30 Temmuz 2010 Cuma

Bir Leman Sam Rüzgarı


Kartal Belediyesi’ne teşekkür etmek lazım zira bir geldiler pir geldiler. Geçen yaz bir aydan fazla uzun sürmüştü festivalleri bu sene on gün ile sınırlı ama her şey öyle güzel, öyle içten ve öyle nezih ki; Perşembe akşamı sahnede Leman Sam’ı ağırladı Kartallılar ve yıllar sonra sanatçıyı yeniden dinleyecek olmanın heyecanında ben de yerimi aldım meydanda ki; Samsara grubu ön sahneydi ve bakın onlar da müthişti.

Aynı heyecanı Sam adına açıkçası duyamadım. Son derece sıcak, samimi bir şekilde sahnede yerini aldığında gerçekten tüm sahneyi kapladı ve bir anda bir enerjisi tüm herkesin üzerine de geçti, bunu o gözlerde görebildim. ‘’İlla’’ ile yaptığı açılışı ‘’Rüzgar’’ ve ‘’Gül Güzeli’’ izledi ama biraz tutuktu Sam; bu şarkıları istediğim gibi duyamadım açıkçası. Derken üçüncü şarkı sonrası sahneye vokalini de yapan Şehnaz Sam’ı aldı ki biliyorsunuz bir albüm yayınlamıştı kendisi de ve ‘’Gemiler’’, ‘’Anlıyorsun Değil mi’’, ‘’Resimdeki Gözyaşları’’ Şehnaz’ın sesinden dinleyiciye ulaştı. Henüz çok konserin başıydı ve bir şarkı yeterli olabilecekken üç şarkı biraz fazla mıydı; belki de değildi ama gerçekten Leman Sam’ı dinlemek istiyordum ben.

Derken o unutulmayan şarkılar ve özellikle ‘’Kavak Yelleri’’nde ‘’Yol Ver’’de yaşanan coşku görülmeye değer ki; bir o kadar ‘’Anladım ki’’de yaşanan içtenlik de. Bu şarkıda sahneden aşağıya indi Sam ve onu izleyen fiziksel engelli gençlerin yanında söyledi bu şarkıyı. Derken sanatçının hayvansever olduğunu bilen bir izleyici köpeğini getirmişti meydana ve onun da yanına gitti Sam kendini alamayıp; derken kalabalığa karışmıştı bir kere tüm sahneyi gezdi de peşinden gelen ‘’Gönül’’ ile. ‘’Aşkımdan Vazgeçme’’ ve ‘’Kıyamam Sana’’ yine kendisinden beklenendi ve onları da yorumladı ardından. Şarkı aralarında orkestrası ile bir sorun yaşamış görünmemesine rağmen şarkı aralarında sürekli onlarla konuşması, sebebini bilmediğimiz bekleme sürelerinin yaşanması konserden koptuğumuz anlardı.

‘’Biraz türkü söyleyelim mi’’ sorusuna dinleyicinin yanıtı evet olunca ‘’Ahirim Sensin’’i çıplak sesle yorumladı Sam ve hemen ardından sesinden ilk kez dinlediğim bir Ahmet Kaya şarkısı geldi ki ‘’Ağladıkça’’ performansını sizler için aşağıda paylaşacağım. Derken ‘’şarkılar kardeştir’’ dedi sanatçı ve ‘’Telli Telli’’yi Rumca yorumladıktan sonra onu ‘’Hüdayda’’ya bağladı ki bu yorumdan sonra onu tutan olmadı ve zira beni de; çünkü bir anda ortalık bir Leman Sam konseri olmaktan ciddi anlamda uzaklaştı ki ‘’eyvah dimme dimme nazlı yar dimme’’ türküsüne kadar ulaşıldı düşünün. Sonradan söyledi mi bilemiyorum ama Livaneli şarkıları en azından bir ‘’Yiğidim Aslanım’’ bir ‘’Sürgün’’ sonra sevilen şarkılarından ‘’Hey Yıllar’’, ‘’İçime Sinmiyor’’, ‘’Ayrılığa Dayanamam’’ yine Azeri türküleri olan ve sesinden bir başka dinlenen ‘’Ayrılık’’, ‘’Alagöz’’ falan olmadı bu konserde.

Sahnede yıllardır albüm yapmayan bir kadın vardı, onu özlemiştik ve sesinden yeni şarkılar dinlememek onun gerçek dinleyicileri için ne kadar kötü bir kayıptı. Öyle güzel izler bırakılmış ki ama kuşkusuz haklı sebeplerden uzak durulmuştu artık. Birçok özel müzisyenin geldiği nokta bu değil mi ki? Yine de üzücü, dinleyicileri için gerçekten büyük bir boşluk. Yepyeni şarkılarını bir gün dinleyebilmek temennisi ile bu konseri saymadım nedense bir kere daha bekleyeceğim bir başka yerde karşılaşmayı.

Bu arada festival çerçevesinde Edip Akbayram’dan Suzan Kardeş’e, MFÖ’den Emre Aydın’a, Neşet Ertaş’tan Emre Saltık’a, Ege'den İstanbul Gelişim Orkestrası'na (Festivaller Demet Akalın'dan, Serdar Ortaç'tan ibaret değil ne güzel ki) büyük bir zenginlik yaşandı ya da yaşanacak. ‘’Kartal’ı Seviyorum’’ sloganı ile gerçekleştirilen bu festival sadece konserlerden ibaret değil birçok atölye çalışmasından imza günlerine, açılan kitap standlarında çeşitli etkinliklere her şey çok özel hazırlanmış. Dinleyici muhteşem; bir konser alanında polis yok düşünün zira en küçük bir taşkınlık yaşanacak gibi durmuyor, tüm herkes orada gerçekten ailesi ile bir coşku içinde yaşıyor bu festivali, kimse bir tatsızlığın yaşanmasına izin verecek gibi durmuyor. Başta komşu belediyesi olmak üzere birçok belediyeye ciddi anlamda da ders olması dileklerimle.

Leman Sam - Ağladıkça

Hiç yorum yok: