14 Aralık 2010 Salı

2010 ÖZEL - Yılın En İyi Enstrümantal Albümleri


Bu yıl özellikle enstrümantal albümler adına bir hayli hareketlilik yaşandı. Geniş bir liste ile karşı karşıya kaldım ve gerçekten en iyi 10 tanesini seçmekte zorlandım. Sözün bittiği yerde müzikle olan dokunuşların kalbimi en titretenlerini ve beraberinde ayrıca ses getirenlerini dahil ettim listeme ve ortada bu kategoride böyle bir sonuçla çıktım karşınıza.



+ Sanatçının beşinci albümü.
+ Albümde Bülent Ortaçgil, Nejat Yavaşoğulları, Mehmet Güreli, Sinan Kayıkçı şarkılarıne yer veren Eldes beraberinde bir kendi bestesini ve bir de anonim bir çalışmayı yorumladı.


+1993 yılı Sivas Madımak Oteli yangınına bir ağıt.
+ Albüm o yangında ölen Nesimi Çimen'in oğlu Mazlum Çimen'in firmasından yayınlandı.
+ Uzun yıllardır müzik dünyasının içinde yer alan Ahıskalı'nın ilk solo albümü.
+ Kendi bestelerinin yanında Febyo Taşel ile bir ortak çalışma, bir ud taksimi ve bir de Ermeni türküsüne yer verilmiş.
+ Ahıskalı ile Sıla'nın son albümünün açılışında da karşılaşıyoruz.


+ Yıllardır birçok sanatçı tarafından çalışmaları yorumlanan Taşel'in ilk solo albümü.
+ ''Kabuk'' isimli şarkısına Mardin'de klip çekildi.


+ Köprüler projesi ile uzun bir zaman sonra yeniden karşımıza çıkan Ağırbaş bu kez unutulmayan film müziklerini albümüne taşıdı.
+ Albümde konuk sanatçı olarak Kibariye, Kubat ve Jehan Barbur'da yer aldı.


+ Ege şarkıları - türküleri Şenlendirici ve Trio Chois ile yepyeni bir güzellikte karşımıza çıktı.


+ Batı müziğinin önemli enstrümanlarından viyolonsel ile Türk halk müziğinin unutulmaz ezgileri Arkun'un bu albümünde bir araya geldi.
+ Albümde ''Elif Dedim Be Dedim'' türküsünü Sezen Aksu yorumladı.


+ Ünlü besteci ve gitarist Maden'in bu albümünde yine Türk motiflerine caz armoniler eklenmiş.
+ Adnan Karabulut, Eylem Pelit Turgut Alp Bekoğlu, İmer Demirer ve Şevval Sam'da konuk müzisyen olarak yer almış.



+ Albüm Türk müziğinin ilk zurna albümü olarak lanse edildi.
+ Türk halk ve sanat müziğinin unutulmayan eserlerinin yanında Sezen Aksu'unun unutulmayan eseri ''Gidiyorum''a da ayrıca yorum getirildi.


devam edecek ...

Hiç yorum yok: