16 Kasım 2010 Salı

Bayram Sendromu - 01

Geçtiğimiz Perşembe günü sevgili Yelda Karataş’ın hazırladığı - sunduğu ‘’Şiir Aşkına’’ etkinliğinin konuğu olarak Nar-ı Mekan’daydım. Öncelikle mekan Beyoğlu’nda Rumeli Han’da; şirin, sıcak, içten insanların dokunuşlarında ki yolunuz düşerse mutlaka uğrayın. Yelda Karataş ile programdan önce konuştuğumda Akın Vardar ile bana sürprizler hazırladığını söylediğinde çok heyecanlandım ki tüm videoları sitemizin Facebook sayfasından sizlerle paylaşacağım yavaş yavaş. Velhasıl samimi insanlarla çok keyifli ve uzun soluklu bir geceye imza attık. Seyduna türkülerinin ve nice şiirim imzası Tunay Bozyiğit ve yıllardır dinlemekten keyif aldığım bir diğer usta yorumcu Handan Aydın geceye şiirleri - türküleri ile renk kattılar. Akın Vardar gitarda Ulaş Kurtuluş Ünlü bağlamada ve her ikisi de vokalde ayrı bir soluk oldular. Sevgili dostlarım Zeki Çelik ve Hasret Murat Yıldız bizi kırmadı ve mikrofon alıp kalbimize ayrı dokundu. Ben de gerek kitabımdan gerek yeni şiirlerimden bir seçki hazırladım. Ötesinde nicedir Akın ile şiirimi - şarkısını buluşturma fikrini de ilk orada gerçekleştirdik ki ilerleyen zamanda bunu diğer programlarda da sunacağız sanırım, gayet güzel bir doğaçlama oldu. Başta Yelda Karataş olmak üzere tüm dostlarıma bir kere daha teşekkürler.


Bayramın Albümü: Haluk Levent - Hacivat ve Karagöz

Özellikle ilk albümleri ile kalbimi fethettiği bir gerçektir Haluk Levent’in. Çok şarkısını büyük bir keyifle dinlemiş çok kere konserlerinde bulunmuşumdur. Son yıllarda adı müzikten başka her şeyle anılsa da bir gün bir yerde onunla karşılaşacağımızı biliyordum. Geçenlerde sessiz sedasız çıktı geldi albümü. Albümün adı ‘’Hacivat & Karagöz’’. Sanatçının 15. albümü (ki o kadar olmuş mu) 14 şarkı taşıyor. Albümün açılış şarkısı ‘’Zifiri’’yi daha önce Rüzgar’dan dinlemiştik. İkinci şarkı ‘’İki Engel’’ ilk etapta çok hoşuma giden bir düet. Sürgün 1 - 2 başlığında parantez içinde iki türkü dikkat çekmekte ki; Haydar Haydar ve Ötme Bülbül. Sonra sevdiğim şarkılarından biri olan ‘’Kral Çıplak’’ burada ikinci versiyonu ile yine yer almış. Daha önceki albümlerinde de birlikte çalıştığı Serdar Öztop, Gökçe Dayanç, Bertuğ Şenkal, Burak Kulaksızoğlu, Arbak Dal gibi müzisyenlerle bu albümde de çalışan Haluk Levent’i ben özlediğimi düşündüm bu şarkıları dinlerken ama elbette nankör bir dünya müzik dünyası; ya sımsıkı sarılacak ya da hiç umursamayacak. Ortası yok yani ya Hacivat ya Karagöz :)

Bayramın Boyunca’sı: Türkçe Pop Party

DJ Hakan Küfündür bayram boyunca Olimpia’da çalacak. 70’ler, 80’ler, 90’lar şarkılarını dinlemek ve o yılları solumak falan eğlenceli olabilir. Olimpia Beyoğlu’nda ve her program bir içki dahil 20 TL. Gecelere damgasını vuracak şarkı elbette ‘’Hayat Bayram Olsa’’ olacaktır o kesin :)

Bayramın Konseri: Suzan Kardeş & Bekriya Band

Bugünün en güzel alternatiflerinden biri onu dinlemek olacaktır. Suzan Kardeş’i en son yazın bir halk konserinde dinleme şansını bulacaktım ki buldum da ama yaz yağmurundan payıma düşeni aldım ve pek tadına varamadım. Suzan Kardeş ve ekibi Bekriya Band bu akşam Hayal Kahvesi’nde Beyoğlu’nda. 22:30’da başlayacak konserde balkan ezgileri ile hop oturulup hop kalkmalı.

Bayramın Fantastik Üçlüsü: Ferhat Göçer - Bengü - Murat Boz

Bence bu üçlü bayramdan sonra asla ve asla ayrılmasın ve bu başlık altında çalışmalarını devam ettirsin ki daha az acı çekelim :) Şaka bir yana kimin fikri ise bundan sonraki yaratıcı fikirlerini çok merak ediyorum kendisinin, çok tuttum bu fantastik durumu :)

Der ki İlkay Akkaya şarkısında ‘’ Elde Düğün bayram benim neyime, benim kurbanlarım çok evel oldu, sorayım fakire cano bir de beyime, demi devranlarım çok evel oldu’’. Erzincan yöresi’ne Davut Sulari’ye ait olan bu türküyü Arif Sağ’da (‘’Benim Kurbanlarım’’ adı ile) yorumlamıştı, İlkay Akkaya’da ayrıca hakkını vermiş.

Bayram Şarkısı Ateşi: Bülent Ersoy - Ablan Kurban Olsun Sana

Üzülerek söylüyorum ki bir süredir devam eden ‘’Cumartesi Şarkısı Ateşi’’nin artık sonuna geldik :) Öncelikle bu süreci birlikte yakaladık, birlikte sevdik, birlikte devam ettirdik ama artık tek dinleyen ben kaldım sanırım :) Bayram boyunca bu ateşi son kez yakacağız.

Bayramın Filmi: İncir Çekirdeği

Öncelikle seçtiğim bu film bayram günü için pek öyle sağlıklı bir seçim değil belki içerdiği dram duygusu bakımından ama benim gibi deli olanlar için fark etmez, bize her gün bayram nasılsa. Velhasıl bu film Selda Çiçek’in senaryosunu yazdığı ve yönettiği ilk film. Konusuna gelince; Celil’in askerden dönüşü kutlanırken kötü bir olay yaşanır ve bu olayın karşısında kendisini suçlu hisseden Delal intihar eder. Delal’in geride bıraktığı eşi ve çocuğu ile artık ablası olan Heda evlidir ama bu evlilikte bazı şeyler ters gitmektedir. Film kadın intiharları üzerine kurulu ki vermek istediği mesajları var ama bunu başarıyor mu tartışılır. Ben filmi özellikle oyuncuların başarılı performansları ile beğenerek izledim. Özgü Namal, Turgay Tanülkü ve özellikle bu iki oyuncuya dikkat demeliyim Onur Dikmen ve Barış Çakmak, Nalan Başaran, Sevinç Erol, Derya Durmaz, Burcu Salihoğlu bazı oyuncularından. 2008 yılında çekilen film Kültür Bakanlığı’ndan destek alınamayınca tamamen kişisel destek ile çekilmiş ki rol alan oyuncular da dahil tüm ekip gişe gelirlerinden gelecek telif ile filme dahil olmuşlar ki helal olsun. Ayrıca film ile ilgili okuduğum birçok olumsuz eleştiriyi de anlamış değilim ama sadece finalinin biraz aceleye getirilmiş olduğu kanaatindeyim. Ve son notum filmin müzikleri çok başarılı; Serkan Alkan’ı ve Özgür Yalçın’ı tebrik ederim.

Sendrom bayramın ikinci günü de devam edecek :) …

Hiç yorum yok: