22 Nisan 2009 Çarşamba

KRAL TV Müzik Ödülleri



Kral TV’nin 1995 yılından itibaren düzenlediği ve Türkçe müzikte en iyilerin belirlendiği “Kral TV Müzik Ödülleri”nin 15'incisi 5 Mayıs Salı günü, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenecek ve ödüller sahiplerini bulacak.

15. Kral TV Video Müzik Ödülleri bu sene bir ilki gerçekleştiriyor ve MÜ-YAP tarafından 2003’ten bu yana düzenlenen “Türkiye Müzik Endüstrisi Ödülleri”yle birleşiyor; gücünü daha da artırıyor. Türk müzik, eğlence ve medya endüstrisinden isimlerin oluşturduğu jüri, 9 farklı kategorinin adaylarını belirledi.

Tarkan'ın şovu, Behzat Uygur ve Asuman Krause sunumu ile gerçekleştirilecek gecede büyük jüride yer alan bu isimlere gelince: Ahmet San, Ahmet Selçuk İlhan, Ali Eyüboğlu, Ali İşitmez, Ali Kocatepe, Ali Rıza Binboğa, Aşkın Tuna, Atilla Özdemiroğlu, Ayhan Güngör, Ayşe Ersayın, Bedirhan Gökçe, Burak Yeter, Cengiz Semercioğlu, Deniz Akel, Ebru Köktürk, Ömer Faruk Sorak, Selim Çaldıran, Suat Ateşdağlı, Suat Aydoğan, Gönül Şen , Taşkın Sabah, Görgün Taner, Güneri Civaoğlu, Hüseyin Karadayı, Garo Mafyan, Füsun Alkan, Feyyaz Kuruş, Fehmi Koru, Mehmet Teoman, Koray Kasap, Mesut Yar, Michael Kuyumcu, Murat Meriç, Nihat Odabaşı, Zeynep Talu, Yüksel Aytuğ, İzzet Çapa, Orhan Gencebay, Lütfü Bayülgen, Umur Turagay, Hıncal Uluç, Cem Ceminay, İskender Paydaş, Ahmet Hakan, Mehmet Barlas, Ali Tekintüre, Tolga Akyıldız, Orhan Kahyaoğlu, Nihat Sırdar, Naim Dilmener, Mustafa Oğuz.

Yarışacak eserler ve favorilerim:

Yılın Klibi:
Demet Akalın / Mucize
Ferhat Göçer / Biri Bana Gelsin
Feridun Düzağaç / Beni Bırakma
Rafet El Roman / Sevdim ama Sonu Yoktu
Tarkan / Dilli Düdük

Yılın Fantezi Arabesk Sanatçısı:
Alişan / Aşkın Vurduğu Yere
Ebru Gündeş / Kızıl Mavi

Gülben Ergen / Sürpriz
İbrahim Tatlıses / Kop Gel

İsmail YK / Bas Gaza

* Kötü bir şarkı değil ama keşke çok daha iyi bir Ebru Gündeş şarkısı dinleyebilseydim ve yine oyumu kendisine daha bir heyecanla verebilseydim.

Yılın Halk Müziği Sanatçısı:
Orhan Hakalmaz / Aşığım Ben Türkiyeme
Sevcan Orhan / Nazlı Yar
Şevval Sam / Karadeniz

Yudum / Dertler Kervanı Haber Saldım Azraile
Zara / Tez Gel

Yılın Grubu:
Gece Yolcuları / İhtimal

Gripin / Dalgalandım
Hepsi / Peynirli Pizza
Mor ve Ötesi / Deli
Yüksek Sadakat / Aşk Durdukça

* Güzel adaylar, güçlü albümler ama Hepsi sanırım hayranlarının oyu ile birinciliği alacaktır yine.

Yılın Yeni Yeteneği:
Esma Er / Kimi Kimi

Gökhan Türkmen / Büyük İnsan
Kemal Doğulu

Murat Dalkılıç / Kasaba
Yasemin Mori

Yılın Dizi Film Müziği:
Ayla Dikmen / Anlamazdın
Kıraç / O.Çocukları
Pinhani / Kavak Yelleri
Toygar Işıklı / Dudaktan Kalbe - Kalbimdeki Sancı
Toygar Işıklı / Yaprak Dökümü


* Elbette ''Anlamazdın'' daha ötesi var mı? Seda Sayan bile albümüne aldı :)

KRAL FM Ödülleri:
Ayla Dikmen / Anlamazdın

Ebru Gündeş / Kızıl Mavi
Ferhat Göçer / Biri Bana Gelsin
İbrahim Tatlıses / Kop Gel Günahlarından
İsmail YK / Yar Gitme

* Büyük bir ihtimalle rahmetli Ayla Dikmen'in kucaklayacağı ikinci ödül olacak.

Yılın Pop Sanatçısı:
Ajda Pekkan / Aynen Öyle
Demet Akalın / Bebek
Ferhat Göçer / Biri Bana Gelsin
Hadise / Deli Oğlan
Rafet El Roman / Sevdim Ama Sonu Yoktu
Serdar Ortaç / Şeytan
Sezen Aksu / Beşik

* Gönlümden geçer süperstar olmakla birlikte bu kategoride Demet Akalın ile Ferhat Göçer'in bu yarışta çekişeceğini düşünüyorum. Her kim kazanırsa kazansın birçok kişi için sürpriz bir sonuç olacağı kesin.

Yılın Şarkısı:
Ajda Pekkan / Aynen Öyle / Söz ve Müzik: Şehrazat
Demet Akalın / Bebek / Söz ve Müzik: Ersan Üner
Ferhat Göçer / Biri Bana Gelsin / Söz: Müzik: Sinan Akçil/ Müzik: Kyriakos Papadopoulos /
Hadise / Deli Oğlan / Söz: Sezen Aksu / Müzik: Hadise ve Yves Gaillard
İsmail YK / Bas Gaza / Söz ve Müzik: İsmail YK
Rafet El Roman / Aşkı Virane / Söz ve Müzik: Yusuf Güney
Serdar Ortaç / Şeytan / Söz ve Müzik: Serdar Ortaç

* Benim için yılın şarkısı Deniz Seki'den ''Sahici''dir bu yüzden bu listede de seçme hakkımı kullanmadım. Kendisinin yaşadığı durumlardan dolayı bu listede yer almamasına şaşırmamakla birlikte yukarıdaki listede yer alan her şarkının yıla ya da kitlelere bir şekilde dokunduğunun farkındayım. Gönlümden özellikle geçen yok ama tahminim ''Şeytan'' ile Serdar Ortaç alabilir ya da artık her şey olabilir İsmail YK'nın evine boş dönmemesi de gerekebilir, Hadise'ye Eurovision öncesi moral olsun istenebilir ve çok şey :) ...



Hiç yorum yok: