17 Ekim 2009 Cumartesi

Sakman Bir Aşktır

Bundan iki sene önce doğumgünümü Sakman Club’de kutlamaya karar vermiştik; o zaman üst katta eski yerindeydi mekan. Küçük bir topluluk eşliğinde yeni yaşımı Vedat Sakman şarkıları ile kutlamak kuşkusuz benim için çok özeldi. Gecenin özel bir de sürprizi olmuştu adıma ki; değerli hocamın gitarı eşliğinde bir şiirimi de seslendirmiştim o gece o güzel renklerin içinde ve pastamı keserken, mumları üflerken tek bir dileğim olmalıydı; artık bir kitabımın olması olabilirdi bu. O sene içerisinde Sakman’da bir de şiir gecesi düzenleme şansı bulan ben bir sene sonraki doğumgünümü bir kitap ile birlikte karşılamaya da hazırlanacaktım artık. ‘’Ben Bu Filmde Kadri Karahan’ı Oynuyorum’’ ve yeni yaşım. Ne güzel ki; yeniden aynı mekanda yine, aynı dostlarla, aynı huzurla. Derken birkaç ay sonra sitemizin yeni yaşında da bir başka özel gece ve yine aynı mekanda ‘’Şiirlerle… Şarkılarla…’’ Geçen sene sitemizin kutlama gecesinde güzel bir ekip ne mutlu ki yeniden Sakman’daydık. Ve dün akşam; sitemizin yeni yaşında ve yine nerede olabilirdik acaba; elbette yine tam da orada.

Sevgili Zeki’nin bir gün öncesi olan doğumgününü özel olarak kutlamamıştık ve ertesi Sakman’da olmak adına sözleşmiştik. Aynı gün Vedat Sakman’ın da Facebook hayran sayfası dostlarının da orada olacağını biliyorduk ayrıca. Programdan önce kendisi ile sohbet edebilme şansını buldum. Küçük bir talihsizlik yaşamış ve kolunu sakatlamıştı Sakman, gitar çalamayacaktı belki bir süre ama piyano ile eşlik edecekti ve aksamayacaktı sahne, bir kere o muhteşem sesi, şarkıları, yüreği yeterdi. Mekan adına bir güzel haber verdi hocamız bizlere. Yakında Sakman Club’de olan tüm etkinlikler sanatçının web adresinden izlenebilecek. Doğru duydunuz; her akşam evinizde, odanızda, bulunduğunuz mekanda canlı canlı varacaksınız bu tada. Şu anda hazırlıklarda son noktaya geliniyormuş, buna çok sevindim. Ayrıca başka duyumlarda aldım kendisinden ki; yakın zamanda buluşturacağım bunları da sizinle.

Program sanatçının gitaristinin birkaç performansı ile başladı ve daha sonra Sakman sahnede yerini ‘’Hayallerim’’ ile aldı. Bir başka büyü Sakman dinlemek, o şarkılarda her defasında yeniden yeniden kaybolmak başka bir telaş; yeri geldiğinde hüznün doruğuna yeri geldiğinde orkestra ile aralarındaki konuşmalara, esprilere, atışmalara bir o kadar da eğlenceli (Özellikle gitarda Hakan çok ayrı bir neşeli, çok sevimli). Ayrıca katılan konuklarında sahne alması ile bir o kadar da zengin gece. Zira ilk olarak mekanda da Salı günleri sahne alan Selen Servi (Sarılsam Üşür müsünüz) daha sonra benim için çok özel bir an bu ikiliyi ilk kez aynı sahnede dinlemek Birsen Tezer ki; ayın 28’inde Sakman Club’de sahne alacak ayrıca (Yalnızlığım, Değirmenler), yine çok sevdiğimiz bir diğer dost, başarılı yorumcu Gülcan Altan (Benim Adım Kırmızı, Kandilli) ve Murat (Kimseye Etmem Şikayet) ile de bir başka tat. Derken aramıza gecenin sonunda katılan F.Gül ve Gözde de dahil çorbacıda alınan soluk ve sabahın ilk ışıklarına doğru dönülen ev, üzerine hâlâ bir tatlı sarhoşluk. Ayın birinde sayfamızda özel söyleşilerle, yazılarla hep birlikte kutladığımız yeni yaşımız dün de küçük ama çok eğlenceli bir grupla gününde ayrıca kutlandı özetinde. Biz hepinizi orada hissettik; aşağıdaki keyifli performansı yine yorumsuz kalacak biliyorum ama olsun sizlere armağan etmenin mutluluğunu taşıyorum :) ...

Vedat Sakman - Herneyse

1 yorum:

gokciceks dedi ki...

Can Kadri'm ; yazını okuyunca bende sizleri hissettim.. Daha nice güzelliklere hep beraber dilerim ki..


Türkiye’de İstanbul ne ise,
İstanbul’da gece ne ise,
gecede yürümek ne ise,
yürürken düşünmek ne ise,
seni unutmamacasına düşünmek ne ise,
unutmamanın anlamı ne ise,
seni sevmek ne ise,
saklayayım, yok söyleyeyim derken
birden aşka düşmek ne ise,
her neyse...

Özdemir Asaf