27 Ekim 2010 Çarşamba

Pikap


Haftanın Temennisi: Ersan Erdura’dan geliyor :)


Haftanın Albüm Kapakları: Ümit Besen (Sahiden de çok yaşasın :))



İlk 45’lik / Son CD: Nükhet Duru (Yaşlandıkça gençliğe yaslanmak, dupduru)



1974 - Aklımda Sen Fikrimde Sen / Karadır Kaşların


2010 - İlk İki - Avrupa Müzik


Haftanın Kahramanı: Bilgen Bengü


Sitemiz için konuğumla bir söyleşi yapmak üzereydim ki telefonum çaldı ve gelen telefon Kanal A’dandı ve ertesi günü için sabah programlarından olan ‘’Esra Harmanda ile Üsküdar’da Sabah’’ programı için konuk olup olamayacağımı sormaktaydı. Esra ile internet üzerinden tanışmıştık, birçok arkadaşım da programına konuk olduğu için izleme şansını bulmuştum. Peki dedim acaba diğer konuk kim olacak, Bilgen Bengü dedikleri zaman asıl nasıl rahatladığımı anlatamam. Netice de ilk TV programım ve ötesi canlı yayın olacaktı. Söyleşimi yapıp evime döndüm ve uzun bir gece oldu adıma. Sabah kanala vardığımda çok güzel karşılandım ve bir odaya alındım, derken Bilgen Bengü içeri girdi ve tanıştık. Esra’nın da yanımıza gelmesi ile sohbet başlamıştı bile ötesinde yayına hazırdık ve stüdyo’ya alındık. Derken çekim başladı, iki şiir okuduğum programda adıma her şey o kadar rahattı ki nasıl olabilirdi. Elbette Esra’nın ve programının, ekibinin içtenliği bir yana yanımda bir Bilgen Bengü vardı haliyle konuşacak çok şey de, zaman su gibi aktı, şarkılar da. Yıllarca ekranlarda izlediğim, plaklarda - kasetlerde dinlediğim ve hatta filmlerde bile izlediğim Bilgen Bengü ile konuk olmak benim için ayrı saklanacaktı. O gün Üsküdar’da Sabah bir başka oldu gerçekten de.

MP3/45: Zaliha - Beklenmeyen Misafir

Söz ve müziği Mustafa Alpagut’a ait olan 1977 yılına ait olan bu çalışma sizi alıp bambaşka bir yerlere götürecek. Yorumcusu Zaliha kimdir ya da bugün ne yapmaktadır kısmını çok merak ettim ve internette araştırırken kendisine ait bir blog sitesi buldum, orada da bir söyleşisini okudum. Asıl adı Saliha olan Zaliha kendisi ile gerçekleştirilen söyleşide müzik yolculuğunu detayları ile anlatmış. 1982 yılında müziği bırakma kararı alan sanatçının ‘’Murat’’ marka otomobillerin isim annesiymiş mesela ve yine bir başka dikkatimi çeken başlık da şu: ‘’Reyhan’’ı, ‘’Çökertme’’yi ilk söyleyen benim. O zamanlar Çökertme zeybeğini benim söylediğim yerde kimse söyleyemezdi. Şarkısını dinleyin ve diğer detayları ile şu adresten bu keyifli söyleşiye bir göz atın derim. http://zalihasesinefsanesi.blogcu.com/3-5-oktavlik-ses-zaliha/4841954

45’link: Diskotek

‘’Diskotek, pek çok alanda olduğu gibi müzik özelinde de süregelmiş yazılı tarih geleneksizliğimizi baltalamak amacıyla atılmış bir adımdır. İçeriği diskografilerdir; ya da daha bir Türkçesi “külliyat”lar...’’ Bu şekilde tanımlanan site içinde gerçekten çok güzel bir çalışma yapıyor sevgili Ercan Demirel. Ben de birçok arkadaş gibi zaman zaman katılımlarda bulundum ve bundan ayrıca mutluluk duydum, duymaya da devam edeceğim. http://www.diskotek.arkaplan.com.tr/ adresinizi bilgisayarınızın ‘’Sık Kullananlar’’ hanesine mutlaka ekleyin ve bu güzel akışı takip edin.

Plaket:

‘’Plaket’’ her hafta dünyaca ün kazanmış ve ülkemizde ayrı bir iz bırakmış starları kısaca da olsa anmaya devam ediyor. Geçen hafta Adamo’yu anımsamıştık bu hafta da Patricia Carli ile yola devam edelim.

Patricia Carli


İtalyan doğumlu sanatçı Belçika’da yaşarken Fransız müzik çevrelerinin dikkatini çekti. 1963 yılında ilk plağını Fransa’da yayınladı. ‘’Les Mal-aimes’’ isimli şarkısı ile özellikle tanınmaya başlayan Carli’nin 1964 yılında yaptığı beste o sene İtalya adına birincilik kazandırdı. Carli’nin seslendirdiği bazı şarkılar ülkemizde de Türkçe sözlerle yorumlandı. Ajda Pekkan’ın ‘’İlkokulda Tanışmıştık’’ ve ‘’Üç Kalp’’, Lale Belkıs’ın ‘’Ben Senden Gencim’’, Rüçhan Çamay’ın ‘’Gölgen Yeter’’, ‘’İncinen Hatıralar’’ gibi şarkılar bunlar arasında ilk aklımıza gelenler. Carli kariyerinde Türkçe sözlü şarkılara da yer verdi ki ‘’Mektup’’, ‘’Anımsa’’, ‘’Bilmezdim Evvelce’’ ve ‘’Boğaziçi (Özlerim İstanbul’’u) bunların arasındadır. Birçok 45’lik yayınladıktan sonra bir süre şarkı sözü yazarak müzik hayatına devam eden sanatçı en son 1978 yılında bir çalışma içerisinde olmuştur.

Haftanın Assolisti / Bu Hafta Gazinomuzda: Zeki Müren - Lunapark Müzikholü


Ne mutlu ki o dönemin Zeki Müren kayıtları geçtiğimiz aylarda bir albüm olarak yayınlandı. Yeniden o yıllara ve bir başka gazinoya gidecek olursak mekanımız bu hafta Lunapark Müzikholü olsun mu? Üstelik kadroya bakar mısınız? Fatma Girik, Gökben, Nazan Şoray, Nurhan Damcıoğlu, Ateş Böcekleri ve bir sürpriz isim Harika Avcı.

Haftanın Albümü: Şöhretler Gazinosu - Odeon


Odeon Müzik ‘’Odeon Koleksiyonlar’’ adı altında arşivimiz için güzellikler sunmaya devam ediyor. Bugün yarın firma tarafından yayınlanacak olan bir albümün basına yansıyan bilgilerinden anladığımız kadarı ile konsepti bu kez sinema oyuncuları oluşturuyor. Dönemin kendilerine getirmiş oldukları popülerlik beyaz perdeden gazino sahnelerine kadar uzanan bu yolculukta kimler yok ki. Ayhan Işık, Sadri Alışık, Fikret Hakan, Neriman Köksal, Fikret Hakan, Tolga Aşkıner, Kerem Yılmazer, Nebahat Çehre, Lale Belkıs, Parla Şenol, Suzan Avcı, Sevda Ferdağ, Sezer Güvenirgil bu albümde yer alacak isimler arasında ki gel de heyecanlanma.

Haftanın Şarkısı - Videosu: Seyyal Taner - Kalbimi Affettim / 1976 Yavuz Plak

Kalbimi affettim
Onsuz yaşanmıyor
Başka çaresi yok
Aşktan kaçılmıyor
Yüz kere bin kere son versem işine
Ne yapsam çare yok
O benim peşimde

o oo o yok mu yine aldattı beni
o oo o yok mu yine aldattı beni

Uslan artık deli kalbim
Bir daha sevecek değilim
Senin belki de son şansın
Desem de inanma

Kalbimi affettim
Onsuz yaşanmıyor
Başka çaresi yok
Aşktan kaçılmıyor
Hep yalancı çıktım
Ben kendi kendime
Çare bulamadım kalbimin derdine

o oo o yok mu yine aldattı beni
o oo o yok mu yine aldattı beni

2 yorum:

Estar Abi dedi ki...

Şöhretler Gazinosu çok iyi bir fikir. Uzun zaman sonra ilk defa bir bandrollü CD alacağım bu sayede.

Kadri Karahan dedi ki...

Benim de çok hoşuma gitti bu proje ve kartonetini görmek için heyecanlanıyorum :) ...