18 Aralık 2009 Cuma

10 Yılın En İyi Yerli Albümü



Son 10 yılın en iyi yerli albümü hangisi? Açıkçası yüzlerce alternatif arasından seçmek zor olsa da NTV müzik jürisi bir karara vardı. Listenin zirvesinde kim mi var. Candan Erçetin ''Elbette''.

Ceyhun Altıok, Selami Bilgiç, Göksel Durutuna, Kaan Ekasan, Suat Kavukluoğlu, Bora Özcan, Sinem Soydan, Atilla Şen, Simla Yerlikaya, Sinan Yıldırım'dan oluşan jürinin seçkisinde sürpriz albümlerde var. En iyi on albümü, beraberinde jürinin kişisel on albümü (ki detaylı incelemedim ama Sezen Aksu - Adı Bende Saklı demiş bir üye ki bu albüm 98 tarihlidir) dolayısı ile yanlış bir tercihtir), ayrıca farklı bir jüriden de yabancı albümler kategorisinde en iyi on albümü aşağıdaki linkten bulabilirsiniz.

http://www.ntv.com.tr/id/25033476/

Eğer ki bu jürinin içinde olmam ve bir on albüm seçmem gerekseydi benim on albümüm aşağıdaki gibi olurdu. Ya sizin?

1- Umay Umay - Ağzı Bozuk Aşk Mektubu
2- Vedat Sakman - Usulca
3- Birsen Tezer - Cihan
4 - Sezen Aksu - Deliveren
5 - Zuhal Olcay - Başucu Şarkıları
6 - Şebnem Ferah - Can Kırıkları
7- Vega - Hafif Müzik
8- Candan Erçetin - Elbette
9 - Yıldız Tilbe - Gülüm
10 - Funda Arar - Alagül

2 yorum:

Estar Abi dedi ki...

Jürilerin listesinde 1999 öncesi birkaç albüme daha rastladım ben sanki.

Subjektif bir seçki olduğundan eleştirmek ya da övmek doğru olmayacak fakat halkın genel dinleyici refleksleriyle hemen hemen paralel gibi.

Bana gelince 10 albüm listelemek için oturup iki saat bunun üzerinde çalışmak lazım gelecektir ama en azından ilk ikim bellidir:

1-Ömer Faruk Tekbilek- One Truth (yerli albüm kabul ediyorum bunu)
2-Cem Karaca- Bindik Bir Alamete

gokciceks dedi ki...

Ben anlamadım şimdi aslına bakarsanız; kişilerin eline liste verilmişte ona göre mi seçim yapmışlar yoksa jüridekilerin ilk aklına gelen albümler mi bu listeyi belirlemiş?(Neticede bir çok albüm katagori dışı kalmış olabilir ama konumuz sadece popüler kültür mü bilemedim)

Öyleyse ikiside bana uymadı.40 yıl düşünsem Emre Aydını ilk 10 a koymak aklımın ucundan bile geçmez.Keza Yalın içinde geçerli bu..Ama tabi zevkler ve renkler tartışılmaz..

Benim ilk 10 listemi hala düşünüyorum ama hala bulamadım..90 larda bunu söylemek daha kolaydı bir Kayahan derdidiz yada Nilüfer ve kesin bir Sezen Aksu :))

Ama şimdi bakıyorumda sanırım ilk 10 u asla dolduramam ama ne yaparsa yapsın Sezen in son 10 yılda yaptığı herhangi bir albüm kesin benim listemdedir:))