16 Eylül 2009 Çarşamba

Yulduz Usmanova ile Yeniden Dünya


Özbekistan'ın dünyaca ünlü starı Yulduz Usmanova'nın Türkiye macerası devam ediyor. Ülkesinde nice albüm yayınladıktan sonra Türkiye'de dahil birçok dünya ülkesinde de ses bulan sanatçının aslında sesi kadar bestelerine de aşinayız. İlk akla gelenler arasında Candan Erçetin'in yorumladığı ''Yalan'', Nükhet Duru'nun yorumladığı ''Nerde'', Hümeyra'nın yorumladığı ''Beyhude'' gelebilir. 1999 yılında ''Dünya'' isimli bir de albüm yayınladı Usmanova ve bir adım ileri gidildi, bu albüm baştan aşağı Türkçe sözlerle yeniden yazıldı, yorumlandı. Albüme adını veren şarkı dışında çok fazla ses getirmemiş olsa da arşivlerimizde ayrı bir saklandı. Üzerinden epey bir zaman geçti ve geçen sene ülkemizde bir Türkçe albüm daha yayınladı sanatçı. Şafak Karaman Production etiketi ile sunulan ''İnadım'' ne yazık ki çok fazla kabul görmedi.

Usmanova çok özel bir söz yazarı, besteci ve yorumcu; bir kere kendisini özümsedim mi kolay kolay bırakılmıyor hani; ben o aşka bulananlardanım. Bugün almış olduğum bir haber beni fazlası ile de sevindirdi. Yine Şafak Karaman Production imzalı ve yeniden ''Dünya'' imzalı bu albümün ciddi anlamda büyük sürprizleri var. Albümün müzik direktörü Mustafa Ceceli en başta. Albümde söz yazarı olarak Burcu Tatlıses ve Günay Çoban imzaları var ve bir de Mete Özgencil elbette ki; ''Yalan'' bu albümünde yer alması kaçınılmaz şarkılardandı ve de bu şarkı Levent Yüksel ile birlikte yorumlandı. Yüksel bu albümün tek sürprizi değil. Aynı şarkı Hüsnü Şenlendirici'nin klarneti ile enstrümantal olarak da yer alırken albümde sanatçıya ''Görmezsem Olmaz'' isimli şarkıda Fatih Erkoç, ''Seni Severdim''de ise Yaşar eşlik ediyor. Bir önceki albümüne göre daha nefis bir kapak çalışması ile sunulan albümün şarkılarını henüz dinlememiş olsam da adının tekrar ''Dünya'' olarak sunulmasını da eleştirmeden geçemeyeceğim. Elbette sanatçının en unutulmaz şarkılarından biri bu ama zaten bu şekilde daha önce sunulmuştu zira bunu da çok dert etmeyeceğim karşımdaki isim çünkü Yulduz Usmanova. Sayısız nice şarkısını, albümünü biriktirdim şimdi onlara bir yenisini daha ekleyeceğim, bu yüzden çok ama çok mutluyum. Albüm bugünden itibaren müzik marketlerde.

Yulduz Usmanova - Dünya / Şafak Karaman Production

2 yorum:

Kadri Karahan dedi ki...

Yaşar ile olan düet ''Seni Severdim'' ...

Bu şarkıya özellikle dikkat :) ...

Adsız dedi ki...

bende o şarkıyı arıyorum ama hiç bir yerde yok.... sysrp_1@hotmail.com bulursan gönderirmisin???