4 Nisan 2010 Pazar

Bir Nisan Albümleri

01 Nisan tarihli olması tamamen bir tesadüf mü bu dört albümün yoksa yapımcıların bilerek - isteyerek takındığı bir durum mu bilmiyorum. Ama aynı günde birçok dinleyicisi olan bu isimler için bence pek sağlıklı da değil. Birini dinleyen bir diğerini de dinlemek isteyecektir, diğerini de, diğerini de bilemeyiz ayrıca diyelim ki bu bahsedeceğimiz dört albümü de birden alacak gücü var kabul edelim, nasıl bir anda keyfini süre süre tadacak; bir diğerini merak ettiğinde o şarkıdan ya da albümden pek haz alınmaz gibi o ilk etapta. Kafaları çok karıştırmayalım ve bu durumu çok problem etmeyelim ve Emre Aydın’dan Ferhat Göçer’e, Hande Yener’den Kutsi’ye son albümlerine fazla detaya girmeden başlıklarla bir kritiğe başlayalım.

Ferhat Göçer - Biz Aşkımıza Bakalım / DMC Müzik

Albümü neden almalı: Ferhat Göçer’in bir yakını, eşi, dostu olduğumuz için yani hâl hatır meselesi.

Albümü neden almamalı: Ferhat Göçer’in bir hayli dinleyicisi olduğu kadar bir o kadar da ondan uzak durmayı isteyen bir kitle var. Yani ben de bu ikinci kitle grubu içindeyim. Nedense her albümünde, her şarkısında bir ticari duruş görüyorum ve yanılmak istiyorum; şarkıların samimi olduğuna inanmak; bu, dinleyicinin en doğal hakkı olsa gerek.

Albümün en öne çıkan şarkıları: Sezen Aksu bestesi ‘’Ah Yıllar’’ ve Nazan Öncel bestesi ‘’Bırak Konuşsunlar’’ dikkatleri çekiyor. İlk etapta ‘’Üzüm’’, ‘’Vefası Eksik Yarim’’, ‘’Zifiri’’ de ayrıca sizi kesinlikle saracak. Başarılı şarkılar bunlar. Göçer’in sesi şarkılar ile başarılı bir uyum içinde ama yine de başka isimlerden hayat bulacak olsaydı daha bir tadına doyulmaz kılardı ayrı.

Albümün en kötü şarkıları: ‘’Kızım’’ isimli Sinan Akçıl çalışması kesinlikle çok sıkıcı ayrıca sanki ‘’Yastayım’’ şarkısı anımsamış Göçer’in ve bulduğu dinleyici düşünülmüş, böyle bir senaryo kurgulanmış. Hiç sevmedim. Aranjesi güzel olmuş olsa da ben Göçer’den cover bir şarkı - yorum dinlemek istemiyorum ve bu yüzden de ‘’Senede Bir Gün’’ü de bu albüm için gereksiz görüyorum.



Hande Yener - Hande’ye Neler Oluyor / Poll Production

Albümü neden almalı: Hande’ye neler olmuş, merak ettiğimiz için.

Albümü neden almamalı: Bildiğiniz üzere büyük bir değişim içine girdi Hande ve bu dikkatleri çektiği gibi eski dinleyicisini de ona ayrıca kaybettirdi. Son albümlerini biraz zorla dinlediğimizi ve sevmeye çalıştığımızı düşünüyorum. Kaldı ki en son herkes sabrını tüketti ve o da bir takım kararlar almak zorunda kaldı. Hande’ye iyi ki bir şeyler oldu da hepimiz rahat ettik, belki tamamında değil ama en azından bir kısmında kendimize geldik. Albümü almamalı değil Hande’ye son bir şans daha vermeli elbette eski günlerin hatırına.

Albümün en öne çıkan şarkıları: Öncelikle baştan sona Sinan Akçıl imzası var albümde. ‘’Sopa’’ hepsinin içinde ilk dinlediğimiz şarkı oldu internete düşmesi ile. Dikkatleri çekti mi evet fena değildi de albümde yine de en şans verdiğim şarkı kesinlikle bu değil ama. Ben ‘’Bodrum’’u çok beğendim. Şarkı biraz değil tamamen kaos; ama bazı sözleri ve hareketli melodisi ile bu yaz bizi kendimizden geçirecek belli. Haricinde yine kişisel olarak ‘’Neden Ayrıldık’’ ve ‘’Bir Gideni mi Var’’ isimli şarkıları çok ama çok beğendim.

Albümün en kötü şarkıları: Kafamızı karıştıran Hande’nin bu albümdeki şarkılarına bir anda adapte olmamız mümkün değil bu sebeple de herhangi bir şarkısına kötü demek istemiyorum. Ama albümdeki ‘’Yasak Aşk’’ın ve iki tane olmak üzere ‘’Sopa’’nın remixlerini beğenmedim.


Kutsi - Bambaşka / Pool Production
Albümü neden almalı: Sebebi açık ve net. Kutsi’nin sevdiğim şarkıları olmuştur, onların hatırı vardır; eminim birçok dinleyicinin de başka bir sebebi yoktur. Bu arada Yener ile üstelik aynı üstelik yeni bir firmadan yayınlandı albüm kim bilir belki de çok az da olsa merak uyandırabilir nasıl iki iş çıktığı ortaya.

Albümü neden almamalı: ‘’Bambaşka’’ ismi ile albüm sanki yeni bir şeyler sunacak gibi dinleyicilere ama kesinlikle yanılma payı var burada. Kutsi aynı Kutsi; nasıl seviyorsak onu albümünü alıyoruz, sevmiyorsak almayız durumu. Ortada olanlar daha net bir yanıt verebilecektir buna.

Albümün en öne çıkan şarkıları: Sinan Akçıl son günlerde sanırız yemiyor - içmiyor ve herkesin gözdesi olmaya devam ediyor. Bu albümde neyse ki sadece bir tane sözü var. Albümle aynı adı taşımasından da anlaşılacağı üzere en dikkat çekecek çalışma kesinlikle bu. Yine son dönemlerin en dikkat çekici söz yazarlarından ve bestecilerinden olan Soner Sarıkabadayı ki kısmen şarkılarında bizi çok hüsrana uğratmadı ama bu albüme verdiği iki beste onun imzasını taşıdığı için yine ilgi çekebilir ama beni çok çarpmadı.

Albümün en kötü şarkıları: ‘’Son Mektup’’ isimli şarkısı pek de sağlıklı gelmiyor kulağa. Kaldı ki piyasada bu isimle zaten birer klasik olan iki ayrı şarkı var. İlk duyduğumda acaba hangisini yorumladı diye düşünürken öğrendim ki kendi bestesiymiş Kutsi’nin. Kötü değil ama gerekli de değilmiş gibi bir durum bu. Ayrıca bütününde albümü başarılı bulmadım.


Emre Aydın - Kağıt Evler / Sony Müzik

Albümü neden almalı: İlk sol albümü ‘’Afilli Yalnızlık’’ o denli başarılı bir çalışmaydı ki aynı zamanda bu albümü ile çok ciddi bir dinleyici kitlesi yakaladı Emre Aydın, çok başarılı konserler verdi ve haklı ödüller kazandı. Ayrıca bu albümü almanın en güzel yanı içinde Sinan Akçıl’ın olmaması :)

Albümü neden almamalı: Albümü almamanız için tek bir sebep var o da gerek Aydın’ın gerek tarzının dinleyicisi olmamanız.

Albümün en öne çıkan şarkıları: Albümün açılış şarkısı aynı zamanda ilk klip şarkısı ki öyle başarılı ki ‘’Bu Yağmurlar’’ gerçekten büyük bir alkışı hak ediyor. Bir şarkı hariç tüm söz ve müzikler kendisine ait kaldı ki bu güzel de bir bütünlük taşıyor. Ben ‘’Tam Dört Yıl Olmuş’’ ve ‘’Ayrı Ayrı’’ya ayrıca bayıldım.

Albümün en kötü şarkıları: Albümün cover şarkısı ‘’Duymak İstiyorum’’. Cem-Ali çalışması olan bu şarkı dinleyicinin kulağında onların yorumu ile öyle ayrı bir yerde duruyordu ki bu şarkıyı yeniden okumak ciddi de bir riskti. Bir o kadar beğenip doğru bir seçim olduğunu düşünen de var bir o kadar bu yeni yorumu beğenmeyen de. Benim kişisel görüşüm şarkının yorumundan rahatsız olduğum değil ama olmasaydı da olurdu sanki ya da başka bir şarkı sunulabilirdi.

2 yorum:

Estar Abi dedi ki...

Güzel bir fast-writing çalışması olmuş. Büyük gazetelerin haftasonu eklerinde ya da magazan eklerinde böylesi bir örneğin yanından bile geçemeyen yazılarla karşılaştıkça bu keşiflerin geciktiğini daha çok düşünmeye başlıyorum.

Albmlerden sadece Emre Aydın'ın iki şarkısını dinledim. Bu Yağmurlar'ı hiç beğenmedim. Duymak İstiyorum'u da Cem-Ali'den duymak isteyenler arasına bir kez daha katıldım:))

Kadri Karahan dedi ki...

Teşekkür ederim Muhammed valla ne diyeyim herkes bildiğini okumaya devam ediyor işte ...

''Bu Yağmurlar''ı öyle sevdim ki bugün dışardaydım ve bir an önce eve gitmek ve bu şarkıyı dinlemek istedim diyecek kadar sevdim :) ...