21 Mart 2011 Pazartesi

Pazartesi Sendromu

9 gün 99 saat bir yayın ki sürprizleri öyle böyle değil hani. Açık Radyo her sene bildiğiniz üzere bunu yapıyor ve bu yayınlarına dinleyicilerin katkısını özellikle bekliyor. Peki ben nasıl destek olabilirim derseniz eğer radyonun web adresine gö atmanız yeterli. Arto Tunçboyacıyan, Aydan Çelik, Aydın Kudu, Ayşe Tütüncü, Barış İçin Müzik Orkestrası Bağış Erten, Burak Güven ve Harun Tekin, Cafe Aman İstanbul, Can Çankaya, Caner Eler, Cem Mansur, Cenk Erdoğan, Derviş Zaim, Gevende, Geveze, Hüsnü Arkan, İzel Rozental, Jale Sancak, Jehan Barbur, Kaan Sezyum, Kardeş Türküler, Kenan Işık, Lale Mansur, Leyla İpekçi, Marsis, Mehmet Aslantuğ, Merve Kibar, Mircan Kaya, Okan Bayülgen, Orchestra Elastique, Rahman Altın, Rüya Köksal, Sabahat Akkiraz, Semih Kaplanoğlu, Serdar Ateşer, Sumru Ağıryürüyen, Şebnem İşigüzel, Uğur Yücel, Yasemin Göksu, Zeynep Atikkan 19 - 27 Mart tarihleri arasında radyonun konuğu olacaklar ve seslerini, şarkılarını bizlerle buluşturacaklar.

Geçtiğimiz günlerde Jehan Barbur, Bülent Ortaçgil ve Hüsnü Arkan’ın katılımları oldu ki Mephisto Taksim’de her Cumartesi gerçekleşen bu imza günleri bir dinleyici için gayet ilgi çekici. Cumartesi günü yani ayın 26’sında Grup Yorum’um imza günü olacak. Bildiğiniz üzere geçtiğimiz yıl çok özel bir konser gerçekleştirmi grup ve yine geçtiğimiz aylarda bu konserin DVD’si yayınlanmıştı. 16:00 - 18:00 saatleri arasında gerçekleşecek imza günü grubun sevenleri için kaçınılmaz bir fırsat. Bu arada ilk kez buradan duyuralım. Bir hafta sonrası yani 02 Nisan Cumartesi günü ise aynı saatlerde bir başka özel isim dinleyicisi ile buluşacak Mephisto’da. Kim mi? ‘’Cihan’’ albümü ile hepimizin kalbinde çok başka bir şekilde yer eden Birsen Tezer. E süper :) Bu arada imza günü takipçileri için bu haftalar bir de şöyle bir güzellik olacak. Geçtiğimiz günlerde sürpriz bir albüme imza atan Timuçin Esen’de 26’sı Caddebostan 02’si Beyoğlu D&R mağazalarında 16:00 itibari ile ilk albümü ‘’Mayhoş’’u imzalayacak.

Haftanın Nostaljisi: En son sendromumuzda bu başlık altında Gülay’ın zamanında yayınladığı bir arabesk albümden bahsetmiştik sizlere. Etkisinden yeni kurtulabildik ki yeni bir şoka hazırlanın çünkü zamanında yayınlanan başka bir arabesk albümden bahsedeceğim şimdi de. Emel ile birlikte yıllardır başarılı bir ikili olarak çalıştıktan sonra üç tane severek dinlediğimiz albüme imza atan ve bir süredir ortalıkta yeni bir çalışma ile olmayan Erdal’ın da zamanında bir arabesk albüm yaptığını biliyor musunuz diyeceğim çünkü size :) Evet 1983 yılında yayınladığı
‘’Aşk Değil’’ isimli bu çalışmada Erdal ‘’Huzurum Kalmadı’’, ‘’Senin Olmaya Geldim’’, ‘’Beddua’’, ‘’Hayat Sen Ne Çabuk Harcadın’ Beni’’ gibi eserlerin yanında ‘’Beni İsyankar Ettin’’, ‘’Yarabbim’’ gibi isimlere kaldı ki bırakın sözlerini - bestelerini şarkılar yorumlamış. Acaba daha nelerle karşılaşacağız müzik dünyasında, deşmeye devam ama :)

Haftanın Sayfası: 90’lar ÖZEL

90’lı yıllar ki hayatımın vazgeçilmezi. O yılları bugün hâlâ aynı saflığında, aynı coşkusunda, aynı mutluluğunda yaşıyorum. Önümüzdeki günlerde 90’lı yıllara ait bir başka sürpriz haberim olacak sizlere ama burada bahsetmek istediğim başka bir şey. Tüm kasetlerimi, CD’lerimi oturdum ve digital ortama aktardım. Facebook sitesinde bir sayfa hazırladım. Özellikle ve özellikle tarıyorum ki daha önce nette herhangi bir şekilde yayınlanmamış olanlara öncelik veriyorum ve onlar için birer video hazırlıyorum, bu sayfada yayınlıyorum. Burada sizi güzel sürprizler bekleyecek ve hatta yazın bana aradığınız şarkıyı vs. yardımcı da olmaya çalışırım mesela. Netice de sırasını bekleyen o kadar sürpriz şarkılar var ki belki çok az kişi bunu önemseyecek ama olsun özünde güzel olmaya devam edeceğiz. Pelin, Aslı Omağ, Barlas, Gül Erda, Burhan Şeşen, Melike Demirağ, Sevingül Bahadır, Saadet Sun, Cenk Eroğlu, Barış Aryay, Yeliz, Nisan şimdiden paylaşılan, şarkıları olan isimler arasında.

Ve yeni albümlere dokunacak olursak. Öncelikle Ada Müzik iki albüm yayınladı. Bunlardan bir tanesi caz müziğinin önemli müzisyenlerinden Baki Duyarlar’a ait olan ‘’Overseas’’. Kai Eckhardt ve Stanislav Mitrovic, Sean Rickman gibi önemli müzisyenlerin katılımları ile bu çalışma tarzının sevenlerine apayrı bir heyecan verecek. Sanatçının Hollanda’da yaşadığı dönemde kurduğu OnQ isimli grupla kaydettiği albümde beş şarkı yer alıyor. Diğer bahsetmek istediğim albüm ise Erdal Güney’e ait. Güney’i müzik dünyasını takip edenler bilir, dizi müziklerinin vazgeçilmeyen isimlerindendir. ‘’Hatırla Sevgili’’, ‘’Yemin’’, ‘’Elveda Rumeli’’ gibi dizilere kattığı tadın yanı sıra beş yıl gibi bir aradan sonra kendisini yeniden dinleyecek olmak adına heyecanlandım. Eylem Aktaş, Sıla Erol, Kemal Sahir Gürel, Hüseyin Yıldız, Aytekin Ataş, Erdem Doğan gibi müzisyenlerin vokalleri ile daha da zengin bir hâl alan albümde ‘’Zor Yıllar’’ isimli şarkı da yer alıyor ki ‘’Hatırla Sevgili’’ dizisinden aşinayız ve son yılların en iyi şarkılarından biridir bana göre; yeniden, yepyeni bir düzenleme - düet bir yorum olarak dinlemenin tadına varacağız.

Haftanın Şarkıları: Düşünen Şarkılar

Bakırköy Prof. Dr. Mazhar Osman Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde tedavi gören hastaların yazdıkları şiirler bestelendi ve çeşitli müzisyenler tarafından yorumlandı. Tansel Doğanay’ın müzik yönetmenliğini yaptığı albüm OSSİ Müzik etiketi ile yayınlandı ki Hakan Eren yine ayrı saklanacak bir çalışmaya da imza atmış oldu böylece. Elde edilecek gelir hastaların rehabilitasyonunda kullanılacak ki bu da cabası. Teoman, Rashit & Mercan, Betül Demir, Demet Sağıroğlu, Ahmet Özhan, Soner Arıca gibi isimlerin yanında üç tane de doktor bu projenin içinde yer aldı ve şarkılara, şiirlere hayat verdi. Böylesi enteresan projelere her zaman ihtiyacımız var, her zaman destek olmalıyız ki çok şey beklenmiyor bizden, sadece gidip satın almalıyız; lütfen bunu yapalım ve manevi hazzını yaşayalım.

Haftanın DJ’i: Hüsnü Karadayı

DMC nefis bir işe imza atmış ve son yılların başarılı DJ’lerinden olan Hüseyin Karadayı’nın yayınlamış olduğu altı tane CD’yi ‘’Collection’’ başlığı ile yan yana getirmiş. Tüm bu çalışmalara üstelik 16 TL gibi de uygun bir fiyat vermiş. Hani tek bir CD’si fiyatına altı tane CD sahibi olmanın keyifli yanında bildiğiniz üzere bu çalışmaları bugüne kadar birçok önemli ismi de ağırlamış. Melis Sökmen’den tutun da Işın Karaca’ya kimler kimler yok ki burada. Zamanında tek tek bu albümleri alanların tüh dediğini duyar gibiyim ama nereden bilecekler ki bir gün karşılarına böyle bir şekilde sunulacak. Ama DMC bunu hep yapıyor zaten hani Ferhat Göçer ya da Nilüfer albümlerinden mesela tanığız bu duruma.

Ve bir güzel sürprize gelelim hemen. Sitemiz adına kendisi ile bir söyleşi yapmıştım ki Gülbahar Kültür çok özel bir dostumuzdur bizim, bir başka severiz hani. Bir gün kendisine tüm arşivini çalmak istediğimi de açık açık söylemiştim hani katılmış olduğum bir etkinliğinde, belki bu fikrimi hayata geçiririm bu kez :) Velhasıl hayatını Almanya’da sürdüren Gülbahar sık sık sürpriz ziyaretler yapıyor ve yine Türkiye’ye geliyor. Hem de öyle bir gece falan değil bu kez. Öncelikle 26’sı ve 27’si gecesi Eski Cambaz’da çalacak şarkılarını ardından 31’inde OFF Pera’da ve ayın 01’inde Haymatlos’ta olacak. Ve oraya gelenleri müthiş bir müzik ziyafeti bekleyecek. Şu program içinde bana en yakını Haymatlos görünüyor ki oranın havasını seviyorum ama bir şekilde denk getirin de nerede olursa olsun mutlaka toplayın ekibinizi ve gidin eğlenin. Gülbahar’dan bu arada yayınlanacak yeni bir seçki müjdesini de aldım, detaylarını paylaşacağım.

Müziğin Sustuğu Yerden Alternatifler:

Taksim’de yeni bir mekan açıldı. Aznavur Sanat Evi. Sevgili dostum Neslihan Yazıcılar ve değerli eşi bu mekan için gayet güzel bir çaba içine girmişler ki geçtiğimiz günlerde kendilerini ziyarete gittim. Zaten Aznavur Pasajı sevdiğim mekanlardan biridir şimdi kendileri ile çok daha renklenmiş. Velhasıl burada sanat adına güzel etkinlikler gerçekleşmeye başladı ki benim ziyaretimde Ülkü Erakalın oradaydı. Usta yönetmen ile tanışmaktan ve sohbet etmekten çok memnun oldum zira hayatının çeşitli karelerinden oluşan sergiyi gezerken iç geçirmemek mümkün değildi. Bu arada yönetmenin ‘’Fotoğraflar Siyah - Beyaz Anılar Renkli’’ isimli kitabını da imzalatma şansını buldum adıma ve okumak için hiç vakit kaybetmedim. Anılarını yazmış yönetmen ve her bir anısını bir kare fotoğraf ile tamamlamış. Öyle ki ara bile vermek istemiyorsunuz; öyle ki yaşıyormuş gibi kapılıyorsunuz. Geçtiğimiz günlerde Zeki Müren’in hayatını anlattığı ‘’Çığlık Çığlığa Bir Sevda’’ isimli filmi ne yazık ki salon bulamadı kendine, seyircisine ulaşması için; bunu da sormadan edemiyorum kendisine ve buruk bir şekilde ‘’maalesef öyle’’ yanıtını alıyorum sadece. Biz nasıl bir dünyada yaşıyoruz sahiden düşünmek bile istemiyorum üstüne.

Günün Anlam ve Önemi: Bugün Dünya Şiir Günü ama şiir hayatınızın her gününde olsun olur mu? Tüm şiir sevenlerin ve şair dostlarımın bugününü kutlarım.

Bu arada bir sürü film izledim sendromu en son bıraktığımız yerden bugüne. Oscarlı ‘’The Kings Speech - Zoraki Kral’’, ‘’Body Of Evidence - Kanıt Vücutlar’’, ‘’Funny People - Matrak Adamlar’’, ‘’Yahşi Batı’’, ‘’Revolutionary Road - Hayallerin Peşinde’’, ‘’ Certified Copy’’, ‘’Sexy Beast’’ ilk anda aklıma gelenler. Yine dizilerim de devam etti elbette. ‘’24’’ün beşinci sezonuna başladım, ötesinde ‘’The Event’’ verdiği aradan sonra yeni bölümleri ile yeniden başlamış ki onu takibe aldım. Daha önce de söylemiştim ki bu sezonun en iyi dizilerinden biri bu bence ama ‘’Nikita’’yı da unutmayalım; son bölümlerinde özellikle ayrı bir büyülüyor dizi. ‘’Prison Break’’in yapımcıları yeni bir diziye başlamış ki adı ‘’Breakout Kings’’. Yine hapishane temalı bu dizi de zira her hafta bir firar eden var ortada ve onu yakalamaya çalışan bir ekip; her şey ekipte bitiyor zira bu kaçanların bulunması için bazı mahkumlar seçiliyor ve her bölüm böyle bir şekilde akıp gidiyor.

Bir yazı daha bana ayrılan sendromun sonuna geldim :) Keyifli bir hafta geçirmenizi umuyorum.

Hiç yorum yok: