23 Ocak 2011 Pazar

Pazar'lık - Sokak Şarkıları

sokaklar tekin değil, hava soğuk, üşürsün
yün eldiven tak, parmak izin bulaşmasın kente
haydi son kez sevişelim o yanlış evlerde
o trenin vagonuna asalım derimizi
nazlanma; yanlış bir adres daha ver bana
bak bir elmanın tombul kurdu gibiyiz
kırık bir şemsiyenin sapı gibiyiz senle

‘’Sokaklar Tekin Değil’’ Altay Öktem’in en sevdiğim şiirlerindendir. Ne mutlu ki geçtiğimiz günlerde kendisinin sesinden dinleme şansını da buldum bu şiiri. Sonra çıktım sokağa şarkısını mırıldana mırıldana karıştım sokaklara. Ama boş ama çıkmaz ama ara bir sokak ama İstanbul’da ama Ankara’da ama içinden kuş geçen bir sokak; düşündüm de hepsi aynı kapıya çıkıyor. Sokaklar bizim, hepimizin.

Ajda Pekkan - Boş Sokak
Erkin Koray - Ankara Sokakları
Gül Erda - Caddeden Sokaklara
Işıl Yücesoy - Çıkmaz Sokak
Kenan Yılmaz - Çıkmaz Sokaklar
Kızılırmak - Sokaklar Bizim
Kurtuluş - İstanbul Sokakları
Magilum - İçinden Kuş Geçen Sokak
Nazan Öncel - Ben Sokak Kızıyım
Orhan Atasoy - Sokakların Yıldızı
Sezen Aksu - Arka Sokaklar
Vega - Sokaklar Tekin Değil

2 yorum:

Estar Abi dedi ki...

"sokaklarda ne ararsın, beni kimden sorarsın?" :))

Zevkle dinleyeceğim hepsini. ELine sağlık.

Kadri Karahan dedi ki...

Keyifli dinlemeler Muhammed :) ...