Gülben Ergen’in yeni albümü ‘’Hayat Bi Gün’’ geçtiğimiz günlerde Seyhan Müzik etiketi ile yayınlandı.
Ergen, dünden bugüne yapmış olduğu albümleri ile aslında birçoğumuza samimi geldi diye düşünüyorum. Belki bunu her yerde bağırmadık ya da her gittiğimiz yere şarkılarını taşımadık ama bir şekilde uzak kalmadık kendisinden diye de bir cümle kuracak olursam katılacaksınız belki de. Başa dönmemiz gerekirse ilk albümü ‘’Merhaba’’ 96 yılında yayınlandı ama her çıkanı alan bir 90’lar delisi olarak kendinden haberdar etmedi beni o dönem bu çalışma. Bir şekilde yola çıkan Gülben üç yıl sonra ikinci albümü ‘’Kör Aşık’’ı yayınladı. Sezen Aksu, Şehrazat gibi isimlerin de sözlerini - bestelerini dahil ettiği bu albüm ‘’Kanıma Dokunuyor’’ ve ‘’Kurşuni’’ isimli iki şarkının hatırına dahil olmuştu dünyama. Bu iki şarkısını bugün bile ayrı severim, dinlerim.
Üçüncü albümü ‘’Sade ve Sadece’’ye gelince burada söylenecek daha çok şey olacak, daha çok şarkı diyelim ya da. Aksu ve Şehrazat faktörü burada da devam edecekti ki ‘’Elveda’’, ‘’Arka Sokaklar’’, ‘’Abayı Yaktım’’, ‘’Sandık Lekesi’’ gibi şarkılarla dinleyici kitlesi daha da bir genişlemiş olacaktı Ergen’in. Bunu bu albümüne göre biraz daha renksiz ama yine arka plana atılmayacak bir albüm ‘’Uçacaksın’’ izleyecekti daha sonrasında. Bu albümden de Yıldız Tilbe bestesi ‘’Kandıramazsın Beni’’ tek başına ya da başlı başına albümü alıp götürecekti, sözleri dilimize yerleşmekte gecikmeyecekti. Adını taşıyacak beşinci albüm (‘’Yani’’, ‘’Mış Gibi’’, ‘’Yalnızlık’’ en iyilerdi), sonrasında gelecek olan ‘’Aşk Hiç Bitmez’’ (Deniz Seki bestesi ‘’Ya Ölümsün Ya Düğün’’ sürpriz şarkılardandı) ve ‘’Uzun Yol Şarkıları’’ ile de bu yolculuk devam edecekti. ‘’Uzun Yol Şarkıları’’ndaki ‘’Giden Günlerim Oldu’’ bir noktadan sonra fena baymış olsa da uzun süre etkisini üzerimizde gösterecekti. Gülben müzik yolculuğunda zaman zaman fazla da cesur davrandı. Öyle ki bu albümü için Bülent Ortaçgil ve Mazhar Alanson’dan beste alması büyük bir başarı olmaktan öte başka da bir şey olmalıydı. Başka albümlerde adları neredeyse nadir olarak karşılaştığımız müzik dünyasının bu iki önemli ismi bu albümün en büyük kozuydu elbette ama yorum kimsenin sanki biraz da haklı olarak umrunda olmadı, nasıl ya da niçin olduğunu konuşmayı tercih ettik üstüne.
Velhasıl bir gün bir best of yaparsa Ergen sırf bu bahsettiğim şarkılar yan yana gelirse baştan sona keyifli bir CD ile karşılaşacağımız kesin ama bu da çok gerekli bir durum değil hani. Son albümünün öncesi Mustafa Sandal ile birlikte bir düet yaptı Ergen, adı ‘’Şıkır Şıkır’’ olan şarkı single olarak dinleyicisi ile buluştu, klibi çekildi ama çok fazla beklediğimiz bir şey değildi sanki bu birliktelik, ama bir şekilde ortada ‘’benim üzerime söz yaz’’ diyen harika bir şarkı vardı hani ve kendilerine nasip olmuştu. Her iki isim de bir süredir ortalarda yoktu, sevenlerini memnun etti ama çok öteye geçmedi. Single sürecinde dinlemediğim bu şarkı albüme de dahil edildi ki hemen ardından bazı gerginlikler yansıdı piyasaya, bu kısım hiç umrumda olmadı.
Gelelim diğer şarkılarına. Albümde bu kez Aksu, Şehrazat, Tilbe gibi isimlerden şarkılar yok. Serdar Ortaç’tan ilk kez bir beste var ama. Albümün açılış şarkısı ‘’Yarı Çıplak’’ beni çok kendine bağlamasa da gözlemlerime göre şarkı dolanmış birçok kişinin diline. Albümün bir diğer önemli ismi ise son yılların ses getiren başarılı müzisyenlerinden Eflatun. O. Kaan Özdemir ismi ile üç tane bestesi var kendisinin ki üçü de gerçekten keyifli şarkılar. Özellikle ‘’Masal Olalım’’ içlerinden favorim. Fettah Can imzalı ‘’Dünyaları Versem’’ iyi bir şarkı olmasına rağmen doğru bir isimle buluşmuş bir şarkı değil gibi gelirken Ersoy Üner imzalı ‘’Tesadüf’’ ise bir o kadar tersine bu albümün en doğru şarkısı adeta. Özetinde ikisi versiyon on şarkılık bu çalışma yeni çıkmış olmasına rağmen iyi de bir satış grafiği yakalamış. Gülben Ergen’e hayat sürekli sürprizler yapıyor o da bize bunu albüm albüm - şarkı şarkı taşımaya devam ediyor. Bir sonraki buluşmada bakalım bizi neler bekleyecek, o güne kadar hayat tam da bugün.
Hayat Bi Gün / Seyhan Müzik
Ergen, dünden bugüne yapmış olduğu albümleri ile aslında birçoğumuza samimi geldi diye düşünüyorum. Belki bunu her yerde bağırmadık ya da her gittiğimiz yere şarkılarını taşımadık ama bir şekilde uzak kalmadık kendisinden diye de bir cümle kuracak olursam katılacaksınız belki de. Başa dönmemiz gerekirse ilk albümü ‘’Merhaba’’ 96 yılında yayınlandı ama her çıkanı alan bir 90’lar delisi olarak kendinden haberdar etmedi beni o dönem bu çalışma. Bir şekilde yola çıkan Gülben üç yıl sonra ikinci albümü ‘’Kör Aşık’’ı yayınladı. Sezen Aksu, Şehrazat gibi isimlerin de sözlerini - bestelerini dahil ettiği bu albüm ‘’Kanıma Dokunuyor’’ ve ‘’Kurşuni’’ isimli iki şarkının hatırına dahil olmuştu dünyama. Bu iki şarkısını bugün bile ayrı severim, dinlerim.
Üçüncü albümü ‘’Sade ve Sadece’’ye gelince burada söylenecek daha çok şey olacak, daha çok şarkı diyelim ya da. Aksu ve Şehrazat faktörü burada da devam edecekti ki ‘’Elveda’’, ‘’Arka Sokaklar’’, ‘’Abayı Yaktım’’, ‘’Sandık Lekesi’’ gibi şarkılarla dinleyici kitlesi daha da bir genişlemiş olacaktı Ergen’in. Bunu bu albümüne göre biraz daha renksiz ama yine arka plana atılmayacak bir albüm ‘’Uçacaksın’’ izleyecekti daha sonrasında. Bu albümden de Yıldız Tilbe bestesi ‘’Kandıramazsın Beni’’ tek başına ya da başlı başına albümü alıp götürecekti, sözleri dilimize yerleşmekte gecikmeyecekti. Adını taşıyacak beşinci albüm (‘’Yani’’, ‘’Mış Gibi’’, ‘’Yalnızlık’’ en iyilerdi), sonrasında gelecek olan ‘’Aşk Hiç Bitmez’’ (Deniz Seki bestesi ‘’Ya Ölümsün Ya Düğün’’ sürpriz şarkılardandı) ve ‘’Uzun Yol Şarkıları’’ ile de bu yolculuk devam edecekti. ‘’Uzun Yol Şarkıları’’ndaki ‘’Giden Günlerim Oldu’’ bir noktadan sonra fena baymış olsa da uzun süre etkisini üzerimizde gösterecekti. Gülben müzik yolculuğunda zaman zaman fazla da cesur davrandı. Öyle ki bu albümü için Bülent Ortaçgil ve Mazhar Alanson’dan beste alması büyük bir başarı olmaktan öte başka da bir şey olmalıydı. Başka albümlerde adları neredeyse nadir olarak karşılaştığımız müzik dünyasının bu iki önemli ismi bu albümün en büyük kozuydu elbette ama yorum kimsenin sanki biraz da haklı olarak umrunda olmadı, nasıl ya da niçin olduğunu konuşmayı tercih ettik üstüne.
Velhasıl bir gün bir best of yaparsa Ergen sırf bu bahsettiğim şarkılar yan yana gelirse baştan sona keyifli bir CD ile karşılaşacağımız kesin ama bu da çok gerekli bir durum değil hani. Son albümünün öncesi Mustafa Sandal ile birlikte bir düet yaptı Ergen, adı ‘’Şıkır Şıkır’’ olan şarkı single olarak dinleyicisi ile buluştu, klibi çekildi ama çok fazla beklediğimiz bir şey değildi sanki bu birliktelik, ama bir şekilde ortada ‘’benim üzerime söz yaz’’ diyen harika bir şarkı vardı hani ve kendilerine nasip olmuştu. Her iki isim de bir süredir ortalarda yoktu, sevenlerini memnun etti ama çok öteye geçmedi. Single sürecinde dinlemediğim bu şarkı albüme de dahil edildi ki hemen ardından bazı gerginlikler yansıdı piyasaya, bu kısım hiç umrumda olmadı.
Gelelim diğer şarkılarına. Albümde bu kez Aksu, Şehrazat, Tilbe gibi isimlerden şarkılar yok. Serdar Ortaç’tan ilk kez bir beste var ama. Albümün açılış şarkısı ‘’Yarı Çıplak’’ beni çok kendine bağlamasa da gözlemlerime göre şarkı dolanmış birçok kişinin diline. Albümün bir diğer önemli ismi ise son yılların ses getiren başarılı müzisyenlerinden Eflatun. O. Kaan Özdemir ismi ile üç tane bestesi var kendisinin ki üçü de gerçekten keyifli şarkılar. Özellikle ‘’Masal Olalım’’ içlerinden favorim. Fettah Can imzalı ‘’Dünyaları Versem’’ iyi bir şarkı olmasına rağmen doğru bir isimle buluşmuş bir şarkı değil gibi gelirken Ersoy Üner imzalı ‘’Tesadüf’’ ise bir o kadar tersine bu albümün en doğru şarkısı adeta. Özetinde ikisi versiyon on şarkılık bu çalışma yeni çıkmış olmasına rağmen iyi de bir satış grafiği yakalamış. Gülben Ergen’e hayat sürekli sürprizler yapıyor o da bize bunu albüm albüm - şarkı şarkı taşımaya devam ediyor. Bir sonraki buluşmada bakalım bizi neler bekleyecek, o güne kadar hayat tam da bugün.
Hayat Bi Gün / Seyhan Müzik
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder