutluyorum. Umarım şiir dolu bir ömrün olur, bizleri de müzik fonlu tebessümlerimizden eksik bırakmayacak sürprizlerinle her daim mutlu edersin :)

- Sana hemen bir doğumgünü şarkısı armağan edeyim o zaman; özellikle sevdiğin bir şarkı var mı böyle içinde doğumgünü falan geçen, doğumgünün bize geldiğin gündür şeklinde bir şeyler mırıldanabilirim istersen :)

- Evet olmaz mı? Ayten Alpman'dan Arkadaş gelsin lütfen.

- Peki seve seve senin için çalacak fonda :) Özgür seninle yeni tanıştık ama uzun zamandır hayatın şarkılarını paylaşıyoruz; öncelikle senin hayatının şarkıları nasıl; seni hangi şarkılar içine çekmeyi başarıyor, sözün özü Özgür neler dinliyor : )

- Şair olmanın püf noktası sorunun özüne gelinceye kadar kısmında yer alıyor olsa gerek. Sanırım değişken bir ruh halim var. Gün içinde, aylar içinde ya da dönemler içinde. Bu yüzden ilgimi çeken ya da öyküsü olan her şeye kulak vermeye, göz atmaya hatta gidip bulmaya özen gösteririm. Bundan dolayı son zamanlarda kimleri dinlediğimi söylemem daha doğru olur: Opera dinliyorum. Halk Müziği dinliyorum ve Popüler Müziği yakından takiben abimin Mp3çaları sayesinde pop müziği dinliyorum.

- Site dostlarımız adın ile sayfalarımızda sıkça karşılaşabilirler. Ben diyeyim ki Özgür Almanya'da yaşıyor ve eğitimini de orada alıyor ötesini kısaca senden seni dinleyelim mi?

- Evet. Almanya'ya Türkiye'de cok sevdiğim bir dostumun da doğumgünü olan 28 Haziran 2004 saat 00:00'da geldim. O gün bugündür kendime verdiğim sözümü gerçekleştirmek için çabalıyorum. Stuttgart Üniversite'sinde İşletme Mühendisliği alanında master yapıyorum. Ailemle yaşıyorum. Bir Nakliye firmasında çalışıyorum aynı zamanda ve iki senedir folklor oynuyorum. Bu arada senin sayende Türkiye'de buradan daha çok insanla tanışma fırsatını da yakalamış biriyim. Çok ilginç bir hayatım yok. Arkadaşlarımla dışarıda bir yerlerde yaşamın stresini atıp, durgunluğunu kırıyoruz.

- Peki Almanya'dan takip etmek nasıl bir durum burada olan biteni; her ne kadar internet bize bu imkanı vermiş olsa da bazen yakınında olamadığın için üzüldüğün durumlar oluyor mu? Oradan izlemek nasıl müzik adına burada yaşanan gelişmeleri, senin için ne kadar sağlıklı?

- Benim adıma daha sağlıklı. Almanya'da ya da başka bir yerde olmak Türkiye'yi her yönüyle daha geniş ölçüde görebilme fırsatını tanıyor insana. Müzik konusunda ilk kaynak kitabım Kadri Karahan’ın ta kendisi :) Aslında ben Türkiye'deyken yabancı müzik dinlerdim. Buraya gelince ve yalnızlaşınca daha hissedeceğim, yeri gelince ağlayabileceğim müzikleri aradım ve 2005'ten beri Türkçe müzik dinliyorum. Gerçekten çok hoş, çok renkli bir müzik kültürü. Bana her birinden zevk almak düşüyor. Zaten sadece ben değil, bütün gurbetçiler ya da Alamancıların kulağında Türk müziği vardır. Her an bineceğiniz bir trende İsmail YK duyabilir ya da tren istasyonunda gençler ‘’Cesaretin Var mı Aşka’’yı bağıra çağıra söyleyebilirler. Sanat müziği ve Halk Müziği konserlerine gittim. Önümüzdeki günlerde başka konserlerde de olacağım. Yani orada nasıl yaşanıyorsa Türk müziği, burada da aynı heyecanla yaşanıyor. İşte bu heyecanla dinliyorum. Bu yüzden üzüldüğümü söyleyemem.

- Teşekkür ediyorum bu anlamda ayrıca mutlu oldum ama dediğim gibi beraber yürüyoruz biz bu yollarda :) Özgür şimdi seninle en sık konuştuğumuz meselelerden biri malum şu milli durum; Eurovision; dün gece nihayet ilk finali izledik yarın da Türkiye'nin dahil olduğu ikinci finali seyredeceğiz; Manga'nın şarkısını nasıl buldun, sence nasıl bir sonuç elde edilecek adımıza?

- Şansı olabilir. Çünkü gördüğün gibi birçok ülkenin şarkısı o kadar da güzel değil. Naim Dilmener haklı; Manga ismini keskinleştirecek bir rock şarkı yerine daha pop tadında bir şarkı ile gidiyor. Solistimizin sesi çok güzel. E tabii bizlerin de oyları önemli. Müzisyenlerden oluşan jürinin kalbini çalarsa oldu bu iş. Ancak provalarında da gördüm ki, coşkusu biraz eksik duruyor sahnede, umarım bu halledilebilir. Çünkü Manga da diğer katılımcılar gibi büyük bir heyecanla orada.

- Peki bu sene için ilk üçte olmalı dediğin ülkeler hangileri?

- Almanya, Azerbaycan, Ermenistan.

- Almanya çerçevesinde durumlar nasıl peki; nedense talihsiz bir ülkedir Eurovision'da Almanya; sence sebebi nedir bu durumun?

- Almanya'nın talihsiz olmasının çok sebebi var. Çok az türde müzik yapılıyor iç piyasada. Rock ve Hip Hop. Daimi dört büyük ülkeden biri ve sürekli tür denemeleri yapıyor. Son yıllarda country, swing, jazz tarzı şarkılar gönderdi. Her seferinde Amerika'yı mı temsil ediyoruz dendi. Bu sene Stefan Raab sorumluluğu eline aldı ve Amerika'dan beste aldı. Bu arada Almanya bu sene çok umutlu.

- Şimdi zor sorulardan birinin devreye girme vakti o halde :) Gelmiş geçmiş Eurovision çalışman hangisi elbette birinci olan şarkılar içinde ve yine Türkiye adına bizi temsil eden şarkılar içinde de ayrıca favorini öğrenmek isterim :)

- Zor soruymuş :) ‘’Waterloo'’yu sanırım daha çok seviyorum. Bir de ‘’Dansevise'’yi. Bizimkilerden ‘’Everyway That I Can’’. 2000 lerin en güzel iki şarkısından biridir benim için. Diğeri de ‘’My Number One'’dır. ‘’Seninle Bir Dakika’’ ve ‘’Sev’’de aynı güzelliğe yakın.

- Eurovision 2000'lere bir başka soluk girdi gerçekten de ve de bakalım bu sene ne olacak, izleyip göreceğiz; peki az önce konserlere gittiğini söyledin; en son kimi dinledin; izledin; izlemiş olduğun konserler içinde yerini ayrı tuttuğun var mı?

- Ben en son burada bir TSM Korosu'nun konserine gittim. Halil Karaduman, İsmail Bergamalı ve Ayşe İnak Ekiz koro ile Dede Efendi'nin eserleri seslendirdiler. Halil Karaduman'ın kanun çalışına hayran oldum, İsmail Bergamalı'nın da klarnetine. Şimdiye kadar gittiklerim içinde en sevdiğim bu konserdi, bambaşka bir ortam vardı. Alaturka dedikleri bir dünya gibiydi.

- Peki özellikle sahnede dinlemeyi istediğin, mutlaka bir gün orada, konserinde olacağım dediğin isim kim? Söyle hemen gönderelim Almanya'ya :)

- Hımm sanırım abimle bir Sezen Aksu ya da Nilüfer konserine gitmeyi isterdim. Siz de gelin ama bizimle :)

- Biz gelirsek çok zahmetli olur sen direk gel hepimiz burada iken bu yaz coşalım, ne güzel olur :) Peki Özgür hayatımızda hepimizin özel tuttuğu şarkılar vardır; böyle dinlerken içini sızlatan, ne bileyim gözyaşlarına döken seni hani vardır mutlaka o hangisi?

- ‘’Arkadaş’’ı dinlerken yanımda artık olmasalar da, giden ve sevilmiş tüm arkadaşlara, dostlara bir kere dolar gözlerim. Hani diyor ya şarkı: Artık hiç olmasın gülen gözlerde yaş... Duyduğum an akar gider.

- Evet ve sanki kim söylerse söylesin dinlenir ve o hüznü verir o şarkı; peki tam tersini soralım; seni en çok keyiflendiren şarkı hangisidir hayatında, hani sıkılmadan hangi şarkı böyle seni coşturmayı bilmiştir :)

- Bu tuzak soru bence. Ancak seve seve düşeceğim. CŞA şarkılari tabii ki. Hem keyiflendiriyor hem de tebessüm bırakıyor bende. Bir de Roman şarkılarında coşarım :)

- Aman tanrım bu CŞA'dan kurtulamıyoruz :) Biliyorsun nicedir sen de seferber ekibin içindeydin ve Samra Sökmen'in ''Hayriye''sine ulaşabildik ve daha nicesine de; 90'lardan konuşalım mı biraz da? Sen de özel arşivcilerdensin zira :)

- Eurovision arsivi, Oscar ödülleri arşivi, müzik arşivi … Haklısın. Samra Sökmen’i aylarca aramadığım yer kalmamıştı :)

90 lar. Benim çocukluğum çoğunlukla. O yüzden çok masum bir o kadar saf anılar işte. Abim der ki: Asya, Yonca Evcimik, Sibel Tüzün vs. o kadar dinledik ki hepsini sanırsın hepsi evimizden biri, hepsi aslında abimiz ve ablamız.

- Dur bak aklıma ne geldi? 90'ların sıfırını atarsak aklıma gelecek 9 şarkısını yazacağım sana ve ilk sen de ne çağrıştıracak bakalım :)

Mustafa Sandal - Bu Kız Beni Görmeli

- İlk aldığım albüm :)

- Ciddi olamazsın :) Valla bilmiyordum ''Suç Bende'' değil :)

- Pardon ya :)

- Asya - Vurulmuşum Sana

- Sarı. Klibin rengiydi sanırım :)

-- Kenan Doğulu - Yaparım Bilirsin

- Uzun uzun saçlar :)

- Ayşen - Uzaktan Geldim

- R&B

- Serdar Ortaç - Karabiberim

- Zeytin :)

- Nadide Sultan - Vuslata Beş Kala (Hahahahah sakın onu deme)

- Dedim bile :)

- Sibel Alaş - Adam

- Resim

- Aylin Livaneli - Bana Müsade

- Kayserili komşularımız :)

- Son olarak sen 90'ların en unutamadığın şarkını sen seç?

- Yıldız Tilbe - Delikanlım

- Yıldız Tilbe'de dahil bir çok ismin yeni albümleri yayınlandı. Sen son çıkan albümler içinde en son kimi beğendin?

- Yıldız Tilbe’nin albümü güzel. İlkay Akkaya'nın ‘’Gelmedin Diye’’ albümünü çok beğendim. Az önce Rüya Ersavcı’yı dinledim. O da fena değilmiş

Cem Yıldız & Smadj & Rustam Mahmutzade - Hü albümünü de Ergin ile söyleşinden sonra dinledim. O da cok hoşbir albüm olmuş.

- Peki Özgür Şahin'in ''Biraz Ayrılık'' albümünü dinledin mi, bak dinlemedinse mutlaka kulak ver derim :)

- Çok beğendim :) Tüm sözler Kadri Karahan'dan besteler Zeki Celik'ten. Davulda Gökceçicek, Neyde Muhammed ve gitarlarda Ergin. Biz bu sene de zirvedeyiz :)

- E o halde başarımızı kutlayalım, bu arada pastan geldi, bir dilek tut ve üfle mumları hadi. İyi ki doğdun Özgür, iyiiii kiii doğdunnnn Özgüüüüür :)

- Ben de öncelikle varlığın için ve Eurovision vasıtası ile seninle tanışmış olmaktan çok mutluyum. Kendi adıma isteyebileceğim tek şey mutluluk, Dünya için de sağlık ve adalet ve senin için de yeni bir şiir kitabı. Üfledim :)

4 yorum:

gokciceks dedi ki...

Çok keyifli bir sohbetti.Özgürü tanımak adına özellikle.. Bu hafta ikinizin haftası zaten bir taraftan yeni yaş kutlamaları diğer yandan Örövizyon macerası:))

Her ikinizinde doğum gününü bir kez daha kutluyor yürek dolusu sevgilerimi gönderiyorum.
Hep daha güzel olacak olan günlere deyip saat dolayısıyla kahvemi size kaldırıyorum:))

Adsız dedi ki...

Cok tesekkür ediyorum Gökcecicek..
Her bir matine bence güzel.. Daha da iyi tanima firsatini buluyoruz burada birbirimizi, müzik konusuyoruz cünkü..

Kahveni kaldirdigina göre ben de hemen bir kahve koyayim.. Elin havada kalmasin. Bu hafta bizim haftamiz ve doyasiya mutlu olmak istiyoruz, diger haftalara inat :O)

Estar Abi dedi ki...

Eurovision'un iki Führer'i birarada olunca bize de keyifle okumak düştü. Dilinize sağlık.

Kadri Karahan dedi ki...

Her matine gibi yine dost, yine keyif, yine müzik, yine biz :) ...

Teşekkürler Gökçe, teşekkürler Muhammed ve tekrar teşekkürler Özgür :) ...