18 Ocak 2010 Pazartesi

PS (Pazartesi Sendromu)

Bir Pazartesi günü daha geldi ve kapıyı çaldı; içeri alalım mı?

Geçen hafta Pazartesi günü İstiklal’e, Meis Bar’a düştü yolumuz. Bir süredir k.iskender sahne alıyor mekanda ve gelen dostları ile şiirlerini paylaşıyor. Yalnız kendisi değil katılan şair dostları ve şiir severler de kendisine eşlik ediyor dizeleri ile hatta ben de yeni şiirlerimden birini okudum. Gayet akıcı ve keyifli geçiyor gece hatta bittiğini anlamıyorsunuz. Çıkışta da hatta hep beraber bir mekana gittik ve sohbete devam ettik. Gayet sıcak gayet içten; yolunuzu düşürün ve bir şiir de siz olun derim mutlaka.

Haftanın Dizesi: K.İskender - Her Şairin İnfazı Kalem Tutmasıyla Yazılır’dan ...


Bir pazartesiydi – uyanmıştım… / başucumdaydı her türlü sevincim /
ve masmaviydi gökyüzünden sarkan ışıklar / masmaviydi yeryüzünden yükselen buhar / ve yine masmaviydi gün / günün içinde üreyerek koşuşan çocuklar…/ bende ise zaman zaman ciğ tutan ruhumun bataklıklarında sürülerce, / senelerce süren yorgunluğum!..


Pazartesi günü deyip geçmeyin ve hemen mekanın az ötesinde yer alan Jazzstop’a gidin ve mutlaka ama mutlaka Effective grubunu dinleyin. Ben başta bu saatten sonra mı dedim ama hayran kaldım grubun performansına. Zira grubun solisti Evrim Özşuca muhteşem bir vokal öyle ki; öğrendiğim kadarı ile Estonya’da yapılan bir caz vokal yarışmasında birinciliği var kendisinin. Amerikalı jazz ustası ve trompetçi Ted Curson'un “Ted Curson In Paris” albümüne de ayrıca vokal yapmış. Bir albümünün olmasını diledim onu ve grubunu dinlerken ve tanışmaktan heyecan duydum.


Bu arada kaçırmak istemediğim iki sahne var bu hafta. Biri bu Çarşamba yine Jazzstop’da. Serkan Özcan sahne alacak saat 22 itibari ile; geçtiğimiz aylarda sitemizde de konuğumuzdu, ilk albümü ‘’İçimdeki Gökyüzü’’nün tanıtım konserini kaçırmamak gerek. Ve bu Cuma günü, bir aksilik olmazsa elbette neredeyiz yine; Kadiköy Nazım Hikmet Kültür Merkezi’nde. Sevgili dostumuz Birsen Tezer saat 20:30 itibari ile sahnede olacak müzisyen dostları ile ve ‘’Cihan’’ albümünden yine özel repertuarından seçkin şarkılarını paylaşacak bizlerle.

‘’Haberci’’ belgeseli ve İZ TV’nin tüm jeneriklerini yapan aynı zamanda ‘’Haberci - Etnik’’, ‘’Young Sufi’’, ‘’Young Sufi Acoustic’’ ve ‘’Şehr-i İstanbul’’ albümlerini yayınlayan Murat Tuğsuz pop - rock tarzında bir albüm yayınladı, adı: Günahkar. Albümün tanıtım konseri dün gerçekleşti ve ben de kendisi ile tanışma şansını bulabildim. Ayrıca çok da keyifli bir söyleşi gerçekleştirdim kendisi ile ki Şubat ayında sitemizde okuyabilirsiniz. Albüme adını veren çalışma başta çok keyifli şarkılar var bu albümde. Dinleyelim, dinletelim.


Haftanın Yemeği: Ispanaklı Yumurta

Babaannem dün ıspanak yapmış, kırmadım biraz yedim; dedi ki istersen yumurta kırayım içine, yok kalsın dedim :) ‘’Ispanaklı Yumurta’’ bana Bizim Murat’ı hatırlatır. Vitamin dönemlerinden payını almış daha sonra da böyle bir albüm yayınlamıştı. Hatta ‘’Aslı ile Kerem’’ Cumartesi Şarkısı Ateşi olarak köşemizde de yerini almıştı. Tanrım çok kötü şarkılar ya; ‘’Laztronot’’, ‘’Gıdıkla’’, ‘’Vara Vara Lo’’ gibi isimlerde şarkılar var düşünün. Ve daha da kötüsü bu albüm geçtiğimiz günlerde tekrar yayınlandı. Daha da kötüsü albümü Odeon yayınladı :) Var mı böyle bir şey; o canım albümlere imza atan Odeon. Bu Bülent Ortaçgil’in Gülben Ergen’e beste vermesinden sonra müzik dünyasında yakın zamanda yaşanan ikinci facia aday adayı durumu. Üçüncü de yolda; Nazan Öncel de Tuğba Ekinci’ye besteler vermiş, düet müet yapmış, buna ekstra değineceğim, yemek soğumadan yiyelim de önce :)

Müziğin Sustuğu Yerden Alternatifler:

Geçen Cuma günü vizyona girdi. Jason Reitman’in yönetmenliğini yaptığı film olan ‘’Up İn The Air - Aklı Havada’’. Film Altın Küre’ye 6 dalda adaydı sadece en iyi senaryo ödülü ile ayrıldı ama muhtemelen Oscar’a da aday olacağı kaçınılmaz. George Colloney, Vera Farmiga ve Anna Kendrick’in başlıca rollerini oynadığı bu filmi izledim ve kesinlikle haftanın filmidir diyebilirim. Ekonomik krizin getirdiği işten çıkartmalar öyle kolay yapılmıyor, bu işin bir uzmanlığı var ki; Ryan’da o kişilerden birisi. Bir yeri bir yurdu yok, sürekli bir uçuş hali ve bu esnada aşkı ile, ailesi ile birlikte kurmaya çalıştığı ilişki işleniyor filmde. Başlarda biraz filme adapte olamasam da ilerleyen dakikalarda zamanın su gibi aktığını fark ettim ve sevdim, izleyin derim.

Bu hafta en çok beğendiğim film oldı ‘’O...Çocukları’’. Vizyonda olduğu süre içerisinde birçok kere tartışmaları da gündeme getirdiğini biliyordum. Adı eleştirildi en başta sonra o oynayacaktı o oynadı durumları konuşuldu, oyunculara para ödenmedi dendi falan filandı ama film fenaydı. 80’ler sonrası; İstanbul’un bir köhne mahallesi, birçok çocuklu bir ev, hayat kadını olan annelerin dramı, ülkenin siyasi şartları içerisinde yaşanan haksızlıklar vs. muhteşemdi hani. Demet Akbağ her zaman taktir edilmesi gereken bir oyuncuyken Özgü Namal’dan Sarp Apak’a, İpek Tuzcuoğlu’na her oyuncu rolünün hakkını vermişti ayrı; o çocuklar yok muydu, en çok onlara bayıldım. Birçok DVD geçti elime bu hafta yine ama ötesine vakit ayıramadım zira bu geçen hafta kalan vakitlerimde tamamen dizilerim ön plana çıktı ve bir oradan bir buradan yine birçok maceranın içinde buldum kendimi.

Haftanın Repliği: Devenin gölgesinde karınca ezilmez (O...Çocukları)

Altın Küre ödülleri bu sabaha karşı verildi. Kısmen izledim, kalan sonuçlarını az önce öğrendim. Artık ‘’Mad Men’’i izlemek kaçınılmaz bunu anladım diziler adına. ‘’Dexter’’ın en iyi oyuncu ve en iyi yardımcı erkek oyuncu ödüllerini kazanacağına emindim ve çok sevindim. Nihayet dün ikinci sezonunu nefis bir finalle bitirdiğim ve üçüncüsü için geri sayıma başladığım ‘’Damages’’ performansı Gleen Close’a nasıl ödül getirmedi, şaşırdım.


Bir de soğuklar, karlar geliyormuş dikkat edelim kendimize ve güzel bir hafta olsun beraberinde. İyi haftalar, günlük güneşlik, altın kürelik yarınlar.

3 yorum:

Estar Abi dedi ki...

Hürriyet'in eki Kelebek'te yazan Hasibe Karakartal'ın köşesinin adı da Pazartesi Sendromu olmuş. Telif davası aç bence:))

Kadri Karahan dedi ki...

Melike Karakartal olmasın :) ...

Hemen yarın hukuki işlemlerimi başlatıyorum :) ...

Estar Abi dedi ki...

Hasibe de kim acaba:)))