20 Eylül 2010 Pazartesi

Pazartesi Sendromu

Albümleri yazdığım zaman da demiştim ve kişisel olarak albümleri çok başarılı ya da zamanlamayı doğru bir yerde bulmamıştım belki de. Ama öyle olmadı ve her şeye rağmen Işın Karaca ve Şevval Sam Tekin arabesk albümleri ile belki de farkında olmadan yeni bir sürece imza attılar. Satışlardan ya da verilen konserlerden belki de bu isimler arabesk söylediğinden durum başka bir boyut kazandı ya da bize öyle geldi bilinmez ama yeniden hayatımıza bulaştığı bir gerçekti arabeskin; ki uzağında mıydık elbette hayır :) Velhasıl Özlem Plak etiketli on şarkılı bir albüm piyasada. Esengül’den Mahsun Kırmızıgül’e, Tüdanya’dan Biricik’e, Emrah’dan Coşkun Sabah’a bir akış oturup kahır tütmeye hazır mısınız? Albümün kapağı dikkat çekici olmuş yalnız. Ortaya bir kül tablası konmuş ve her yere izmaritler serpiştirilmiş, bir de şarap kadehi, bir kağıt, bir plak; efkarına efkar katmak isteyenlere duyurulur.

Müzik dünyasının en şeker kadınlarından Zeliha Sunal’ın olacak bu hafta. Bugünden itibaren müzik marketlerde yerini alacak olan albümünün adı ‘’Aşk Bana Kalır’’. TMC tarafından yayınlanan albümde biri radyo edit olmak üzere altı şarkı yer alıyor. Prodüktörlüğünü kendisinin yaptığı albümde üç şarkı son günlerin öne çıkan söz yazarı ve bestecilerinden Zeki Güner’e ait. Aysuda Ülkü Zeren’e ait bir başka şarkının yanında ‘’Sevda Yolu’’ isimli şarkı cover olarak seçilmiş albüm için. Daha önce iki albümü ile sayfalarımıza konuk olan Sunal’ı elbette yeniden konuk edeceğiz ve çalışmanın tüm detaylarını kendisinden dinlemek isteyeceğiz. Bu arada bir de not Sunal geçtiğimiz günlerde Zülfü Livaneli ile birlikte Alaçatı’da nefis bir konsere imza atmış; bu kış alacağı sahneleri ve vereceği konserleri kesinlikle kaçırmamalı.

Haftanın Fırsatı: D&R indirimleri

Filmlerinde, dizilerinde, kitaplarında da indirim var ama özellikle müziğe dair kampanyası dikkat çekici mağazanın. Örneğin yerli birçok CD neredeyse yarı fiyatına inmiş. Özellikle Leman Sam, Zuhal Olcay ve Teoman CD’leri kapışılmalı mesela. Sonra müzik DVD’leri ki 11.90 TL’ye Michael Jackson’dan Gloria Estefan’a, Celine Dion’dan Marc Anthony’e uzanıyor liste cidden kaçırılmaması gerek zira o fiyata sanatçıların CD’lerini alamıyorsunuz.

Geçen sene ilk albümleri ile dikkatleri çekti Babutsa ve özellikle ‘’Yanayım Yanayım’’ öyle çok tuttu ve her yerde çaldı ki Kibariye ablamız bile bu şarkılarını albümlerine aldı. Doğrusu şirin, sempatik bir üçlü Babutsa ve yer yer çizgileri doksanlı yılları anımsatıyor ben de. Grup repertuarına yeni bir şarkı ekledi ki ‘’Tabi Güzelim’’ bir Yunan şarkısından uyarlama. Belki yaz başlarında yayınlanmış olsa renginden dolayı sıcaklığı daha hissedilebilirdi gibi. Şarkı normal halinin dışında üç ayrı remiksle karşımızda. Ayrıca ‘’Yanayım Yanayım’’ yine bildiğimiz hali ile birlikte bir de Burak Yeter remiksi ile ek olarak sunulmakta.


25 Eylül Cumartesi gününe hiçbir program yapmamalı ve en önemlisi bir tercih yapmalı. O gün İstanbul çeşitli mekanlarında kaçırılmaması gereken konserler ile coşacak. Cemil Topuzlu sahnesinde Şebnem Ferah bir akustik konser ile çıkacak sevenlerinin karşısına. 12 müzisyen ile birlikte sahnede olacak olan Ferah kuşkusuz ki yine unutulmayacak bir performansa imza atacak. Aynı gün Sertab Erener Kuruçeşme Arena’da sahne alırken Jolly Joker Balans MFÖ grubunu Babylon ise İlhan Erşahin’i ağırlayacak. Avrupa yakasında olanlar ise Nazım Hikmet Kültür Merkezi’nde Şevval Sam’ı ve ve nadir karşılaşılacak bir program olabilir belki True Blue’da İbrahim Tatlıses’i dinleyebilirler o akşam için.

Haftanın Soner Sarıkabadayı’sı: Berkay

Berkay’ın ilk albümünün ismi ‘’Ele İnat’’. 10 şarkılık albümünde iki Soner Sarıkabadayı sözü ve bestesi var ki zaten hemen dikkatinizi çekecektir şarkı en burcu burcu taburcu yanından. Bu arada tip olarak da kendisini andırmıyor değil hani. Haricinde Sinan Akçıl’ın da bir şarkısı var albümde.

Müziğin Sustuğu Yerden Alternatifler:

İki isimden bahsetmek istiyorum ve iki filmden öncelikle. Biri Fatih Akın biri Moritz Bleibtreu filmlere gelince … İlk film ‘’Soul Kitchen - Aşka Ruhunu Kat’’. Bir Fatih Akın filmini beğenmediğim olmamıştır ki tam tersine her birine ayrı ayrı bir keyif katmışımdır. Velhasıl bu filmi izlemekte biraz geciktim öncelikle kendime bundan dolayı kızdım. Film aile olmanın, dostlukların, aşkın, güven ve sadakatin, bir mücadelenin filmi olarak tanıtılıyor ki aynen de öyle sımsıcak. Daha önce ‘’Duvara Karşı’’ ile ‘’Kısa ve Acısız’’ filmlerinde de oynayan Adam Bousdoukos ve yine ‘’Duvara Karşı’’ ile ‘’Temmuzda’’ filmlerinden Birol Ünen burada çok başarılı. Ama film içinde kesinlikle favorim Moritz Bleibtreu ki onu da Akın’ın ‘’Solino’’ ile ‘’Temmuzda’’ filmlerinden hatırlarsınız. Aşk ve müzikle (Müzikler gerçekten Akın’ın filmlerinde bir başka olmuştur ama burada en en tepeye çıkmış bu coşku) pişirilen bir yemek, evet bir mutfak ve renkli kahramanlar dünyası ki içinde mutlaka yer almalısınız.


Moritz Bleibtreu demişken sanırım önümüzdeki günlerde adını yine anacağım burada zira zaman zaman izlediğim filmlerde kendisine rastlamıştım ve oyunculuğunu hafızama almıştım (‘’Run Lola Run’’, ‘’Munich’’, ‘’Knockin’ on Heaven’s Door’’ gibi başarılı yapımlarda da yer almıştı Akın’ın filmlerinin yanında) şöyle bir araştırdım ve birkaç filmini daha arşivime aldım. İlk önce ‘’Das Experiment - Deney’’e takıldım ki yine Fatih Akın’ın bu filme sesini kattığını öğrendim daha sonra. Film 2001 tarihli bir Alman yapımı. Öncelikle iki saate yakın soluksuz izleyeceğiniz bir film ki Bleibtreu bu filmde gerçekten iyi bir oyunculuk çıkartmış ve hatta çeşitli ödüller de kazanmış. Bir grup bilim adamı bir deney için gönüllü arıyor ve bu gönüllülerden 8’i gardiyan 12’si mahkum olarak bir hapishanede 14 gün süreyle yaşamaya başlıyor. Başlangıçta bunu bir oyun olarak algılayan denekler ilerleyen günlerde durumun hiç de bekledikleri gibi bir şey olmadıklarını görecekler ve esas heyecan işte tam da orada başlayacak. Araya serpiştirilmiş aşk görüntüleri yer yer heyecanı bölse de ilginç bir kurgu ve başarılı bir oyunculuk var ortada, kesinlikle kaçırılmaması gerek.

Bu sezon sanırım yine birbirinden iddialı diziler izleyeceğiz ki bir tanesi ile tanıştım adı: Nikita. Nikita sorunlu bir genç kızken geçirdiği ölümcül bir olaydan gizli servis tarafından kurtarılıyor ve ona bir şans veriliyor, kendileri için çalışırsa yaşayacak ve ona verilen eğitim casusluk olacak. Yıllar geçtikten sonra ekipten kaçarak ayrılan genç kadın tek başına meydan okumaya kalkıyor anlayacağınız. İlk bölümünü ‘’Fatmagül’ün Suçu Ne’’ ya da ‘’Ezel’’ vs. diğerlerine tercih ettim açıkçası ve memnun ayrıldım. Başrol oyuncusu Maggie Q’ya dikkat.

Öyle ya da böyle bir ayı yarıladık ve hatta son günlerine yaklaşıyoruz bile. Yine yepyeni bir haftadayız, yepyeni güzelliklerle görüşmek üzere.

2 yorum:

gokciceks dedi ki...

Bahsettiğin albüm Fazıl Say a nispet için yayımlanmıştır gibime gelmedi değil hani..
Arebesk müzik dinlememiz içinde yaşadığımız coğrafyadan kanaklanıyor Ezberlenmiş cümlelerle tekrar konuyu gündeme taşımak istemem ama ne kadar hak versemde tarvrını hiç doğru bulmadım.. Hep söylerim bir şeyi nasıl söylediğin ne dediğinden her zaman önemlidir.. Konu dışı bile olsa haluk Bilginer'in de son çıkışını hiç hoş bulmadığımı belirtmeden geçemeyeceğim..
Ayrıca Ezeli hiç seyretmedim yorum yapmıyorum ama beni bilirsin fatmagül ün suçu ne yi bihter olmak diye cevap veren ilk okul çocukların yaşadığı bir ülkede yaşamaktan cidden endişe etmekteyim.. onun yerine en azından Deli Saraylıyı tercih ediniz derim..

Bu arada izlemeyen varsa kült bir dizi six feet under ı izlemesini şiddetle tvsiye ediyorum..Tam bir sendromluk dizi çünkü hemde öyle böyle değil:))

Sevgiyle Kadrim iyi haftalar olsun..

Kadri Karahan dedi ki...

Seninle sık sık konuştuk bunu Gökçeciğim; yine hemfikiriz arabesk konusunda ve şu yorumlar hakkında; herkesin birbirine en azından saygısı olmak zorunda ki ötesi zaten kendini bulur kanımca ...

Herhangi bir yerli yapım (dizi) izlemiyorum nicedir ama ''Deli Saraylı''yı kaçırdım istememe rağmen ve yakalayacağım mutlaka bir de şu kült diziyi merak ettim (sendromluksa bizliktir yahu) bugün bir araştırayım bakayım ...

İyi haftalar Gökçeciğim :) ...