14 Şubat 2011 Pazartesi

Sevgililer Günü Sendromu

Nerelere Gidelim:

Aslında planlar çoktan çizilmiştir güne dair ama yine de paylaşmakta sakınca görmüyorum. Bugünün İstanbul mekanlarına ve programlarına hep birlikte göz gezdirelim, sevgilimizin olması şart değil yahu.

Öncelikle Beyoğlu’ndayız ve ilk durağımız İndigo. 22:00 itibari ile Birsen Tezer sahne alacak ki bu mekanda ilk solo konserini gerçekleştirmiş olacak sanatçı. Tezer’in sahnesini bilen bilir, daha önce seyretmiş bile olsanız hatta bunu kaç kere kaç kere tekrarlamış bile olsanız fark etmez her daim dinlenir. Yine Tezer gibi vazgeçilmesi mümkün olmayan bir diğer özel müzisyen Vedat Sakman ise kendi mekanı Sakman’da sevgililere söyleyecek şarkılarını.

Jolly Joker Balans’ın bugüne dair alternatifi MFÖ olurken Babylon’da da o gün bir diva sahne alacak. Bugüne kadar beş kere Grammy adayı olan Macy Gray sahne alacak ki bu konserin ertesi günü de tekrarı olacak. Gray’in beşinci ve son albümü ‘’The Sollout’’ geçen yaz piyasaya çıkmıştı. Ayrıca kendisinin ‘’Training Day’’, ‘’Scary Movie’’ ve ‘’Spider-Man’’ gibi Hollywood filmlerinde de rol alarak oyunculuk kariyerine de devam ettiğini de hatırlatalım ve bir başka sahneye uçalım.


Yeni albümü ‘’Hayat’’ ile ikinci kez dinleyicisi ile buluşan Jehan Barbur konserlerine tüm hızı ile devam ediyor. Bu özel günde onu dinlemek isteyenlerin adresi Caddebostan Kültür Merkezi olacak. Sevgililer Günü’ne özel akustik olarak gerçekleştirilecek olan bu konser de şiddetli bir şekilde tavsiyelerim arasındadır. Yine aşka özel şarkıların okunacağı bir diğer mekan da Beyoğlu Hayal Kahvesi. Bu gece mikrofonda Özge Fışkın ve ‘’Aşklı Şarkılar’’ı olacak.

Günün en enteresan etkinliği ise CRR’de gerçekleşecek. Kolektifistanbul geleneksel düğün müziklerine dayalı repertuarını funk ve jazz altyapılarıyla yeniden yorumlayan bir grup, Türk düğünlerinin vazgeçilmezi Anadolu Köçek’ten Karadeniz tulumu ile Bulgar gaydasını buluşturan Laz Horonu’na kadar birbirinden güzel parçaları müzikseverler için çalacak o gece. Sinan Çelik (Kaval), Şenol Filiz (Ney), Birol Topaloğlu (Tulum), Selim Sesler (Klarnet), İzzet Kızıl (Perküsyon), Elena Hristova (Vokal) ve Ahmet Özden (Kaba zurna) gibi birbirinden değerli isimler müzisyenler de programın artısı.

Neler Alalım:

Kuşkusuz alternatifler çok ama ben tercihini müzikten yana yapanlardan kullanacağım.

Geçen hafta içinde üç önemli ismin albümleri ile karşılaştık ki hepsi adına heyecan duymamak elde değildi. Yeni albümü ‘’Beyaz’’ ile Ebru Gündeş’ten başlayalım. Aslında albümü uzun uzun yazmıştım ama bir şekilde teknik arızaya kurban gitti ve sizlerle buluşturamadım, bir daha da kaleme alamadım. Gündeş’in 12.albümü 12 şarkıdan oluşuyor. Albümün içinde beni bir şarkı dışında diğerleri çok ilgilendirmedi ilk dinlemem sonucunda. ‘’Vatan’’ isimli şarkıya bayıldım diyebilirim. Bu arada sözü müziği Serdar Ortaç’a ait olan ‘’Ferman’’ Bengü’nün yorumladığı ‘’İki Melek’’ ile bu kadar mı kardeş olur, sanki farklı bir söz yazılmış şarkı yeniden yorumlanmış gibi :)


‘’Aşkın Masum Çocukları’’ Funda Arar’ın yeni albümü. Son bir iki albümde Gündeş’te olduğu gibi yavaş yavaş bir ivme göstermişti Arar ki bu albümde bir çıkış gösterebilir. Öncelikle Mehmet Turgut imzalı fotoğraflarına bayıldım albümün, sade ve yakışır olmuş. İki tane şarkının sözleri Aysel Gürel’e ait ki ne yazık bu şarkılarını dinleyemedi. Febyo Taşel, Günay Çoban, Saro, Burcu Tatlıses, Hülya Şenkul gibi isimlerin çalışmalarını yorumlayan Arar’ın bir de Cem Karaca sürprizi var ki ‘’Herkes Gibisin’’in yorumunu bakalım sevecek misiniz?

Ama beni asıl heyecanlandıran albüm Deniz Seki’den geldi. ‘’Sahici’’ gibi nefis bir albümden sonra yaşadığı onca koşturmacadan sonra bakalım neler yapacak derken ‘’Söz Yaşlarım’’ beni hemen etkisi altına alıverdi. Albümün ilk şarkısı ‘’Suya Hapsettim’’i dinler dinlemez daha tamam dedim, böyle bir şarkı ile açılan bir albüm kötü olamaz. Deniz Seki. İlk albümünden bugüne sevenleri hayal kırıklığına uğratmadı Seki; bu albümününde de kesinlikle boş şarkı yok. Özel bir yazı yazmaya çalışacağım albüm hakkında o yüzden şimdilik bu kadar şey söyleyebilirim.

DMC Müzik 6 CD ve 75 şarkıdan oluşan bir albüm hazırlamış: Aşkın Son Şarkıları. Normal CD fiyatına yakın satılan bu çalışma DMC kadrosunu bir araya getirmiş. Çok rahat bir şekilde yan yana getirmeniz mümkün olan bu şarkıları üşeniyorum derseniz gidip alırsınız ve sevgilinize armağan edebilirsiniz.

Neler İzleyelim:

Valla rahatsızlığımdan dolayı bu hafta filmlere veremedim kendimi ki izlediğim bir tek film vardı ki …

Oscar’a Doğru: 127 Hours - 127 Saat

Yönetmen: Danny Boyle
Oyuncular: James Franco gerisi fasa fiso

6 dalda Oscar’a aday olan bu filmi izledikten sonra Ekşi Sözlük’te yapılan yorumları okuyordum ki bir tanesi çok hoşuma gitti. ‘’Filmi 17 dakikada indirdim izlemem 15 dakika sürmedi’’ demiş biri. Bu yazıya neden katıldığımı anlatmadan önce filmin konusuna bir göz atalım. Genç bir dağcı ve bir kaya yüzünden düştüğü yerde sıkışıp kalması ve kurtulmak için verdiği mücadele. Hani başlarda neden düştüğünü görün, birkaç dakika oyalanın ve direk sona atlayın desem az önceki arkadaşla yakın bir söylem içinde olduğum çıkar sanırım ortaya. Gerçek hayattan alınmasının ve Franco’nun başarı ile sıkışıp kalmasının dışında yerlere göklere sığdıramayanlar hayatta olmalarına şükrettikleri için mi sevdiler bu filmi bilemem ama içim sıkıldı resmen. Kaldı ki canım filmler çekile dursun bu filmler mi Oscar’a aday oluyor. Sonra bana neden ucuz filmler seyrediyorsun diyorsunuz :)

Dizilere de dokunalım kısaca. Geçen hafta içinde ‘’24’’ün üçüncü sezonunu bitirdim ve yeni sezona başladım. Sevgili Muhammed’i de yanıma aldım ki ilk üç sezona yorumlarını keyifle okumuştum; bakalım neler olacak bu sezonda? Bu hafta hangi dizide neredeyim vs. onları paylaşayım sizlerle. (S:Sezon B:Bölüm) Brothers & Sisters S3 B12, Castle: S3 B13, Chase: S1 B5, Desperate Housewives: S8 B13, Human Target: S:2 B:6, Nikita: S01 B:14, Scoundrles B:3, Spartacus Gods Of The Arena B:3, The Cape S1 B3, The Mentalist S3 B13. Önerilerinizi bekliyorum.

Ve Sürprizler:

Sitemiz olarak ara ara Sevgililer Günü’ne özel sürprizlerimiz oluyor sizlere. Bugün yayına yine özel bir dosya daha açıyoruz. Sevgili Zeki Çelik hazırladı ve tam 100 kişinin kapısını çaldı, onlardan sizler için bir kısa şiir - dörtlük istedi ki gelen cevaplar yan yana geldiğinde ortaya nefis bir tablo çıktı. Kahvenizi alın ve aşkla yudumlayın.


Ve dün de kısaca bahsetmiştim. Gelmiş geçmiş unutamadığım aşk şarkılarından birini seçtim ve farklı versiyonlarından bir ‘’Pazar’lık’’ konseptimiz sizlerle paylaşmak istedim. Bazılarını arşivinizde olacağı için onların yanına eklemeniz adına konser kayıtlarından seçtim. ‘’I Will Always Love You’’ bugün dinleyeceğiniz tek şarkı olmasın yine de. Daha çok şarkı çalsın yüreğinizde ve daha çok sığmayın kendinize, dolun taşın işte.


Dolly Parton
Hande
Jennifer Hudson
Julie Drouin
Katherina Jenkins
Kenny G.
Lara Fabian
Leaan Rimes
Linda Ronstand
Sarah Washington
Vanessa Mae
Whitney Houston

MP3


Sevgililer Günü kutlu olsun arkadaşlar. Aynı zamanda bugün Mevlit Kandili. Kandiliniz kutlu olsun arkadaşlar. İyi haftalar.

Hiç yorum yok: