13 Mayıs 2009 Çarşamba

Hadise Bir Eurovision - 2


Ve nefesler tutuldu. Eurovision şarkı yarışmasında beklenen buluşmanın ilk randevusu gerçekleşti. Önceki yıllara göre seyircinin kafasının fazlası ile karıştığı bir yarışma olduğu gerçekti ki; sorular nihayet bir bir yanıt bulmaya başladı gece ile birlikte. Öncelikle şu ana kadar kurulan en büyük sahne ile karşılaştık açılışta; görselliğin mükemmel olacağının altı çizildi ama bir o kadar başarısız iki sunucu ile karşılaştık öncesinde.

Yine ne ararsak vardı önceki yarışmaları aratmayan. Genelde ülkeler klasik çizgilerinden taviz vermemişler ve de çok öne çıkacak işlere imza atmamışlardı. Belki de artık hep dediğim gibi bu yarışmayı en fazla önemseyen sadece bizdik. Zira günlerden beri yazılan çizilen tüm yorumları okuyorum ve pes diyorum. Her iki anlamda da bu kadar mı abartmakta üstümüze yok. Tüm bunları geçiyorum ve öncelikli favorilerimi iletiyorum. İzlanda, Romanya, Malta, Bosna Hersek. Bu ülkelere aman aman bayılmadım ama sadece başarılı buldum diğer performanslar yanında. Gecenin herhalde en heyecanlı kısmı final şovuydu ki TRT sağ olsun hep yaptığını yaptı ve reklam yüzünden bütününü izleyemedik bu keyfi davranışlarından ama son anda Tatu grubuna yetiştik.

Hadise'ye gelince ki performansı dünden bugüne birçok kere izledim ve tüm internet sitelerinde yazılan yorumları okuma şansını bulabildim. Ben performansı beğendim ki zaten bir kere burada ülkece yarışıyoruz; netice de 5,5 aydır bu şarkı ile yatıp kalkıyoruz ve de çok fazla önemsiyoruz birinci olmayı bu doğru başta; sorumluluk ağır oluyor adeta. Kıyafetini eleştiriyoruz mesela ne gerek var bence kötü değil en azından sahnede Hadise'yi rahat hissettirdiği gerçek. Kareografi eksikliği olabilir ama en azından birşeyler yapılmış örneğin geçen sene Mor ve Ötesi'nde hiçbir şey yoktu bu muydu beklediğimiz, bence değil o zaman çok şey beklemek de varsın olmasın; orada en azından doğru, eksiksiz, kazasız, belasız bir temsil önemli. Vokalin öne çıktığı bir performans olmasına hiçbir şey demiyorum, burada bir grup değil Hadise yarışıyor neticede. Kameranın çok gereksiz açılarla Hadise'yi sunduğu gerçeğine kopan alkışı tercih ediyorum ve ilk zarftan daha ülkemizin adının çıkmasına seviniyorum. En azından bir birincilik almadık olmayacak bu :) Ben ikinci yarı finali de izleyeceğim kuşkusuz ama gönlüm bir an önce Cumartesi'nin olması yönünde. Kafalar çok karışmadan ve artık kim gerçekten çok iyi bir an önce asıl o günün gecesi karşılaşmak adına.

Hiç yorum yok: