23 Haziran 2010 Çarşamba

Çarşamba Matinesi - Sevgi Ulusoy Tangül

Sitemizin çok özel dostlarındandır Sevgi Ulusoy Tangül ve de yüreği ayrı saklananlarındandır. Yakın bir zaman önce ''Sevgili Kitaplar'' isimli köşesi ile bizlerleydi yakın bir zaman sonra yeniden bizlerle olması da ayrıca temenni. Şimdilerde anne olmaya hazırlanan Sevgi ile bu hafta Yozgat'a doğru gidiyoruz ve keyifli bir sohbete sizi de davet ediyoruz. Matine başlıyor..


- Öncelikle sancılı bir süreç yaşıyorsun :) Biraz son durumdan bahseder misin Sevgi :)

- Fazlaca sancılı evet. Yeni bebek, yeni umutlar, biraz sıkıntılı dönemler. Ama 2 - 3 hafta sonra bu sancılar bitecek bakalım.

- Hayırlısı :) Adı ne olacak Sevgi, kesinleşti mi bir isim?

- Sonrasında uykusuz geceler dönemine merhaba :) Benim kadar ve Uygur kadar müzik aşığı olan birine yakışır bir isim olacak: Neva. O da artık müzısyen olur belki :)

- Keşke :) Çok sevindim, o gün gelince ayrıca kutlayacağız. Bu arada ‘’Sevgili Kitaplar'ı özledik biz :) Bir iki ay izin dedik bir gittin pir gittin :)

- Sorma ya ben de çok özledim. Bu arada boş durmadım elbette, bir sürü kitap okudum. Birikimlerim de oldu. Dönüşüm muhteşem olacak bizim yaramaz izin verirse bakalım.

- O zaman agulu dönemler sonrası sözünü aldık yaşasın :) Olmadı bir anne - çocuk köşesi hazırlarsın bu kez :)

- Hahahaha.

- Sevgi biliyorsun bana az CD çekip yollamadın. Çok güzel şarkılarımız vardı bizim; bir kere Alexiu'nun tüm diskografisini yollamıştın, deliydin biliyorsun di mi :)

- Evet ya. Bir zamanlar CD’li dönemlerimiz vardı. İlk bulduğumuz ya da o çok hoşumuza gidenler. Şimdilerde yineleyemesek de yeni ya da güzel bir şeyler dinlediğimde ilk aklıma gelensin. Hemen diyorum bu Kadri de kesin vardır ama yine de bir ara çekip göndereyim. Şimdilerde senin çekip gönderdiğin en son CD’ye takılı durumdayız Uygur ile birlikte. Özellikle de Turgay Özüfler ve Muammer Ketencoğlu’nu keyifle dinliyoruz.

- Ben ne güzel kasetlerimle mutluyken sen açtın bunları benim başıma yalnız :) Baktım senden hayır yok ben giriştim işe, yenilerini yollarım yine :)

- Bekleriz :)

- Şimdi en başa dönelim mi küçük yaşlarda özellikle kimleri dinliyordun? Kimlerin hayranıydın, eline bir şey tutuşturup şarkılar söylediğin oluyor muydu senin de :)

- Nurhan Damcıoğlu dinler misim küçükken :)

- Ciddi misin :) Çok ciddiye almış olmalısın ki durumu büyüdün tıp okudun :)

- En çok onu taklit eder mişim ne yapayım :) Bir de Ajda’nın Petrol’ünü.

- Demek seninle bir ortak yönümüz daha varmış, sağ olsun matine sayesinde öğrendik bak :)

- :) Sorma evimizde kayıt yapmak için bir de mikrofon vardı. Bamam ben onu elime alınca hemen kaydedermiş sesimi ıcın bır mıkrofon vardı. Ben de başlar mışım aman putur canım putur… Petrol demeyi beceremediğimden :)

- Aman Tanrım :)

- Şimdilerde nerelerde acaba o kasetler bilmiyorum ama elime geçerse gönderirim sana da mükemmel sesli arkadaşının mükemmel eserlerini :)

- Bir an önce dinlemek istiyorum:) Peki küçüklükten büyüklüğe adım atmamız lazım sağlığımız açısından bir an önce yoksa gidişimiz iyi değil :)

- Hahaha doğru.

- Derken lise yılları ve ‘’Liselim’’ falan mı :) Ne dersin daha sonra kimlerde buldun kendini?

- En çok Aşkın Nur Yengi dinlerdim. Ve Sertab elbette. Sonra Harun Kolçak, Levent Yüksel.

- Aşkın ama bir kere bizim kuşağın aşkıydı o zaman. Şimdilerde o yıllardan bugünlere kalan isimlerden kimler gelip geçiyor peki aklından? Yani bu isimleri yeniden aynı heyecanla dinleyebiliyor musun?

- Elbette. Aşkın’ı eskisi kadar olmasa da severim. Diğerlerini de. Sertab’ın son albümünü çok beğendim mesela. Bir anlamda Sezen aşığı olanlardanım biliyorsun. Onun ekolünden gelen herkesi de zevkle dinleyebiliyorum.

- Sezen ile ilgili ne çok şarkı var. Sen en çok hangi albümünü seviyorsun kendisinin?

- Her albümünde yakaladığım bırkaş şarkısı var elbette ama en çok ‘’Adı Bende Saklı’’ belki de. Bir döneme damgasını vuran bir albüm olduğunu düşünüyorum onun.

- O albüm gerçekten çok güzeldir baştan sona. Peki Sertab'ın ''Rengarenk'' albümünü dinlediğini söyledin. Yeni albümleri ne sıklıkta takip ediyorsun? Başka böyle bu ara etkisinde kaldığın albüm var mı?

- Eskisi kadar takip edemiyorum ama şu aralar zevkle dinlediğim isimler arasında Emre Aydın ve Ceynur var. Kaçırdığım çok albüm var ama.

- Diyelim ki Sevgi doktor olmadı da müzisyen oldu, bir albüm yapacak, albümünün adı ne olurdu mesela :)

- Hmmm bilmem. Aslında hangi dalda müzik yapacağıma bağlı olurdu sanırım :) ‘’Sevgili Şarkılar’’ olabilirdi :)

- Peki diyelim ki bir şarkıyı yeniden okuyacak yani cover yapacaksın, bu hangisi olurdu?

- Sezen Aksu’dan ‘’Son Sardunyalar’’. Ama nasıl okurdum bilmiyorum :) En son hangi şarkıyı icra ettiğimi umarım anımsıyorsun :)

- Aaaa yok hangisiydi cidden merak ettim şimdi :)

- Konya gezisindeydi. ‘’Gözlerimde donmuş iki damlasın’’ diye bir çıkış yapmıştım :)

- Hahahahaha şu an iptalim, anımsadım. Ah o anı kayıt altına almak lazımdı :)

- Gelirsem oraya :)

- Ya bizim çok anımız var Sevgi. Ne güzel günlerdi. Şimdilerde Yozgat’ta yaşıyorsun ve ister istemez konserleri festivalleri falan özlüyorsundur doğru mu :)

- Ah ah evet ne çok anı var değil mi? Ölüyorum buralarda ya. Müzik adına duyduğumuz tek ses yerel radyolardan yükseliyor. Çoğu da malum CŞA’lık şarkılar :)

- Sahi sen neden yoksun artık CŞA'de epeydir :) Valla kızıyorum bak :)

- Blog sayfasını yakalamak çok zor oluyor benim için. Daha doğrusu unutuyorum desem kızmazsın değil mi, eskiden daha rahat yakalıyordum.

- En unutamadığım hangisiydi peki?

- Füsun Önal’dan ‘’Aşk Nezlesi’’. Ne çok gülerim hâlâ bu şarkıya. Bir de en çok yer almasını istediğim bir başka CŞA’lık şarkı da Emrah’ın ‘’Hey Taksi’’si.

- Emrah’ı yeni konuk ettik ama şarkıyı not aldım :) Peki şimdi sana kelimeler vereceğim ve o kelimelerin sende uyandırdığı herhangi bir şarkıyı - şarkıcıyı falan öğrenmek isteyeceğim. Aşk ile başlayalım :)

- Sertab Erener’den ‘’Aşk’’ tabi ki, çok kolay oldu, sıradakini alalım :)

- Sen kaşındın :) Peynir :)

- Geçiniz :)

- Bir isim yazmadan şuradan şuraya gitmem :)

- Tanju Okan’dan benim en büyük dostum içkim, sigaram. Rakı peynir olayından :)

- Hüzün :)

- Sezen Aksu’dan ‘’Yalnızca Sitem’’

- Renk?

- Rengin :) Ne güzel bir şarkısı vardı onun aklıma o geldi şimdi. ‘’Aldatıldık’’ mıydı?

- İnanır mısın bugün aklıma geldi o şarkı. Ben de çok severdim. Son kelimen geliyor; Sevgi?

- Duyduğum ve duyabileceğim bütün şarkılar. Hepsi olmasa da % 90’ı :) Tek bir şarkı dersen Leman Sam ‘’Gül Güzeli’’ olsun :)

- Sevgiciğim seni çok tutmuyorum malum durumundan yoksa bizim sonumuz yok ve son olarak diyorum ki oynaya oynaya gelin çocuklar el ele el ele verin çocuklar :)

- Ve de zamanında gelin çocuklar :) Valla değil mi biz de bir açıldı mı sohbet sabahı bulabiliriz :)

- Hadi eskiden olduğu gibi geri sayımla ayrılalım :) Aman tanrım biz cidden deliymişiz :)

- Hahahahah sen başla :)

- 4

- 3

- 2

- 1

- Bye

5 yorum:

Unknown dedi ki...

"yıllardan sonra yollardan sonra
yeniden yanyana onlar..." :))

bu sancılı süreçte en çok ihtiyaç duyulan ve özlenen böylesi bir sohbet için yeniden teşekkürler cano... en kısa zamanda yeniden tekrarlayabilmek umuduyla...

Kadri Karahan dedi ki...

Valla çok keyifliydi Sevgi sahi böylesi bir sohbet yapmayalı yıllar olmuştu :) ...

Şu zor sürecinde kolaylıklar diliyoruz ve güzel haberlerini bekliyoruz senden ...

Estar Abi dedi ki...

Demek ki Sevgi sadece bana CD çekip yollamıyormuş:))Sadece müzik CD'si mi? Bana Canım Kardeşim filmini ilk kaydedip gönderen de odur:)) Ayrıca duyduğum kadarıyla Sevgi'nin en sevdiği şarkı Rampi Rampi'ymiş:)))

Minik Neva'ya dünyaya hoşgeldin demek için sabırsızlanıyoruz.

Kadri Karahan dedi ki...

Bana da Beaches'ı göndermişti de altyazısı için en az üç dört sene beklemiştim ayrı ama elimde olması bile güzeldi :) ...

Unknown dedi ki...

delisiniz ikinizde yaaa... :)) evet sadece müzik değil film arşivimde bir aralar mükemmeldi... şimdilerde sağolsun neva sayesinde pek ilgilenemiyorum bu işlerle... ama neva doğsun ve bir büyüsün dayıları o da bana yardım edecek bu konuda... :))
rampi... doğrusun rampi rampinin yeri ayrıdır ayrıca... :))