10 Kasım 2010 Çarşamba

Pikap

Haftanın Albümü: Ersan Erdura - En İyileriyle

Ossi Müzik, Türk pop müzik tarihinin arşivini bugünlere taşımaya devam ediyor. 2005 yılından bu yana devam eden “En İyileriyle” serisinin yeni albümü “En İyileriyle Ersan Erdura” raflarda yerini aldı. Çift diskten oluşan “En İyileriyle Ersan Erdura” albümünün birinci diskinde, Ersan Erdura’nın 1977-1984 yılları arasında yayınlanmış 45’lik ve 33’lük plakları arasından seçilmiş 15 şarkı yer alıyor. Bunlar arasında “Çocuk Gözler”, “Acılar Sürekli Olamaz”, “Hayalin Gitmez” gibi bugün de çok sevilen şarkılar var. Şarkıların tamamı orijinal plak kayıtlarından oluşmakta.

Albümde yer alan ikinci diskteki şarkılar ise bugüne dek basılmamış özel arşiv kayıtları. Stüdyo deneme kayıtları, dönemin televizyon programları için yapılmış kayıtlar ve başka şarkıcılar tarafından plak yapılmış kimi şarkıların Ersan Erdura yorumlarından oluşan bu disk de arşiv meraklıları kadar Ersan Erdura sevenleri de çok memnun edecek. (Basın Bülteni’nden)

Plaket: Juanito

‘’Plaket’’ her hafta dünyaca ün kazanmış ve ülkemizde ayrı bir iz bırakmış starları kısaca da olsa anmaya devam ediyor. Adamo, Patricia Carli, Marc Aryan derken …

1936 Tunus doğumlu Cezayir asıllı Fransız müzisyen 1960’lı yılların ortalarına doğru geldiği Türkiye’yi çok sevmiş olacak ki burada uzun bir süre devam etti müzik çalışmalarına. Türkçe’yi öğrendikten sonra Fecri Ebcioğlu ve Ümit Yaşar Oğuzcan'ın Türkçe sözler yazdığı birçok Avrupa şarkısını duygulu sesiyle plağa alan Juanito’nun ilk 45'liği "Gardiyan" bir Ramon Cabrera bestesiydi. Plağın arka yüzünde ise "Arkadaşımın Aşkısın" adlı aranjman vardı. Konserleri dolup taşan ve birçok mekanın dönemin en çok aranılan starı olan sanatçı 70’lerin sonlarına doğru ülkesine döndü ve taksi şoförü olarak hayatına devam etti. 1981 yılında gırtlak kanserine yakalanandı ve sesini kaybetti. 2000 yılında 60'lı yıllarda Odeon plak şirketi için seslendirdiği Türkçe aranjmanlardan oluşan ‘’Canım Vatanım’’ isimli derleme albümü Türkiye'de yayınlandı. Bu albümün tanıtımı için Türkiye'ye gelen Juanito bu CD için bir de klip çekti.

Haftanın Kahramanı: Hümeyra

Bir çocuğun birçok hayali gerçek oldu ama onların içinde bir tanesini çok ayrı sakladı. İlk olarak bir derginin hediyesi olarak gelmişti elime kaseti Hümeyra’nın. İlgimi çekmesi bir yana çok enteresandır ki ‘’Yıllar Sonra’’ isimli bu çalışmayı bir süre dinlememişimdir bile. Ancak bir tanıdığımın benden istemesi ile kıymete binen kaset daha sonra o kadar çok dinlenmiştir ki bozulmakta gecikmemiştir. Yıllar sonra Hümeyra ile ilk tanışmamda anlatmışımdır kendisine bu anımı. Hümeyra benim bir numaralı sanatçımdır ki ne mutlu bana onunla kısa bir süre içerisinde birçok anı saklamışımdır kendime. Elimdeki arşive bakınca o yıllarda olmak ve en başından o süreci yakalamak çok istemişimdir mesela. ‘’Sessiz Gemi’’yi, ‘’Otuzbeş Yaş’’ı, ‘’Dilber’’i, ‘’Kördüğüm’’ü plaklardan dinlemek mesela. Bir gün bir yerde yeniden şarkılar söylemesini öyle çok diliyorum ki; albüm yapmasın ama ne bileyim bir özel sahne bile yeter onu sevenlere, bu sadece benim feryadım değil, onu çok seven ve bunu dileyen o kadar çok kişi var ki.


İlk 45’lik - Son CD: Seyyal Taner (E özlendi ama :))

1974 - Tanrı Şahidimdir & Şimdi Sen Varsın – Bir Numara


1993 - Geliyorum - Güneş (Daha sonra çeşitli toplama albümleri yayınlandı ayrıca)




1978 yılı Türkiye Eurovision Şarkı Yarışması Türkiye finallerinde yarışan şarkı sözleri Çiğdem Talu’ya müziği Melih Kibar’a aittir. Yıllardır dinlemekten sıkılmadığım bu şarkıyı yorumlayan Rezzan Yücel ise müzik dünyasında daha sonra sessiz sedasız kayıplara karışanlardandır.

Haftanın Partisi: Eski 45'liklerden Günümüze Türkçe Pop Parti

Seyyal Taner, Beyaz Kelebekler, Mazhar Fuat Özkan, Barış Manço, Sezen Aksu, Cem Karaca, Yasemin Kumral, Asu Maralman, Füsun Önal, Ayten Alpman, Berkant, Neco, Emel Sayın, Erol Evgin, Cici Kızlar, İlhan İrem, Esmeray, Erol Büyükburç, Modern Folk Üçlüsü, Nil Burak, Neşe Karaböcek, Ajda Pekkan, Erkin Koray, Tanju Okan, Semiha Yankı ve niceleri, şarkıları ile 12 Kasım gecesi 21:30’da başlayacak olan bir partide çalacak ki ardından 80’lere, 90’lara doğru da yola çıkılacak. Etkinlik Taxim Live’de gerçekleşecek.

En Yeni Plaklar:


Bildiğiniz gibi son yıllarda bazı firmalar bazı çalışmaları plak olarak da sunarak müzik dinleyicilerine güzel bir sürpriz yaptı. Elbette eski tadı verir mi bilinmez ama durumdan memnun gibiler. Örneğin Avrupa Müzik Teoman’ın dört, Nazan Öncel’inde son albümünü bastı böyle. Pasaj Müzik Yalın’ı, Kalan Müzik Serdar Ateşeri’, Şevval Sam’ı, Bayar Müzik ise Müzeyyen Senar’ın ve Zeki Müren’in saklı kayıtlarını sundu. 30 - 40 TL arasında bir rakama satılmakta olan bu plaklardan bir tanesini hediye aldım ve çok mutlu oldum. Sanırım yukarıdaki albümlerden çok çok daha özelini, karesini iliştirdim :)

Haftanın Assolisti / Bu Hafta Gazinomuzda: Emel Sayın - Caddebostan Maksim


Bugünün Migros’u bir zamanların Maksim’i ki bu afiş yine ah ah dedirtti. Kadroya bakar mısınız? Emel Sayın assolist, kraliçe Sezen Aksu, bir dönemin jönlerinden Göksel Arsoy, unutulmayan ikili Zeki - Metin, türkülerin ustası Recep Kaymak, oryantallerin en büyüğü Nesrin Topkapı ve diğerleri. Nasıl kıvançla sunulmasın ki?

Haftanın Söyleşisi: Gökben



Sevgili Gökben geçtiğimiz aylarda sitemize konuk olmuştu ve kendisi ile Asya Gülgün Özkan keyifli bir söyleşi gerçekleştirmişti. Müziğe başladığı o ilk yılları Gökben bize nasıl anlatmıştı bir kere daha göz atalım mı?

- Kazandığınız bir ses yarışması ile hayatınız değişti ve ardından plak dünyasından sahnelere aranan bir isim oldunuz. Müzik aşkı hayatınızda nasıl başladı, nasıl bir dönüm noktası oldu bu yarışma ve o yıllar sizin için nasıl bir heyecandı?


- Müzik aşkı bende çocuk yaşlarda başladı. Daha 10 yaşındayken ütünün kordonunu mikrofon yapıp şarkı söylerdim. Şarkı yarışmasına 16 yaşımda katıldım ve yarışma esnasında Yurdaer Doğulu’nun dikkatini çektim ve müzik dünyasına girişim böyle oldu. Hep doğru zamanda doğru yerde oldum. Zamanın plak prodüktörü olan Ali Kocatepe ile mükemmel çalışmalarım oldu. Müziğin yeri benim için başkadır; ilk altın plağımı aldığım zaman ki heyecanımı unutamam mesela.

- Çok değerli şarkılara imza attınız ve gerek plaklarınızla gerek kasetlerinizle o dönem dediğiniz gibi birçok ödül de aldınız. ''Şiribim Şiribom''dan ''Randevu''ya, ''Aşk Dediğin Laftır''dan ''Aşk'a Çeyrek Var''a. Bu denli başarılı ve kalıcı olmanın özel bir formülü var mıydı? Bugün bile bu şarkıları büyük bir heyecanla dinliyoruz, size göre sebebi neydi; Daha mı öz yaşadık o yılları, daha mı sevdik?

- Aslında o yıllarda şöhret olmak daha zordu. Medya bu kadar gelişmiş değildi. Dediğim gibi doğru zamanda doğru yerdeydim. Ali Kocatepe’nin besteleri ve benim yorumum çok iyi uyum sağladı. Halk beni sevdi, teknik imkansızlıklara rağmen iyi işler çıkardık. O yıllar çok özel ve güzeldi.
- En son 1994 Yılında bir albüm yayınladınız ve o gün bugündür bir daha yeni bir şarkı dinlemedik sizden. bunun özel bir sebebi var mıydı? Duyduğumuza göre yakın bir zamanda sürpriz projeler varmış, biraz detayını öğrenmemiz mümkün müdür acaba?

- Evet, ‘’Aşka Çeyrek Var’’ isimli albümü yaptım en son. Metin Özülkü aranjörlüğünde ve besteleri ile. Beraber sabahlara kadar çalıştık günlerce. Çok güzel bir kaset oldu fakat gelin görün ki radyolar falan kapandı, zaten iki TV kanalı vardı ve benim şarkılarım güme, bu kadar emek de boşa gitti ve bu durum beni çok üzdü. Meslekten soğudum, haksızlıktı çünkü ve 10 sene Amerika’da yaşadım, dinlendim. Bu arada İngilizcemi ilerlettim. Sonra döndüm, halkın sevgisi beni tekrar müziğe dönmemi sağladı beraberinde.

Haftanın Şarkısı - Videosu: Gökben - Aşk Dediğin Laftır (1974)


aşk dediğin laftır derler
sakın kanma onlara
yanlız sevilmekle kalma
bir de sevmeyi ara

çok çabuk geçer bu günler
çevren boşalır sonra
aşk dediğin laftır diyen
güler karşında

güzelliğin gençliğin henüz bitmeden
etrafını saranların hepsi gitmeden
sevmeyi öğrenirsen ne mutlu sana
haydi ne duruyorsun koşsana aşka

Hiç yorum yok: