20 Ekim 2010 Çarşamba

Pikap

Plaket:

Biz onları çok sevdik, onlar da bizi çok sevdi. Sevmekten çok öteye de gittik ve onlara, şarkılarına Türkçe sözler yazmaya ya da onlar için şarkılara kadar da gittik sonra. İyi ki vardılar, iyi ki renk kattılar. Bu hafta en unutulmazlarından olan Adamo ile birlikte olalım haftaya da Patricia Carli ile yola devam edelim.

Adamo

1943 doğumlu Sicilya doğumlu olan Adamo albümleri dünya çağında yüz milyonu aşmış ve Avrupa’nın önemli sanatçıları arasında yer almış bugünlerde Belçika’da yaşayan ve bir dönem birçok önemli şarkıda imzası olan bir sanatçı olarak akıllarımızda kalmış. Fecri Ebcioğlu’nun yazdığı Türkçe sözleri ile ‘’Her Yerde Kar Var’’ başta olmak üzere ki bildiğiniz üzere Ajda Pekkan ve daha sonra Nilüfer yorumlamıştı yine bu şarkıyı ‘’Sen Sevme Beni’’, ‘’İsmini Haykıramıyorum’’ gibi şarkıları bugün hafızalarımızda özel olarak yer alır. Ayrıca sanatçının önemli bestelerinden biri olan ‘’Car Je Veux’ ülkemizde ‘’Karlar Düşer’’ adı ile Emel ve Akrep Nalan tarafından yorumlanmıştır. Adamo ile ilgili daha fazla bilgiye sanatçının web adresinden ulaşabilirsiniz. http://www.adamosalvatore.com/

MP3/45: Turgay Merih - Çalsam Bir Gün Kapını


İlk 45’liğini 1973 yılında yayınlayan Turgay Merih yine takibinde yayınladığı diğer çalışmaları ile o yılların sevilen erkek vokallerinden biri olmayı başarmıştı. Öyle ki aynı yıl Her dergisince yılın ümit veren erkek sanatçıları sıralamasında dördüncü sırada yer almıştı. 1977 yılında yayınladığı ‘’Çalsam Bir Gün Kapını’’ sanatçının naif yorumundan özellikle akıllarımızda kalmıştı. Zerrin Özer’den dinleyip sevdiğimiz ‘’Hekimden Sorma’’ isimli şarkının da ayrıca bestecisidir.

Cover:

Bir dönemin en popüler şarkıları yıllar sonra başka seslerde yeniden hayat buldu ya da bulmaya devam ediyor. Ayrıca sanatçıların bizzat kendileri de bazen bu şarkılarını yeni bir albüme taşıyor ve yeniden yorumluyor. İşte eskileri kadar lezzetli, bir o kadar da yeniden, o günün müzikal altyapıları içinde bağrımıza bastığımız son yılların en saklanacak bazı albümleri. Karşılaştığımız yerde yeniden dinlemeli.

Ajda Pekkan
1998 - Best Of Ajda
2000 - Diva
.
Nükhet Duru
1998 – Bir Nefes Gibi’ler

Zerrin Özer
2000 - Bir Zerrin Özer Arşivi

Edip Akbayram
1998 - Dün ve Bugün

Erol Evgin
1991 - Erol Evgin ile Yeniden

Haftanın Kahramanı: Nur Yoldaş

Askerliğimin ağır ve Ağrı’lı günlerinden biriydi ve dediler ki askeriyenin içinde bir konser olacak sen de gel. Dedim ki dünya kadar işlerim var yine kim bilir ve nereden kimler gelmiştir hiç çekemem. Sonra merak ettim ve bir baktım. Beş - altı isimli kadronun başında Nur Yoldaş’ın ismi vardı. Bu dedim olamaz, bir isim benzerliğidir ya da öyle bir şeydir yine de bu ihtimali göz ardı edemedim ve belirlenen saatte oraya gittim. Bugün hayatımın izlediğim en enteresan konseridir o mesela. Herkes çıktıktan sonra karşılaştım onunla ve inanamadım. Evet elbette orada söyleyeceği şarkılar herkesin bileceği, eşlik edeceği şarkılardandı ki bir kağıt aldım elime ve aynen yazdım oraya: Sultan-ı Yegah. Hangi şarkıyı istedin dedi komutanlarımdan biri ve kağıtı gösterdim. Vay dedi bu şarkıyı nereden biliyorsun sen, doğru nereden bilebilirdim ki işte huyum kurusun :) Velhasıl eline kağıtı alan Yoldaş’ın o anda yüzündeki gülümsemesini ve orada sadece benim için o şarkıyı söylemesini asla unutamam.

İlk 45’lik - Son CD: Gönül Yazar (Bir taşbebek olamaz herkes :))

1962 - Bak Bir Varmış - Takamadım Başıma Yıldızlardan Tacımı / Şençalar (78’lik)

2008 - Forever / OSSİ Müzik

Haftanın Kitabı: Naim Dilmener - Hafif Türk Pop Tarihi - Bak Bir Varmış Bir Yokmuş

Başucu kitaplarımdan biri olan Naim Dilmener’in bu kitabı ilk iki baskısını 2003 yılında yapmıştı. İletişim Yayınları 2006 yılında bu kitabı tekrar bastı ki bu baskısına şu anda internet satış sitelerinden ya da kitapçılardan ulaşmanız mümkün. 400 sayfalık bu kitapta 60’lı yıllardan 2000’li yılların o ilk sürecine kadar müzik adına çok şey öğreniyoruz. 60’lı ve 70’li yılların 45’likleri, 80’li yılların LP’leri ve kasetleri, 90’lı ve 2000’li yılların kasetleri ve CD’leri ki içinde nice şarkısı, nice aranjesi, nice fotoğrafı, nice bilgisi, nice detayı. Eğer ki bugüne kadar okumamış iseniz gerçekten çok şey kaçırmışsınızdır, okumuş iseniz bile bir kere ile asla yetinmeyeceksiniz. Kendisinin yazılarında yaptığı gibi yapacağım ve bu başlığı da bu şekilde tamamlayacağım :)

Bulursanız kaçırmayın:

Naim Dilmener - Sabrina - The Remixes / Çalıntı Yayınları
Naim Dilmener - İmkansız Aşk Hikayeleri / Çalıntı Yayınları
Naim Dilmener - Eleştirmenin Günlüğü / Everest
Naim Dilmener - Hür Doğdum Hür Yaşarım - Ajda Pekkan Kitabı / Everest
Başta Gazete Pazar olmak üzere Radikal, Milliyet Sanat, Hayvan dergisi yazıları
Ve adının içinde yer aldığı her albüm elbette ...

Poster:

Ayla Dikmen

Haftanın Solisti / Bu Hafta Gazinomuzda: Fatma Girik - İstanbul Gazinosu & Tepebaşı Cumhuriyet Gazinosu


Bu hafta iki gazinodayız ve yıl 1969. İlanlarda en çok dikkat çeken isim kuşkusuz Fatma Girik. Aynı yıl ilk kez Maksim’de sahneye çıkan oyuncu daha sonra bu iki mekanda programlarına devam ediyor. Nesrin Sipahi, Nuri Sesigüzel, Kamuran Akkor gibi isimler her iki ilanda da gözümüze çarparken birinde Semiramis Pekkan diğerinde ise yine sahnelerde ilk defa yer alacak olan bir başka oyuncu Kuzey Vargın dikkatleri çekiyor. Bu heyecanı çok sürmese de Fatma Girik o günden bugüne sinemanın en önemli isimlerinden biri olmaya devam ediyor.

Haftanın Şarkısı - Videosu: Ayla Algan - Versin Tanrı İstemeden 1976


Bir sevda geldi başıma
Bakın şu gözyaşıma
Tutulmazdım a dostlar
Ne oldu bana

Gel yanıma kanım kaynar kanına

Aşk içinde aşk yaşarım
Dünyayı bir pula satarım
Ben yarsız geçen ömrü
Ömürden mi sayarım

Ah demeden vah demeden versin tanrı istemeden

Aşk dilinden anlayana
Canım kurban ederim
Yâr yanına çağırsa
Ağlar giderim

Hiç yorum yok: