3 Eylül 2009 Perşembe

Londra Dolaylarından Babutsa


Londra'da yaşayan 3 Türk genci olan Peri Aziz, Soner Türsoy ve Ali Sönmez tarafından kurulan bir grup Babutsa. Tüm müzik bilgilerini deneyimlerini ortaya koyarak, özgün bestelerini ve Kıbrıs’a ait bazı parçaları alıp, kendi yorumlarını katarak, günümüz sound anlayışı ile yeniden düzenlediler. Burada biraz takılıyorum zira albümdeki çalışmalarda günümüz soundu pek hakim değil. Daha çok 80'ler, 90'lar çizgisinde bir hakim bu zaten ben de bu sebep yakalıyorum albümü.

Tüm stüdyo kayıtları Londra Sons stüdyolarında yapılan albümde 12 şarkı yer almış. Grubun kendi bestelerinin dışında Raif Denktaş, Ayhan Başkal, Vangelis Perpiniathis, Türkan Altay, Ersay Hasan, Erdinç Gündüz, Buray Hoşsöz gibi söz yazarı ve besteciler ile Londra’lı ve Yunanlı birçok müzisyende katkıda bulunmuş. Albümde pop, fantezi, rock, blues, regy, rum ezgiler üzerine çeşitlemeler var. Tanıdık melodilerle karşılaşmanız ise bizzat mümkün. Örneğin; ''Bir Bir Birilerine'', ''Zeytinden Aşım mısın'', ''Köprüden Geçemedim'' gibi.

Albümün ilk klibi Ali tarafından seslendirilen “Yanayım Yanayım” adlı parçaya Yavuz Özkan tarafından 16 mm formatında Ortaköy’de tarihi bir binada çekildi. Albümde zaten yakalanan ilk şarkı bu olsa gerek, doğru bir adımdı. Ali Sönmez'in vokali özellikle bu şarkıda dikkat çekici. İkinci klip ise Peri Aziz tarafından yorumlanan ''Köprüden Geçemedim'' için yine aynı yönetmen tarafından çekildi ki; önümüzdeki günlerde yayında olacaktır.

Bu arada ben de merak ettim ve öğrendim. Babutsa; kaktüste yetişen dikenli bir meyve adıymış. Yavru vatanın etnik kökeninde var olan, sıcak bir ülke olması sebebiyle her yerde de yetişen babutsa, dışı soyulduktan sonra soğuk soğuk servis edilirmiş. Peki :) ama ben bu şarkıları size sıcağı sıcağına öneriyorum.

Babutsa - London Calling / ALK Production

Hiç yorum yok: