8 Aralık 2009 Salı

Su Yeşili Bir Albüm


Özellikle sanatla uğraştırılan bir çocuk değildim, şarkı söylerdim ama sadece içimden geldiği için. Ailem bana sanatı dayatmadı, ama ben istediğim zaman önümü de açtı. Bu bir çocuk için büyük bir şans. Aileler çocuklarının doğasını izlemeli ve önünü açmalı. Keşke sanata başlama konusunda çocukken bana ısrar etselermiş diye düşündüğüm olmuştur. Ben uzun zaman sanata çok geç başladığımı hissettim. Şimdi her şeyin olması gerektiği zamanda olduğuna inanıyorum ...

Ne güzel ki 2009 güzel albümler getirdi müzik dünyasına ve de getirmeye devam ediyor. Yılın bu son ayında yine özel bir albüm kapımızda. Balet Plak etiketi ile ''Su Yeşili'' adında sımsıcak bir çalışma ve yıllar sonra bir kere daha adı ile karşılaşmaktan çok memnunum adıma. Evet yıllardır olması gerekiyordu belki ama doğru zaman diye bir şey vardı ve o gün de tam olarak da bugündü. Hazal Selçuk ile çok keyifli bir söyleşi gerçekleştirdim. Aslında çok ama çok sormam gereken şey vardı kendisine zira bir özet halinde sunabildim ve kendisi de o içtenlikte yanıtladı. Hepsini OCAK 2010 yayınımızda web adresimde okuma şansını bulabileceksiniz. Ama öncesinde bu albüme dair küçük notlar sunmam kaçınılmaz.

Hazal Selçuk’un bu ilk albümünde tüm düzenlemeler ve bir şarkı hariç tüm besteler babası Timur Selçuk’a ait. “ Sesin Işık Bana” adli eserin şiiri Hazal’ın babaannesi Şehime Erton’a aittir ve dedesi Münir Nurettin Selçuk tarafından bestelenmiş. ''Su Yeşili'' çeşitli insan hallerini Türkiye dokusuyla anlatan bir çalışma ki ilk albümünde bu şarkıyı Ayşegül Aldinç seslendirmişti ve o gün bugündür yeri ayrı saklanmaktadır tarafımda. Bir kere daha ve yepyeni bir tatla dinlemenin tam da zamanıdır.

Türkiye’nin derin müzikal kaynağından beslenen eserler aynı zamanda deneysel bir müzikal yapı anlayışı ile işlenmiş bu albümde. Aysel Gürel, Faruk Nafiz Çamlıbel, Federico Garcia Lorca şiirleri Timur Selçuk’un müzikleri ile buluşmuş ve şarkıların yanına Hazal Selçuk’un hareket tiyatrosu biçiminde oluşturmuş olduğu bazı oyunların müzikleri de katılmış. Sanatın en sağlıklı yansıtma biçimlerinden olduğuna inanan sanatçı “yok etmek sadece bir ana bağlı, yaşatmak ise bilgi, emek, yaratıcılık ve insani değerleri hayata geçirebilme becerisi gerektiriyor ki bu yaşamda zor ve zahmetli olan da aslında bu” diye düşünmekte. Ayrıca şarkıları bir oyun olarak sahnede de canlandırmayı düşünüyor Selçuk ve ekliyor ...

Devamı ile buluşmadan önce albümü arşivinize almayı ve son sesle dinlemenizi tavsiye ediyorum. Bu renksiz havalarda böylesi içten bir renge hepimizin ihtiyacı var. Albümdeki şarkıları aşağıdaki adresten kısaca dinleyebilir ve satın alabilirsiniz.

Hazal Selçuk - Su Yeşili / Balet Plak

Hiç yorum yok: