12 Ocak 2010 Salı

Uzun Yol Türküleri


Uzun yollara en çok türküler yakışır, uzak şehirlere belki zamanlı belki zamansız göçlere. Düşünüyorum da benim de başka şehirlerde daha çok sığındığım hâllerdi türkülere kucak açmak, bir bağlama ağlamalardı. Karşılaştığım bir albüm bu anlamda birçok kişinin derdine belki çare bulacaktı, en olmadık yaralarını belki sızlatacak en olmadık hasretliklerini alevlendirecekti ama olsun bundan kimse zarar görmeyecekti.

Seyhan Müzik etiketli yayınlanan bir albüm öncelikle türkülerin çok özel isimlerini - yorumcularını bir araya getirmiş. Albüm ‘’Beyaz Giyme’’ türküsü ile açılıyor ve Yavuz Bingöl’ün yorumundan nefis bir aranje ile dinliyoruz. Bildiğiniz üzere birçok kişi tarafından yorumlanan bu türkünün belki de böyle bir güzelliği var; aynı tat evet her seferinde o içten ad. Albüm sürpriz bir çalışma ile devam ediyor ki; Yıldız Tilbe (Türkü yorumları başta çok özeldi ama ısrarla yineliyorum, hazırladığı türkü albümünü sevememiştim) bu albümde ilk olarak ‘’Metris’’i yorumluyor. Ali Asker, Güler Işık gibi başarılı yorumculardan sonra Tilbe’de sesine yakıştırıyor bu ağıtı ve yürekleri dağlamaya devam ediyor bir uzun alan. Albümde Tilbe ayrıca ‘’Gel Gör Beni Aşk Neyledi’’ isimli türkü ile de yer alıyor. İlk olarak Yavuz Bingöl’den dinlemiştim ben ‘’Eğin Türküsü’’nü, bu albümde Onur Akın’dan dinliyoruz. Mahsuni Şerif türküsü olan ‘’Bilemedim’’i Hüseyin Turan yine nefis yorumlarken albümün en özel türkülerinden biri olan ‘’Alma Attım Yuvarlandı’’ yine albümün en özel yorumlarından biri oluyor ki; Gülay hakkını fazlası ile veriyor (Gülay’ın ilk iki albümü o kadar başarılıydı ki; yine de türkü yorumlamasına ve de öyle devam etmesine üzülmedim).

En sevdiğim bir başka türkü ‘’Kime Kin Ettin’’i bu albümde Berdan Mardini’den dinlerken kaldı ki; o da çok başarılı, albümde ilk kez karşılaştığım bir isimle devam ettim yolculuğa ve Ender Balkır ismi ile karşılaştım. ‘’Yüksek Minarede Kandiller Yanar’’ ne kadar içten bir yorumla sunulmuş; hemen kendisinin diğer çalışmalarına göz atacağım. ''Ben Sana Yandım Gelin'' ile Hakan Yeşilyurt, ‘’Bülbül Ağlar Gül Ağlar’’ ile Nilüfer Sarıtaş, ‘’Ağlama Yar’’ ile Oğuz Aksaç, ‘’Turnam Gidersen Mardine’’ ile Seyfi Yerlikaya albümün diğer özel çalışmaları. Bir de sürprizi var albümün ki koro halinde sanatçılar ‘’Sen Bir Ceylan Olsan’’ isimli bir Aşık Veysel türküsünü yorumluyor. Bu tarz albümler adına umudumu yitirmişken benim için çok özel bir çalışma oldu ‘’Uzun Yol Türküleri 1’’ adından da anlaşılıyor ki devamı gelecek. Yolumuz türkülerle hiç bitsin istemeyeceğiz belki de.

Hiç yorum yok: