5 Aralık 2010 Pazar

Pazar'lık - Sarı Gelin


’Sarı Gelin’’ en sevdiğim türkülerdendir. Öyle ki bu türkü ‘’Hazirançalar’’ şiirimin aynı zamanda fonudur da, dizelerinde hep bu türküyü tuttururum. Ne zaman çalsa içte bir gözyaşının aktığı bu türküyü arşivimde 50 farklı versiyon ile dinliyorum ben. Belki araştırsam yenileri de eklenmiştir ki her biri ayrı bir lezzettedir. Hani kim okusa - kim çalsa hakkını vermiştir. Sizler için içinden 12 tane yorumu seçtim; eğer ki istek gelirse diğer yorumları da zaman içinde paylaşırım.
Arzu Görücü
Brilliant Dadashova
Canan Anderson
Farid Farjad
Gülay
Hadji Tekbilek
Işığın Yansıması
Kardeş Türküler
Nilüfer Akbal
Rast
Sait Büyükçınar
Sevda

2 yorum:

Estar Abi dedi ki...

Kanımca bir tek Kıraç versiyonu eksik kalmış.

İbrahim Erkal versiyonunu koymadığın için de minnettarız:))

Kadri Karahan dedi ki...

Kıraç, Erkal ve hatta hatta Kırmızıgül, Ceceli, Göçer yorumları sadece bende dursun diye düşündüm sağlıklı bir Pazar günü yaşamanızı isteyerek :) ...

Bu arada 50 tane ayrı isim - grup versiyon olarak türkü arşivimde, en son kasmam ile bu sayıya vardım, ötesi yoktur sanırım :) ...