Nilüfer müzik yolculuğuna bambaşka çizgide bir albüm ile devam ediyor. ‘’12 Düet’’ albümün ismi ve düne kadar hayal bile edemeyeceğimiz bir proje karşımıza çıkıyor ki sanatçı unutulmayan şarkılarını rock müziğin önemli temsilcileri ile birlikte yorumluyor.
Böyle bir albüm gerekli miydi? Belki evet zira uzun zamandır Nilüfer’den kayda değer şarkılar dinleyemiyorduk ve bir konsept albüm durumu kurtarabilirdi. Aslında hayır demem için de sebeplerim var ama bunları albümü dinledikten sonra pek de önemsemiyorum sanki. Çünkü karşımızda belli ki özenle hazırlanmış bir çalışma var ve muhalif durmak istemiyorum karşısında.
Öncelikle albümde yer alan şarkılar içinde kuşkusuz en öne çıkanı ya da çıkacak olanı Şebnem Ferah ile yorumladığı ‘’Erkekler Ağlamaz’’. Zaten çok güzel olan bir şarkı düzenlemesi ve Şebnem Ferah’ın güçlü sesi ile çok ayrı bir lezzet bulmuş. Daha öncesi ıvız zıvır birçok şarkıyı cover yapan solistler, gruplar acaba bu şarkı için neredeymiş?
Albümde ikinci şarkıyı bu yıl ki Eurovision temsilcimiz Yüksek Sadakat ile yorumlamış Nilüfer. ‘’Göreceksin Kendini’’ de en az ‘’Erkekler Ağlamaz’’ kadar nefis bir şarkı ama bayan bir vokalle bana daha iyi bütünlenirmiş, etki yaratırmış gibi geldi ama yorumu ve düzenlemeyi beğenmedim anlamında değil bu.
Üçüncü şarkı olarak ‘’Ara Sıra Bazı Bazı’’ seçilmiş ki sanatçının ilk 45’liklerinden. Adıma çok öne çıkan bir Nilüfer şarkısı olamadı hiçbir zaman ama bu albümde Malt grubu ile öyle bir yorumlanmış ki bu kadar heyecanlanacağımı bilemezdim. Malt grubuna özellikle büyük bir artı kazandıracağı kesin. Albümde en beğendiğim yorumlardan.
Albümün düzenlemeleri sanatçıların ya da grupların kendilerine ait olması tercih edilirken bir istisna Teoman ile seslendirdikleri şarkı olan ‘’Sensiz Olmaz’’a Atilla Özdemiroğlu imza atmış. Diğer şarkılara göre tempo biraz daha düşük ama Teoman ile Nilüfer’in bu düeti birkaç dinlemede sizi kesinlikle sarmaya yetiyor. İkilinin yan yana gelmesi ve beraberinde doğru bir şarkı seçmesi durumu söz konusu.
Sıradaki şarkı ise ‘’Haram Geceler’’. Nilüfer bu şarkıyı Gece Yolcuları ile birlikte yorumlamış ki Adnan Ergil’in bu şarkısı doğası ile çok naiftir. Ben o bildik sakinliğinde dinlemeyi tercih ederim her zaman bu şarkıyı. Bu düeti şarkı seçiminden dolayı pek doğru bulmadım. Başka bir şarkı ile çok daha rock sularında gezilebilirdi bu yolculukta.
Yine sanatçıya ait önemli bir şarkı da ‘’Hey Gidi Günler’’dir ki bu şarkı albümde Ogün Sanlısoy ile birlikte seslendirilmiş. Bugünlerde yeni albümü ile dinlemeye hazırlandığımız Sanlısoy varlığı ile albüme çok önemli bir katkı elbette ama şarkı tartışmaya açık. Kötü değil ama albümün içinde çok fazla öne çıkabilir mi sanki zaman gösterecek.
Badem grubu hakkında çok fazla bilgim yok ve aklımda tek bir şarkıları var sadece. O şarkıdaki yorumu düşününce ve birlikte yorumladıkları ‘’İntizar’’ı dinleyince kafamda bir kopukluk olmuyor. ‘’İntizar’’ şarkısı birçoğumuzun zaten ezberindedir ki birçok sanatçı da yeniden yeniden yorumlamıştır geçen yıllar içinde ama rock versiyonu biraz olmamış gibi.
Albümün en enteresan düetlerinden bir tanesi de Hayko Cepkin ile gerçekleşmiş. ‘’Aşk Kitabı’’ özünde sözünde yakıp yıkan şarkılardandır en başta ve her versiyonu düşünülebilir de bir gün rock bir şekilde karşımıza çıkacağına inanamayabilirdik. Belki başkası yapmış olsa kesinlikle burun kıvırabilirdik. Ama albümde başka bir yerde bu şarkı kesinlikle ve özellikle finaline yakın çok daha başka bir yerde.
‘’Unut Gitsin’’i eminim hepimiz yıllardır büyük bir keyifle dinlemişizdir ama alıp da şarkıyı çok öte bir yere götürmemişizdir. Hani saklı hitlerdendir adeta ki bu albüme dahil olmasına sevindiğim şarkılardandır. Şarkıyı Cingi ile yorumlamış Nilüfer ve sesler birbirine çok güzel uymuş, küçücük de olsa rahatsız edici bir şey yok şarkıda.
Aynı bu şarkı gibi adeta patlaması için bu albüme saklanmış olan ‘’Uzak Dur Ateşimden’’i dinliyoruz sırada ve kendisine Rashit grubu eşlik ediyor bu kez. Kendilerini en son Gönül Yazar ile bir enteresan düette de dinlemiştik ama bu kesinlikle çok daha başarılı, çok daha güzel bir uyum olmuş. Mesela bu şarkının stüdyo sürecinde orada olmayı çok isterdim.
Son iki şarkıda ise Nilüfer’e TNK ve 4X4 eşlik eşlik ediyor. TNK ile yorumladığı ‘’Selam Söyle’’, 4X4 ile yorumladığı ‘’Kim Arar’’ oluyor. Öncelikle grupların albümde olmalarına sevindim; genç soluklar ve sağlam çizgiler ki önümüzdeki günlerde adlarını daha sık duyacağıma eminim. Şarkılara gelince albümün çizgisinden uzak değil. Mesela bu albümde değil de kendi albümlerinde bu coverlar olsaydı daha çok öne çıkarlardı ayrı.
Albümün kapak fotoğraflarını Mehmet Turgut çekmiş. Turgut’un imza attığı hangi iş kötü ki bu olsun. DMC Müzik etiketi ile raflarda yerini alan albümün kayıtları Ozan Çolakoğlu’nun süpervizörlüğünde gerçekleşmiş.
Yine, yeni, yeniden Nilüfer ile buluşmanın tadı uzun zaman üzerimizden gitmeyecek.
Böyle bir albüm gerekli miydi? Belki evet zira uzun zamandır Nilüfer’den kayda değer şarkılar dinleyemiyorduk ve bir konsept albüm durumu kurtarabilirdi. Aslında hayır demem için de sebeplerim var ama bunları albümü dinledikten sonra pek de önemsemiyorum sanki. Çünkü karşımızda belli ki özenle hazırlanmış bir çalışma var ve muhalif durmak istemiyorum karşısında.
Öncelikle albümde yer alan şarkılar içinde kuşkusuz en öne çıkanı ya da çıkacak olanı Şebnem Ferah ile yorumladığı ‘’Erkekler Ağlamaz’’. Zaten çok güzel olan bir şarkı düzenlemesi ve Şebnem Ferah’ın güçlü sesi ile çok ayrı bir lezzet bulmuş. Daha öncesi ıvız zıvır birçok şarkıyı cover yapan solistler, gruplar acaba bu şarkı için neredeymiş?
Albümde ikinci şarkıyı bu yıl ki Eurovision temsilcimiz Yüksek Sadakat ile yorumlamış Nilüfer. ‘’Göreceksin Kendini’’ de en az ‘’Erkekler Ağlamaz’’ kadar nefis bir şarkı ama bayan bir vokalle bana daha iyi bütünlenirmiş, etki yaratırmış gibi geldi ama yorumu ve düzenlemeyi beğenmedim anlamında değil bu.
Üçüncü şarkı olarak ‘’Ara Sıra Bazı Bazı’’ seçilmiş ki sanatçının ilk 45’liklerinden. Adıma çok öne çıkan bir Nilüfer şarkısı olamadı hiçbir zaman ama bu albümde Malt grubu ile öyle bir yorumlanmış ki bu kadar heyecanlanacağımı bilemezdim. Malt grubuna özellikle büyük bir artı kazandıracağı kesin. Albümde en beğendiğim yorumlardan.
Albümün düzenlemeleri sanatçıların ya da grupların kendilerine ait olması tercih edilirken bir istisna Teoman ile seslendirdikleri şarkı olan ‘’Sensiz Olmaz’’a Atilla Özdemiroğlu imza atmış. Diğer şarkılara göre tempo biraz daha düşük ama Teoman ile Nilüfer’in bu düeti birkaç dinlemede sizi kesinlikle sarmaya yetiyor. İkilinin yan yana gelmesi ve beraberinde doğru bir şarkı seçmesi durumu söz konusu.
Sıradaki şarkı ise ‘’Haram Geceler’’. Nilüfer bu şarkıyı Gece Yolcuları ile birlikte yorumlamış ki Adnan Ergil’in bu şarkısı doğası ile çok naiftir. Ben o bildik sakinliğinde dinlemeyi tercih ederim her zaman bu şarkıyı. Bu düeti şarkı seçiminden dolayı pek doğru bulmadım. Başka bir şarkı ile çok daha rock sularında gezilebilirdi bu yolculukta.
Yine sanatçıya ait önemli bir şarkı da ‘’Hey Gidi Günler’’dir ki bu şarkı albümde Ogün Sanlısoy ile birlikte seslendirilmiş. Bugünlerde yeni albümü ile dinlemeye hazırlandığımız Sanlısoy varlığı ile albüme çok önemli bir katkı elbette ama şarkı tartışmaya açık. Kötü değil ama albümün içinde çok fazla öne çıkabilir mi sanki zaman gösterecek.
Badem grubu hakkında çok fazla bilgim yok ve aklımda tek bir şarkıları var sadece. O şarkıdaki yorumu düşününce ve birlikte yorumladıkları ‘’İntizar’’ı dinleyince kafamda bir kopukluk olmuyor. ‘’İntizar’’ şarkısı birçoğumuzun zaten ezberindedir ki birçok sanatçı da yeniden yeniden yorumlamıştır geçen yıllar içinde ama rock versiyonu biraz olmamış gibi.
Albümün en enteresan düetlerinden bir tanesi de Hayko Cepkin ile gerçekleşmiş. ‘’Aşk Kitabı’’ özünde sözünde yakıp yıkan şarkılardandır en başta ve her versiyonu düşünülebilir de bir gün rock bir şekilde karşımıza çıkacağına inanamayabilirdik. Belki başkası yapmış olsa kesinlikle burun kıvırabilirdik. Ama albümde başka bir yerde bu şarkı kesinlikle ve özellikle finaline yakın çok daha başka bir yerde.
‘’Unut Gitsin’’i eminim hepimiz yıllardır büyük bir keyifle dinlemişizdir ama alıp da şarkıyı çok öte bir yere götürmemişizdir. Hani saklı hitlerdendir adeta ki bu albüme dahil olmasına sevindiğim şarkılardandır. Şarkıyı Cingi ile yorumlamış Nilüfer ve sesler birbirine çok güzel uymuş, küçücük de olsa rahatsız edici bir şey yok şarkıda.
Aynı bu şarkı gibi adeta patlaması için bu albüme saklanmış olan ‘’Uzak Dur Ateşimden’’i dinliyoruz sırada ve kendisine Rashit grubu eşlik ediyor bu kez. Kendilerini en son Gönül Yazar ile bir enteresan düette de dinlemiştik ama bu kesinlikle çok daha başarılı, çok daha güzel bir uyum olmuş. Mesela bu şarkının stüdyo sürecinde orada olmayı çok isterdim.
Son iki şarkıda ise Nilüfer’e TNK ve 4X4 eşlik eşlik ediyor. TNK ile yorumladığı ‘’Selam Söyle’’, 4X4 ile yorumladığı ‘’Kim Arar’’ oluyor. Öncelikle grupların albümde olmalarına sevindim; genç soluklar ve sağlam çizgiler ki önümüzdeki günlerde adlarını daha sık duyacağıma eminim. Şarkılara gelince albümün çizgisinden uzak değil. Mesela bu albümde değil de kendi albümlerinde bu coverlar olsaydı daha çok öne çıkarlardı ayrı.
Albümün kapak fotoğraflarını Mehmet Turgut çekmiş. Turgut’un imza attığı hangi iş kötü ki bu olsun. DMC Müzik etiketi ile raflarda yerini alan albümün kayıtları Ozan Çolakoğlu’nun süpervizörlüğünde gerçekleşmiş.
Yine, yeni, yeniden Nilüfer ile buluşmanın tadı uzun zaman üzerimizden gitmeyecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder