19 Mayıs 2010 Çarşamba

Çarşamba Matinesi - Gökçeçiçek Paydak

Gençlik ve Spor bayramı hepimizin kutlu olsun. Çarşamba Matinesi kaldığı yerden bu hafta da devam ediyor ve uzun yıllardır bizimle birlikte başta elbette yüreğini olmak üzere hayatın nice şiirini, şarkısını paylaşan, paylaşmaya devam eden bir dostu misafir ediyor. Gökçeçiçek Paydak'ın müzik dünyasına hep birlikte şöyle keyifle bir yol alalım mı? Matine başlıyor.
- Gençlik ve Spor bayramın kutlu olsun Gökçeciğim :) Hemen sana bir şarkı armağan etmemi ister misin?

- Çok teşekkür ederim Kadriciğim. Şükür ki bu ülkede hâlâ benim genç olduğumu kabul edenler var. Elbette isterim.

- Hahaha dur şarkı aklımda da sözlerini unuttum iyi mi :)

- Dakka bir gol bir. Bu matine de olay çıkar diyeyim ben:)

- ‘’Henüz çok gencim katlanamam, böylesine ağır bir yükü kalbimde taşıyamam’’ :) Anımsadın mı bakalım

- Aynen öyle valla; Kim söylemiş ki?

- Yonca Evcimik söylemişti 90'larda, e sohbete oradan başlayalım istersen ne dersin? Yeniden 90'lar gündeme geldi bildiğin gibi ve bir bir o yılların şarkıları, şarkıcıları ortaya çıkmaya başladı yeniden, sen sevdin mi 90'ları?

- Yaşımın ortaya çıktığını düşünecek olursak sanırım 90’lar benim için çokta önemli değildi. Ben ilk müzik kültürümü Zülfü Livaneli, Grup Yorum, Kızılırmak’la aldım. Ahmet Kaya’yı unuttum pardon. Sezeni saymama gerek var mı bu arada.

- Peki o yıllara dönelim hemen itina ile :) Daha samimi şarkılardı değil mi? Nasıl yaşadın, nasıl keyfini sürdün o şarkıların, bugün dinlerken neler hissediyorsun, Sezen aşkına ayrıca geliriz :)

- Ben küçük bir şehirde büyüdüm. Hoş, bizim büyüdüğümüz her şehir şimdikinden küçüktü. Samimiyet vardı, dürüstlük vardı, rant bu kadar değildi bilemiyorum ki. Ama çok sevdim hepsini. Ama artık Zülfü Livaneli’yi sevmiyorum, aslına bakarsan diğerlerini de belki. Sadece onlarla beslendim o ilk etapta. İlk Beatles albümlerine para verdim mesela.

- Bugün sevmeme nedenin nedir peki?

- Siyasete giriyor biraz. Seninle hiç konuşmadık üstünü kapalı geçtim hep yoksa sabaha kadar konuşurum. Ben değiştim, konjektörler değişti müzik değişti.

Bu arada atlamak istemiyorum. Bizim evimizden hiç eksik olmazdı. Türk sanat müziğini çok sevdim ben.

- Yani bir şekilde senin bugünkü müzik zevkini bir şekilde bu şarkılar çizdi, peki bu isimleri bugün dinlemiyorsun ama başta Sezen Aksu hayranı olduğunu biliyorum, onu ve diğerlerini senden öğrenelim istiyorum?

- Artık türevlerini dinliyorum diyelim birçok ismin. Bandista’yı, Kara Güneş’i tercih ediyorum. Ama benim klasik bir romantizm tarafım var. Sezen hayranlığım da daha çok oradan ve genetiksel bir durum bizde neredeyse. Hatta bir hikaye anlatmama vaktim varsa paylaşmak isterim :)

- Cumartesi Şarkısı Ateşi'ne yetişiriz değil mi? :)
"
- Emin ol :) Yıllar önce annem kardeşim ve ben sohbet ederken lafı kim açtı bilmiyorum biri dedi ki: Sezen mi denize düşse kurtarırsın ben mi? İkisi de Sezen dedi. Düşün artık ailesel fanatizmi :)

- Peki en can alıcı sorulardan biri geliyor öyleyse; bir ara sitemiz için de yapmıştık üç tanesini oraya verdiğin yanıttan çalabilirsin ya da değiştirebilirsin karışmam ama en sevdiğin beş Sezen Aksu şarkısını alalım hemen?

- Sen de böyle anketçi gibi :)

- Repertuar oluşturacağım o yüzden :)

- Ablam Aşktan Öldü, Yarası Saklım, Adı Menekşe, Ben Her Bahar Aşık Olurum, Sarı Odalar.

- Peki Sezen Aksu bildiğin gibi bugüne kadar birçok isim kazandırdı müzik dünyasına? İçlerinden birini seçeceksin, neden onu seçtiğini söyleyeceksin, diğerlerinin bahsini bile yapmayacağız.

- Sezen; evet dediğin gibi birilerini seçti ama hepsi kendi kulvarında yol aldı. O yüzden cevabım hiç kimse. Muhtemelen herkes Sertap Erener diyeceğimi düşünüyordu ama Sezen’in yaptığı en iyi şey sadece el vermesi. Gerisi o kişinin başarısında.

- Biliyorsun senle sürekli müziği konuşuyoruz ve bu konuşmalar içinde aklıma kazılıyor ki bir de Nazan Öncel var, son albümlerini ilk albümleri gibi beğeniyor musun gerçekten?

- Nazan Öncel’i ben ‘’Gitme Kal Bu Şehirde’’ ile tanıdım. Ama son 2 albümü hariç inanılmaz bir gelişim içindeydi. ‘’Demir Leblebi’’ ve ‘’Sokak Kızı’’ albümleri Türkiye’de müzik adına bir devrimdir.

- Kesinlikle sana katılıyorum; son albümlerde böyle bir durum sezinledin mi adına yani yarınlarda bugünlerden kimleri anımsayacaksın mesela?

- Ben bugünlerimden sadece Türk Sanat Müziği parçalarını hatırlayacağımı düşünüyorum. ‘’Gözlerin Bir Aşk Bilmecesi Sorar Gibi’’nin güzelliğini kimse bende yaratamadı. Bu arada müzik benim için hayatın fonu, olmazsa olmazım. Ama ne bir arşivciyim ne de başka bir şey. İyi olanı seviyorum. Klasik müzik de dinliyorum Arapça da.

- Yani her türlü ruh halinde müzik var ve iyi olanı alıyorum çekip içinden diyorsun bu durumda? Peki bir müzik eseri senin için nasıl kalıcı olabilir, yarınlarda kendini bulmanı sağlayabilir yeniden?

- Çalışmadığım yerlerden soruyorsun :) Müzik benim için her zaman bir araç oldu o sebeple Orhan Gencebay’dan aldığım hazzı Nick Cave’den de alabilirim. Her şeye açığım sadece dinliyorum ve ritimsiz bir hayat çekilmez diye düşünüyorum sadece. Bir film izliyorum mesela oradaki en sevdiğim oluyor.

- Hmmm film dedin bak aklıma ne geldi :) Hayatın bir film olsa hangi şarkı fon müziği olsun isterdin? :)

- Aaa yok buna asla cevap veremem :) Hepsinden olsun isterim. Az arabesk az klasik az pop az rock vs.

- İlk aldığım albüm Beatles'ın demiştin; peki ya son aldığın albüm? Ya ilk gittiğin konser, dur bir dakika ya en son gittiğin konser :)

- İlk gittiğim konser Konya’daydı. Yeni Türkü konseriydi ve lisedeydik. Son gittiğim konser Tekel işçilerinin eyleminin oluğu gün Kardeş Türküler ve Şevval Sam’ın konseriydi. Gitmediklerim ise gönül yaramdır o ayrı :)

- Son aldığın albüm kaldı?

- Ben albüm almam ki, indiririm. Bunda da bahis görmüyorum. Kitap alırım ama albüm almam.

- Peki internet herkese böyle bir imkan veriyor ama emeğe saygı durumu ile bir tezatlık oluşturmuyor mu bu durum. Örneğin az önce Tekel işçileri için konserlere gittiğini söylüyorsun ama burada albüm indirmekte bahis görmediğini söylüyorsun?

- Tekel işçileri ile o konserin bağlantısı yoktu sadece tarihsel rastlantısı vardı. Emeğe saygıya gelince; ben 7 yıldır işsiz bir insanım. İnsani ihtiyaçlarım dışında hiç bir lüksüm yok. Ben haftada bir sinemaya, bir konsere gidemezken kimse bana sanattan bahsetmesin. Sezenin konserine gideyim dedim mesela 100 milyondu. Siz sanatı topluma indirin kimse zaten korsana ihtiyaç duymaz.

- Evet maalesef gelinen durum bu biraz da, bu duruma katılıyorum tamamen ve en başta CD'lerin çok daha uygun bir fiyat ile bizlere sunulabilmesi gerektiğini düşünüyorum. Peki gelelim mi Çarşamba'dan Cumartesi'ye :)

- Üstü kapalı da olsa dilerim ki bu sohbet birileri için bir şeyler verebilmiştir birilerine. Benim vicdanım rahat çünkü. Gelelim.

- Bir süredir az ve öz olarak her Cumartesi iyi kötü çirkin bir şarkıda buluşuyoruz ve itiraf ediyoruz eğleniyoruz Seni nasıl sardı bu şarkılar ya da bizi neden bu kadar kendine bağladı peki?

- Çok enteresan o hikaye. Kimse bizi anlamayacak belki aslında biz dalga geçmiyoruz. Onu hissediyorum ben. Kültür yozlaşmasının flashbackini yapıyoruz aslına bakarsan.

- Aslında doğru ama bu durumu kendi kendine zamanla yakaladık biraz da, peki bu şarkılar içinde sende en öne çıkan hangileri oldu diye de soracağım tabi?

- Elbette ama merak etme dersime çalıştım :) Klasik zaten: ‘’Bakiremsin’’ ve Fatih Ürek benim için bir numaradır. Ama asıl bir parça var ki ‘’Vermediler’’. Bu CŞA için bir devrimdir ve ben sana bunun için teşekkür ederim her zaman. Ama hepsi geçen haftaya kadardı :)

- Valla biliyor musun her seferinde en büyük korkum ne? Tükenecekler sanıyorum ama bir şekilde tükenmiyorlar Dilber Ay ve ''Kız sosyete mi Oldun''u bölüşelim o zaman Bir de albümde ''İtfaiyeci'' diye bir şarkı var ki tez zamanda sana ulaştırayım

- Benim 2008’den beri süre gelen sürecimde ‘’Bakiremsin’’ üstüne geçmiş bu nadideliği kimseyle paylaşmaya niyetim yok üzgünüm :) İtfayiciler sizin olsun ben sosyete oldum :)

- Hahahaha Sana ayrıca teşekkür ediyorum çünkü kadrikarahan.net sürecinde her zaman varlığın bizim için güç oldu, her zaman desteğini aldık; ayrıca da her zaman için bizimle olacağını biliyoruz.

- Bittiyse yazacağım da :)

- Ha dur.

- Beklemedeyim, tamam.

- Bağlayamadım yahu gir devreye :)

- Çok güzel bir sohbetti. Bana bu imkanı verdiğin için kalbinde açtığın beyaz sayfaya teşekkür ederim. Dilerim tek kerede kalmaz da yalnız şunu merak ediyorum, seninle sohbeti kim yapacak :)

- Valla bir araya geleceksiniz ve bana kadrimeydan diyeceksiniz Şimdiden heyecanını duymaya başladım bile ben :)

- En önde ben gelirim ki kesin :)

- ‘’İtfaiyeci’'yi istemediğine emin misin, bak gidiyorum iyi düşün :)

- Ben sosyetiğim şekerim, almayayım :)

- Tüh :)

7 yorum:

gokciceks dedi ki...

Sanatçıların röpotaj yaparken ki ruh hallerini şimdi anladım.:))
Çok keyifliydi sohbet tekrar teşekkür ederim.
Kadrimeydan için en zor sorularımı hazırlamaya başladım bile ben:)))

Kadri Karahan dedi ki...

Ben de çok teşekkür ederim Gökçeciğim; merakla bekleyeceğim :) ...

Adsız dedi ki...

Çok içtendi,çok gülümsetendi.Nasıl keyfinizden bir çarşamba böyle bu :-)

Kadri Karahan dedi ki...

Aliciğim, ilerleyen Çarşamba'larda bekliyorum seni de mutlaka, kap gitarını gel :) ...

Adsız dedi ki...

:o)

Gökcecicek'i de okumak, keyifliydi.. Heyecanlandim okurken.. Sorular bu sefer daha uzun ve zordu.. Her hafta daha da zorlasiyor yahu.. :=)

Kadri Karahan dedi ki...

Ha ha ha haftaya buluşalım haftaya :) ...

gokciceks dedi ki...

Şeytan çekici Kadri için Özgür ve Ali hazır olun derim sadece:)) Dost tavsiyesidir benden size :))